Χρονογράφημα: "Δίκιο έχεις"

ΧΡΟΝΟΓΡΑΦΗΜΑ Του Μιχάλη Τζανάκη
Ο διάλογος είναι αυθεντικός και παρατίθεται αυτούσια, όπως ακριβώς έγινε. Πάσα ομοιότητα με πρόσωπα ή πράγματα είναι εντελώς συμπτωματική.

Ο διάλογος διαμείβεται σε ορεινό χωριό της Κρήτης…
-Μπρε συ σύντεκνε κατέχεις γιάντα σε φώναξα επαέ;
-Γιάντα μωρέ Σηφαλιό;

-Μωρέ σύντεκνε Μανούσο, στο χωριό λένε πως κάνεις πράματα άσκημα.

-ίντα λένε δηλαδή;

-Επήγες λέει στην τράπεζα και γύρευγες επιδοτήσεις πέντε χρονών. Αλήθεια είναι μωρέ; Εμένα μου
βάλανε μόνο την πρώτη δόση τσ επιδότησης για την περασμένη χρονιά και συ πας και γυρεύγεις πέντε χρονών επιδότησεις;
-Γιάντα, μωρέ Σηφαλιό, να μη τσι γυρέψω; Ο Σαμαράς κι ο Βενιζέλος δεν επήρανε επιδοτήσεις για τα κόμματα τως για τα επόμενα 5- χρόνια; Γιάντα να μη πάρω κι εγώ μπροστά τσ επιδοτήσεις;

-Μα ίντα λες μωρέ σύντεκνε Μανούσο; Κι ανέ πουλήσεις μωρέ τα λιόφυτα τον άλλο χρόνο θες επιδοτήσεις ενώ δε θα χεις λιόφυτα;

-Ντα ο Βενιζέλος με το Σαμαρά θα χουν κόμματα σε πέντε χρόνια και τσι παίρνουν;

- Ετσά που μου το λες, θαρρώ πως έχεις δίκιο σύντεκνε. Μα λένε κι άλλα κακά πράματα για σένα σύντεκνε.

- Ίντα άλλο λένε δηλαδή;

- Πως έκλεψες μωρέ όλο το χωριό, όταν ήσουνα πρόεδρος στην κοινότητα.

- Ε, και πόσοι είναι μωρέ σύντεκνε στο χωριό; Διακόσιοι νομάτοι; Οι άλλοι μωρέ κλέφτουνε δέκα εκατομμύρια Έλληνες κι εγώ σε πείραξα;

- Ναι μα έχουνε στοιχεία πως είσαι κλέφτης κι απατεώνας.

- Εντάξει, άμα είναι ετσά θα καλέσω όλο το σόι μου να κάμω μια εξεταστική κι ανέ πούνε τα αδέρφια μου πως είμαι κλέφτης να με πάνε στα δικαστήρια.

- Μα ίντα λες μωρέ σύντεκνε;

- Γιάντα αυτοί εκειά πάνω, οι κλέφτες λέω, δεν πάνε τσι εξεταστικές και κάνουνε πως κουβεδιάζουνε και δεν έχουνε πάει κιανένα κλέφτη στα δικαστήρια, γιατί έχουνε, λέει, μόνο πολιτική ευθύνη. Ετσά εγίνηκε και με μένα, έκλεψα δε λέω, μα τα «αδέλφια» μου δε με πήγανε στα δικαστήρια. Πάντως αναλαμβάνω κι εγώ τσι πολιτικές μου ευθύνες.

- Σα να χεις δίκιο μωρέ σύντεκνε Μανούσο και σε τουτονά το πράμα. Μα λένε κι άλλα πράματα κακά. Έχεις μωρέ στη δούλεψη σου τόσους εργάτες και τσι βάνεις συνέχεια να σε πληρώνουν αυτοί, αντί να τσι πληρώνεις εσύ, γιατί αλλιώς λέει, δε θα έχουν δουλειά. Είναι σωστά πράματα αυτά να εκμεταλλεύεσαι και να κλέβεις μωρέ, φτωχούς αθρώπους;

- Μωρέ, σύντεκνε Σήφη, εγώ δεν τσι πλερώνω να μην κακομαθαίνουνε και να γίνουν μιαολιά ανταγωνιστικοί. Ετσά δε κάνουνε κι οι κυβερνήτες μας; Έχουνε τσ αθρώπους και δουλεύουνε μα δε τσι πλερώνουνε για να γενούνε λέει, ανταγωνιστικοί.

- Ναι, μα εσύ τους παίρνεις κι από πάνω, όσα έχουνε μαζώξει για τα κοπέλια τους.

- Γιάντα οι κυβερνήτες μας ίντα κάνουνε; Μωρέ σύντεκνε δε κλέβω τα αθρώπους εγώ, μόνο τσι βάνω και κάνουνε «θυσίες»!!!

- Μα ίντα λες μωρέ σύντεκνε, τρεζάθηκες; Ίντα είναι αυτές οι παπαρδέλες που λες;

- Εγώ τρεζάθηκα ή οι κυβερνήτες μας. Εκείνοι κλέβουνε όλο τον κόσμο και λένε πως κάνουνε οι Έλληνες «θυσίες». Ετσά κάνω και γω. Να ναι μωρέ καλοί ανθρώποι οι εργάτες μου και να κάνουνε «θυσίες»!!!

- Θαρρώ πως κι εδά έχεις δίκιο, σύντεκνε. Μα σου πάει μωρέ σύντεκνε Μανούσο, να πεινούνε οι εργάτες σου και συ να παίρνεις οκτώ χιλιάρικα το μήνα και να χεις τζάμπα κούρσες και σπίτια;

- Εδά, όμως θαρρώ σύντεκνε Σήφη πως είσαι … «λαϊκιστής»!!! ε, ίντα θες εδά πεινούνε οι εργάτες να πεινώ κι εγώ;

- Αλίμονο, σύντεκνε, αλίμονο…μα κατέχεις κι ίντα άλλο λένε; Επούλησες μωρέ όλα τα μετόχια σου κι όλα τα βοσκοτόπια που είχες στο χωριό τσι Γερμανούς να βάλουνε καθρέφτες για να ζεσταίνονται το χειμώνα; Αλήθεια είναι μωρέ σύντεκνε;

- Ψόμματα λένε, σύντεκνε. Πράμα δεν επούλησα, τους τα χάρισα μωρέ. Κι είναι και ψόμματα πως είναι δικά μου τα μετόχια και τα βοσκοτόπια. Των χωριανών μου είναι. Και να σου πω κι άλλο ένα ψόμμα που λένε; Δε θα βάλουνε μόνο καθρέφτες μόνο θα βάλουνε και ανεμόμυλους να παίρνουνε ρεύμα. Θωρρείς μωρέ πως όλο ψόμματα λένε; Και αυτά σε πειράξανε μωρέ, σύντεκνε; Επαέ, οι κυβερνήτες μας εδώκανε τη μισή Ελλάδα να την κάμουνε καθρέφτες κι ανεμόμυλους να παίρνουνε οι φίλοι μας οι Γερμανοί ρεύμα, εγώ σε πείραξα που τους χάρισα 50 στρέμματα βοσκοτόπια;

- Σύντεκνε να σου πω ένα πράμα; Δίκιο έχεις σ όλα, όσα λες. Αφού κάνουνε τσι διαολιές οι «μεγάλοι», γιάντα να μη τσι κάμουνε κι οι «μικροί»; Μα αφού τσι χεις «δασκάλους» να τους πεις πως δεν είναι μωρέ κυβερνήτες. Ένα μάτσο ΧΑΛΙΑ είναι, που ξανοίγουνε μ απάτες και βρωμιές να κάθονται τσι καρέκλες που τα ακριβοπληρώνουμε εμείς τα κορόιδα. Κι εσένα Μανούσο, σε κάνανε σαν τα μούτρα τους, κρίμα τα μουστάκια και τα μαύρα ρούχα που φορείς…

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Το Loutraki One σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά προτιμά τα Eλληνικά και όχι τα greeklish, το χιούμορ και όχι τις ύβρεις.

Επειδή το Loutraki One πιστεύει στη δύναμη του διαλόγου, αλλά όχι στην εμπαθή και στείρα αντιπαράθεση μόνο για το θεαθήναι, διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά σχόλια που είναι υπέρ το δέον υβριστικά ή άσχετα με το άρθρο, που αναφέρονται σε προσωπικά δεδομένα τoυ αρθρογράφoυ ή που δεν περιέχουν το e-mail του αποστολέα. Tο email των αποστολέων σχολίων δεν εμφανίζεται δημόσια.