Δραπετσώνα: Το Μόντε Κάρλο της Αν. Μεσογείου με γκραν πρι F1 από το 2017

Μπορεί να γίνει γκραν πρι της Φόρμουλα 1 στην Ελλάδα; Η άμεση απάντηση είναι «όχι». Υπάρχουν όμως αρκετοί που διαφωνούν και έχουν βαλθεί να αποδείξουν ότι τα πάντα μπορούν να γίνουν αρκεί να το πιστέψεις και να αγωνιστείς γι΄ αυτό.
Όσοι δεν είμαστε Πειραιώτες γνωρίσαμε την Δραπετσώνα μέσα από το (ομότιτλο) …τραγούδι- ύμνο στην φτωχολογιά και την εργατική τάξη, του Γρηγόρη Μπιθικώτση.
Από την 10ετία του '60 μέχρι σήμερα έχει περάσει κάτι παραπάνω από μισός αιώνας.
Και κάποιοι -ρομαντικούς, οραματιστές, τρελούς να τους πεις- ονειρεύονται να κάνουν την Δραπετσώνα το  Μονακό της Ανατολικής Μεσογείου, με το
δικό της μάλιστα γκραν πρι στο καλαντάρι της Φόρμουλα 1.
Ακόμη και σε αυτές τις δύσκολες εποχές υπάρχουν άνθρωποι που κρατούν όρθια την σημαία της δημιουργίας και της διεκδίκησης, όπως είναι ο Δήμαρχος Κερατσινίου -Δραπετσώνας  Λουκάς Τζανής  και ο αρχιτέκτονας  Αθανάσιος Παπαθεοδώρου, οι δύο πρωτεργάτες αυτού του τεράστιου, για τον Πειραιά και την χώρα, εγχειρήματος.
Ενός εγχειρήματος εξαιρετικά φιλόδοξου και δύσκολου, το οποίο για να πραγματοποιηθεί θα πρέπει η απύθμενη ελληνική γραφιοκρατία να νικηθεί κατά κράτος. Πράγμα, κάθε άλλο παρά εύκολο.
"Στόχος μας είναι το 2017 να έχουμε αγώνα Φόρμουλα 1 στην Ελλάδα", υποστήριξε ο πρώην υπουργός Σήφης Βαλυράκης, μέλος της Εκτελεστικής Επιτροπής, την οποία απαρτίζουν προσωπικότητες όπως: Ο πρόεδρος της ΚΑΕ Παναθηναϊκός Δημήτρης Γιαννακόπουλος, ο εφοπλιστής Ανδρέας Ποταμιάνος, ο ο Βασίλης Αποστολόπουλος του Ομίλου "Ιατρικό Κέντρο" , ο γνωστός ορθοπεδικός πρώην ποδοσφαιριστής της ΑΕΚ Λάκης Νικολάου, ο πρώην πρόεδρος της ΕΛΠΑ Βασίλης Δεσποτόπουλος , ο λάτρης των αυτοκινήτων ιατρός πλαστικός Θ.  Βουκίδης, ο επιχειρηματίας Γιώργος Λυμπεράκης,  κ.α.
Σε συνέντευξη Τύπου σήμερα το πρωί, η ομάδα της Dielpis Formula 1 αναφέρθηκε στις προσπάθειες που έχουν γίνει μέχρι σήμερα για την επίτευξη του στόχου καθώς και σε όσα προτίθενται να κάνουν στο άμεσο μέλλον.
Ο κ. Παπαθεοδώρου αναφέρθηκε στην πρόταση που έχει κατατεθεί τόσο στην Κυβέρνηση –και έχει την πλήρη στήριξη του πρωθυπουργού  Αντώνη Σαμαρά- όσο και την FIA.

  Η ελληνική πρόταση για την ανάδειξη της Δραπετσώνας και την δημιουργία πίστας Φ1, είναι η εξής:
Η βασική ιδέα της πρότασης αφορά ιδιωτική επένδυση με κόστος κατασκευής 780.450.000€, η οποία θα περιλαμβάνει την ευρύτερη ανάπλαση της περιοχής της Δραπετσώνας, επιφάνειας περίπου 700 στρεμμάτων, που θα γεννηθεί ένα ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ ΚΕΝΤΡΟ ΜΗΧΑΝΟΚΙΝΗΤΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ, ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ:
1. Το έργο της ανάπλασης περιλαμβάνει κυρίως:
• 2 Ξενοδοχειακές μονάδες 5*
• Λιμένα ιδιωτικών σκαφών
• Πολυχώρους εμπορικής χρήσεως
• Συνεδριακούς χώρους
• Θεατρικές σκηνές
• Χοροθέατρα
• Χώρους έκθεσης έργων τέχνης
• Μουσείο Ελληνικής Μυθολογίας
• Οργανωμένος Χώρος πρασίνου
• Οργανωμένους χώρους στάθμευσης
• Διάφορες Αθλητικές δραστηριότητες
• Μικρή πίστα διεθνών προδιαγραφών για λειτουργία 365 ημερών το χρόνο
• Υδροδιάδρομο υδροπλάνων (σύνδεση Πειραιά με νησιά και λίμνες)
• Ελικοδρόμια κ.α.
2. Τη μελέτη βιωσιμότητας του έργου έχει αναλάβει και ολοκληρώσει η Deloitte.
Με βάση αυτήν την μελέτη εκτιμάται ότι:
2.1) Το συνολικό κόστος κατασκευής του αναπτυξιακού αυτού σχεδιασμού ανέρχεται στο ποσό των 680.450.000€
2.2) Το 25% από το συνολικό ποσό θα καλυφθεί από κονδύλια ΕΣΠΑ και το υπόλοιπο από ίδια κεφάλαια και δανεισμό.
2.3) Η απορροφητικότητα του έργου είναι 20% για το πρώτο έτος, 35% για το δεύτερο και 45% για το τρίτο.
2.4) Κατά η διάρκεια της κατασκευής θα απασχοληθούν 8.500 εργαζόμενοι, εντός του εργοταξίου και πληθώρα άλλων στους χώρους παρασκευής των υλικών που θα απαιτούνται για τη παραγωγή τους.
2.5) Για τη λειτουργία του έργου συνολικά θα απασχολούνται 4.640 άτομα ενώ κατά τη χρονική περίοδο των αγώνων και για 45 ημέρες συνολικά θα απασχολούνται επί πλέον τουλάχιστον 2.500 άτομα.
2.6) Η περίοδος αποπληρωμής του έργου έχει με πολύ μετριοπαθείς παραμέτρους υπολογισθεί στα 9 έτη, τα οποία για το ύψος της επένδυσης που είναι υψηλό (780.450.000€), χαρακτηρίζεται άκρως δελεαστικό.
3. Η μελέτη για τα συστήματα ασφαλείας της πίστας έχουν γίνει από την APEX.
4. Η γενική πρόταση του DielpisFormula1 για τη λειτουργία της πίστας από ιδιώτες στην χώρα μας και ο σχεδιασμός που έχει προταθεί, έχει γίνει κατ' αρχήν αποδεκτός από FIA και Bernie Ecclestone.
5. Οι αγώνες F1, θα γίνονται μια φορά κάθε χρόνο στην χώρα μας και θα διαρκούν 3 ημέρες (Παρασκευή με Κυριακή), κατά την περίοδο Ιουνίου – Αυγούστου, εφόσον αυτό μας ανατεθεί.
6. Ο αριθμός των θεατών που παρακολουθούν τους αγώνες, μέσα από τις πίστες, ανέρχονται από 100 έως 160.000, σε κάθε αγώνα. Στην δική μας πρόταση προβλέπονται 125.000 θέσεις.
7. Η τηλεθέαση σε κάθε αγώνα ανέρχεται από 300.000.000 έως 1.500.000.000.
8. Το παγκόσμιο πρωτάθλημα αγώνων F1 περιλαμβάνει, αυτή τη στιγμή, 19 πίστες με αντίστοιχο αριθμό αγώνων
9. Τα κέρδη από μια τέτοια διοργάνωση προέρχονται από την προβολή της χώρας μας στα διεθνή μέσα, την μεγάλη αύξηση του τουρισμού καθώς και την ένταξη της χώρας σε ένα νέο είδος επιστημονικής έρευνας, ανάπτυξης και παράλληλων επενδύσεων.
10. Η πίστα αγώνων F1 θα αποτελείται από 70% υπάρχουσας οδοποιίας και το υπόλοιπο 30% θα διέρχεται από την έκταση των 700 στρεμμάτων που προαναφέρθηκε, όπως Shanghai, Monte Carlo, Σεβίλλη, Abu Dhabi κ.α.
11. Από τον Ιανουάριο του 2012 η Διεθνής Ολυμπιακή Επιτροπή ενέταξε στην οικογένειά της τον Μηχανοκίνητο Αθλητισμό μέσω της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου. Το γεγονός αυτό πρέπει να εκτιμηθεί και αξιοποιηθεί αυτή τη στιγμή από τη χώρα μας, δημιουργώντας το πρώτο Παγκόσμιο Κέντρο ΜηχανοκίνητουΑθλητισμού.
*** Το συμβόλαιο για τη διεξαγωγή αγώνα Φόρμουλα 1 είναι τουλάχιστον 60.000.000 ευρώ. Αν και όπως διευκρίνισε ο πολιτικός μηχανικός Θανάσης Παπαθεοδώρου, στην περίπτωση χωρών όπως η Ελλάδα, το ποσό θα είναι μικρότερο ακόμη και των 45.000.000 ευρώ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Το Loutraki One σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά προτιμά τα Eλληνικά και όχι τα greeklish, το χιούμορ και όχι τις ύβρεις.

Επειδή το Loutraki One πιστεύει στη δύναμη του διαλόγου, αλλά όχι στην εμπαθή και στείρα αντιπαράθεση μόνο για το θεαθήναι, διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά σχόλια που είναι υπέρ το δέον υβριστικά ή άσχετα με το άρθρο, που αναφέρονται σε προσωπικά δεδομένα τoυ αρθρογράφoυ ή που δεν περιέχουν το e-mail του αποστολέα. Tο email των αποστολέων σχολίων δεν εμφανίζεται δημόσια.