Το πραγματικό έλλειμμα της Γενικής
Κυβέρνησης για το 2012 δεν ήταν τελικά το 6% του ΑΕΠ που ανακοίνωνε ώς
τώρα το υπουργείο Οικονομικών, αλλά το 9% του ΑΕΠ που η ΕΛΣΤΑΤ (10% το
υπολόγιζε την άνοιξη) κοινοποίησε στην οριστική του μορφή (9% του ΑΕΠ),
έχοντας συμπεριλάβει την τελική ζημιά του ΤΧΣ των 5,5 δισ. από τις
κεφαλαιακές ενισχύσεις προς τις τράπεζες, ύψους 8,4 δισ.
Αντίστοιχα, το πρωτογενές έλλειμμα του 2012 είναι 4% του ΑΕΠ και όχι
1%!
Εξέλιξη που είχε προβλέψει από τις 22/9 η «Ε», όταν ρωτούσε την
ελληνική κυβέρνηση: «Για ποιο πρωτογενές πλεόνασμα μιλάμε;».
Πρόκειται για τη δεύτερη κοινοποίηση των δημοσιονομικών στοιχείων του
έτους 2013 από την
ΕΛΣΤΑΤ, η οποία ακολουθεί τη μεθοδολογία της Eurostat και της οποίας τα στοιχεία για το έλλειμμα (17,4 δισ.) και το χρέος της Γενικής Κυβέρνησης για το έτος 2012 (303,9 δισ. ευρώ ή 156,9 % επί του Ακαθάριστου Εγχώριου Προϊόντος) είναι και τα μόνα πραγματικά, ασχέτως αν η τρόικα εξαιρεί την κρατική δαπάνη (ζημιά) των κεφαλαιακών μεταβιβάσεων από το έλλειμμα, προκειμένου να ελέγξει τη δημοσιονομική πρόοδο της χώρας βάσει των στόχων του Προγράμματος.
Ακριβώς, δε, επειδή είναι πραγματικά τα αναδημοσιεύει και η Eurostat στις δικές της επίσημες εκθέσεις, ενώ θα πρέπει κάποτε να δοθεί μία επίσημη απάντηση για το ποιος θα πληρώσει αυτά τα πρόσθετα ελλείμματα της Γ.Κ.
Με βάση τα παραπάνω, είναι λογικό να αμφισβητούνται και τα φετινά δημοσιονομικά αποτελέσματα που δίνει το ΥΠΟΙΚ για τη Γ.Κ. (βλ πρωτογενές πλεόνασμα στο α' 9μηνο), γιατί η εκτενής ενοποίηση και αναδιάρθρωση του ελληνικού τραπεζικού τομέα συνέχισε με ταχείς ρυθμούς το 2013 επιβαρύνοντας με νέες κεφαλαιακές μεταβιβάσεις το ΤΧΣ, σημαντικό μέρος των οποίων πιθανότατα θα εγγραφεί ως καθαρή ζημία (θα εξαρτηθεί από την πορεία των μετοχών), διογκώνοντας έτσι το έλλειμμα της Γ.Κ.
Κ. ΚΑΛΛΩΝΙΑΤΗΣ για την Ελευθεροτυπία
ΕΛΣΤΑΤ, η οποία ακολουθεί τη μεθοδολογία της Eurostat και της οποίας τα στοιχεία για το έλλειμμα (17,4 δισ.) και το χρέος της Γενικής Κυβέρνησης για το έτος 2012 (303,9 δισ. ευρώ ή 156,9 % επί του Ακαθάριστου Εγχώριου Προϊόντος) είναι και τα μόνα πραγματικά, ασχέτως αν η τρόικα εξαιρεί την κρατική δαπάνη (ζημιά) των κεφαλαιακών μεταβιβάσεων από το έλλειμμα, προκειμένου να ελέγξει τη δημοσιονομική πρόοδο της χώρας βάσει των στόχων του Προγράμματος.
Ακριβώς, δε, επειδή είναι πραγματικά τα αναδημοσιεύει και η Eurostat στις δικές της επίσημες εκθέσεις, ενώ θα πρέπει κάποτε να δοθεί μία επίσημη απάντηση για το ποιος θα πληρώσει αυτά τα πρόσθετα ελλείμματα της Γ.Κ.
Με βάση τα παραπάνω, είναι λογικό να αμφισβητούνται και τα φετινά δημοσιονομικά αποτελέσματα που δίνει το ΥΠΟΙΚ για τη Γ.Κ. (βλ πρωτογενές πλεόνασμα στο α' 9μηνο), γιατί η εκτενής ενοποίηση και αναδιάρθρωση του ελληνικού τραπεζικού τομέα συνέχισε με ταχείς ρυθμούς το 2013 επιβαρύνοντας με νέες κεφαλαιακές μεταβιβάσεις το ΤΧΣ, σημαντικό μέρος των οποίων πιθανότατα θα εγγραφεί ως καθαρή ζημία (θα εξαρτηθεί από την πορεία των μετοχών), διογκώνοντας έτσι το έλλειμμα της Γ.Κ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Το Loutraki One σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά προτιμά τα Eλληνικά και όχι τα greeklish, το χιούμορ και όχι τις ύβρεις.
Επειδή το Loutraki One πιστεύει στη δύναμη του διαλόγου, αλλά όχι στην εμπαθή και στείρα αντιπαράθεση μόνο για το θεαθήναι, διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά σχόλια που είναι υπέρ το δέον υβριστικά ή άσχετα με το άρθρο, που αναφέρονται σε προσωπικά δεδομένα τoυ αρθρογράφoυ ή που δεν περιέχουν το e-mail του αποστολέα. Tο email των αποστολέων σχολίων δεν εμφανίζεται δημόσια.