Το στοιχείο είναι αποκαλυπτικό: το 28% των κρατήσεων σε ξενοδοχεία παγκοσμίως το 2013 έγινε μέσω των tablets και των smartphones! Αυτό αποδεικνύει ότι στο διαδίκτυο και την κινητή τηλεφωνία συντελείται μια πραγματική επανάσταση.
Το μεγάλο όμως ερώτημα είναι πόσο αυτές οι αλλαγές είναι κατανοητές από τον απλό επιχειρηματία, τον μικρό ξενοδόχο, τα στελέχη των επιχειρήσεων. Απάντηση στο ερώτημα αυτό αναζητήσαμε στη συνομιλία μας με τον κ. Γιάννη Μυτιληναίο πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της HIT. Ας τον ακούσουμε.
Είναι πράγματι έτσι κύριε Μυτιληναίε; Η χρήσης των tablets αλλάζει ήδη τον χάρτη των κρατήσεων;
Είναι έτσι ακριβώς. Με βάση τα διεθνή στοιχεία το 28% των ηλεκτρονικών κρατήσεων έγινε μέσα
από τα tablets και τα smartphones.
Η επανάσταση αφορά την αντικατάσταση των υπολογιστών αλλά και την αλλαγή του λογισμικού.
Ακριβώς. Να σας θυμίσω τότε που περάσαμε από το DOS στα windows. Πέρασε μια 6ετία ώστε να εγκατασταθούν καινούργιες εφαρμογές και ο κόσμος να συνηθίσει το καινούργιο περιβάλλον. Σήμερα ήμαστε στην μετάβαση της τεχνολογίας από τα windows στο Internet. Αυτό έχει πολλαπλές συνέπειες. Στο hardware οι εταιρείες κατασκευής συστημάτων ανακοίνωσαν ότι σιγά-σιγά σταματούν την παραγωγή του κλασικού hardware – των servers και υπολογιστών. Αυτό σημαίνει ότι διευρύνεται το μερίδιο των tablets και των smartphones, που έχουν χαμηλότερο κόστος και περισσότερες δυνατότητες: ένα tablet με λειτουργικό σύστημα android ξεκινάει από 60 ευρώ και με 100-200 ευρώ μπορεί κανείς να προμηθευτεί ένα πολύ καλό μηχάνημα.
Στο λογισμικό;
Στο software γίνονται αντίστοιχες αλλαγές: αφού δεν υπάρχουν servers και λειτουργικά που θα εξυπηρετούν αυτά τα συστήματα έχει χτιστεί η καινούργια πλατφόρμα μέσα από τα clouds ώστε να μπορούν να αποθηκεύονται τα στοιχεία των πελατών μας. Το κλασικό τηλεφωνικό κέντρο που ξέραμε μέχρι σήμερα πιστεύουμε ότι θα υποκατασταθεί με μια άλλη τεχνολογία. Θ μπορούμε δηλαδή να συνδεθούμε σε ένα cloud και να έχουμε και από εκεί τις δυνατότητες ενός τηλεφωνικού κέντρου. Πολύ σύντομα – ίσως και φέτος – θα ξεκινήσουμε.
Εμείς ως εταιρεία ασχολούμαστε μόνο με το ξενοδοχειακό software και τις τεχνολογίες που αφορούν τα ξενοδοχεία και τα επισιτιστικά τμήματα. Ακολουθώντας τις νέες τεχνολογίες, ξαναγράφουμε τις εφαρμογές, οι οποίες θα «τρέχουν» σε cloud και tablets.
Ξέρετε, είναι λογικό κάθε φορά που βγαίνει μια καινούργια πλατφόρμα να εξελίσσονται οι τεχνολογίες και να ακολουθούμε. Όμως σήμερα υπάρχει μια τεράστια διαφοροποίηση: παλιά είχαμε ένα ξενοδοχείο με έναν server που το εξυπηρετούσε. Ο πελάτης ερχόταν στο ξενοδοχείο έκανε check in-out και είχε τα facilities και τις δυνατότητες του ξενοδοχείου.
Ήταν δηλαδή ένα κλειστό σύστημα…
Ακριβώς. Σήμερα όμως αυτά τα δεδομένα είναι σε κάποιον cloud server. Είναι συμβατά με το tablet τόσο του ξενοδοχείου όσο και του χρήστη
Δημιουργείται δηλαδή μια σχέση ανάμεσα στο ξενοδοχείο και στον πελάτη του.
Βεβαίως. Από την στιγμή που ο πελάτης θα κατέβει στο αεροδρόμιο μπορεί να γίνει μέλος του δικτύου του ξενοδοχείου και να αντλεί περιεχόμενο όχι μόνο για το ξενοδοχείο αλλά και για το τι συμβαίνει στην πόλη, τα αξιοθέατά της και πολλές πληροφορίες περιήγησης.
Στην πραγματικότητα όχι με του που θα φτάσει στο αεροδρόμιο αλλά την στιγμή που θα έχει επισκεφθεί το site του ξενοδοχείου…
Ακριβώς. Δείτε ποια είναι η σύγχρονη διαδρομή. Ο πελάτης διαλέγει έναν προορισμό. Μέσα από τους μηχανισμούς αναζήτησης όπως η google ψάχνει να βρει κάποια δεδομένα που τον ενδιαφέρουν. θα βρει κάποια websites που είναι τα ξενοδοχεία μας. Θα κάνει μία πρώτη επιλογή με βάση υπηρεσίες και τιμές. Στη συνέχεια θα κάνει την κράτηση. Σε αυτό το σημείο έρχεται το ξενοδοχείο και του λέει «μόλις κάνεις την κράτηση κατέβασε και την εφαρμογή σε smartphone ή σε tablet είτε έχεις android είτε ios». Αυτή η δωρεάν εφαρμογή έχει και άλλες δυνατότητες. Εδώ αρχίζει η νέα τεχνολογία. Ποιες είναι αυτές οι δυνατότητες; Έχει την δυνατότητα να κάνει check-in 24 ώρες πριν την αναχώρησή του από το σημείο που είvαι στη Γερμανία ή οπουδήποτε αλλού, να δει ανά πάσα στιγμή τον λογαριασμό του, να κάνει check out. Μπορεί να ειδοποιήσει από το κινητό του για να του ετοιμάσουν τον λογαριασμό του, να του κανονίσουν την μεταφορά. θέλει μέσα στο ξενοδοχείο να δει τις δυνατότητες, να κάνει table reservation, να κλείσει εστιατόριο, να κλείσει γήπεδο τένις, θέλει να δει τον χάρτη της πόλης, να δει πιθανές εκδρομές; Όλα αυτά είναι δυνατά μέσα από την εφαρμογή που λέμε. Ταυτόχρονα μέσα από ειδικές εφαρμογές που λέγονται mobile device detection έχουμε την δυνατότητα να επικοινωνεί το ξενοδοχείο με τον πελάτη του στέλνοντας του coupons – όχι sms που κοστίζουν – ενημερώνοντάς τον για συγκεκριμένες προσφορές. Το πιο ενδιαφέρον είναι ότι στην εφαρμογή έχει απεριόριστο χώρο, όπου εκτός των άλλων μπορεί να συμπεριλάβει και ερωτηματολόγια.
Μπορεί δηλαδή ο διευθυντής του ξενοδοχείου να γνωρίζει ανά πάσα στιγμή και τα παράπονα των πελατών του;
Ακριβώς. Έτσι, μπορεί να λύσει οποιοδήποτε πρόβλημα πελάτη του την στιγμή που παρουσιάζεται. Επίσης μπορεί να προσφέρει ασφάλεια ζωής με αστείο κόστος μέσω των Lloyd’s της Αγγλίας.
Αναφερθήκατε στα smartphones. Ποιά είναι τα βήματα, που θα κάνει ο Γερμανός τουρίστας, χρήστης κινητής τηλεφωνίας που θα έρθει στην χώρα μας;
Κοιτάξτε, η δυνατότητα επιλογής ενός από τα 3 υπάρχοντα δίκτυα είναι επιλογή του πελάτη, άρα το κίνητρο πρέπει να το δημιουργήσει η εν Ελλάδι εταιρεία κινητής τηλεφωνίας. Το βέβαιο είναι ότι από την πλευρα μας – από την πλευρά της HIT – προσφέρουμε τις κατάλληλες εφαρμογές για κάτι τέτοιο.
Πρέπει να δώσουν δηλαδή κάποιες παροχές;
Ακριβώς. Έρχεται το ξενοδοχείο και λέει «εάν έρθεις στο site το δικό μου και με επισκεφθείς, κάνεις την κράτηση, κατεβάζεις την εφαρμογή και αν κλείσεις το δωμάτιο μέσα από την εφαρμογή εγώ θα σου δώσω κάτι παραπάνω. Το κάτι παραπάνω προϋποθέτει ότι θα επιλέξεις αυτό το συγκεκριμένο δίκτυο το οποίο παρέχει αυτή την παροχή. Αυτή είναι η διαδρομή. Άρα λίγο-πολύ λειτουργεί ένας υγιής ανταγωνισμός. Το πρόβλημα είναι πως θα αγγίξουμε το πελατολόγιο αυτής της εταιρείας, να γεμίσουμε τα ξενοδοχεία.
Ποιός οδηγεί το «άρμα» στον ανταγωνισμό. Είναι οι εταιρείες κινητής τηλεφωνίας, οι εταιρείες όπως η HIT ή τα ξενοδοχεία;
Κοιτάξτε και οι τρεις εταιρείες κινητής τηλεφωνίας βλέπουν τα ίδια νούμερα που βλέπετε κι εσείς: το ποσοστό των ηλεκτρονικών κρατήσεων μέσα από τα tablets αυξάνει ραγδαία. Ταυτοχρόνως όλοι βλέπουν ότι πριν από 2-3 χρόνια το ελληνικό resort ξενοδοχείο είχε μια πολύ μικρή γραμμή σύνδεσης με το διαδίκτυο. Σήμερα ο επισκέπτης έρχεται με ένα tablet και ζητάει μεγάλες ταχύτητες.
Εάν είχατε απέναντι σας ένα μικρο-μεσαίο ξενοδόχο τι θα του λέγατε?
Επένδυσε στο ίντερνετ, είτε λέγεται cloud server, είτε λέγεται cloud φωνή, είτε λέγεται χρήση των tablets, είτε λέγεται χρήση των κινητών των πελατών σου μέσα στο ξενοδοχείο.
Ξέρετε κάτι ακούγοντας σας σκέφτομαι ότι στην πράξη ο πελάτης σήμερα είναι πολύ πιο μπροστά σε κάποιες περιπτώσεις από το επίπεδο τεχνογνωσίας του επιχειρηματία.
Είναι πολύ πιθανόν, εάν έρχονται πελάτες από την Αμερική που έχουν χρησιμοποιήσει αυτά τα εργαλεία επί σειρά ετών το θεωρούν πλέον δεδομένο.
Το επίπεδο των προϊόντων σας ωστόσο κινείται στα διεθνή επίπεδα;
Δεν έχουμε να ζηλέψουμε τίποτε. Τα προϊόντα μας είναι στα ίδια επίπεδα με τις άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Ίσως και σε καλύτερο διότι είμαστε μία κατεξοχήν τουριστική χώρα. Οι Αμερικάνοι που είναι δεδομένο ότι έχουν τεράστια τεχνολογική εξέλιξη, χρησιμοποιούν ήδη αυτά που σας λέω, ήδη σε εφαρμογές εντός και εκτός Ελλάδος.
Πως κρίνετε το επίπεδο τεχνογνωσίας των Ελλήνων επιχειρηματιών;
Οι νέοι ξενοδόχοι ακούνε, χρησιμοποιού, δοκιμάζουν. Είναι διστακτικοί στην αρχή, όμως, αντιλαμβάνονται ότι αυτό είναι το μέλλον. Οι μεγαλύτεροι σε ηλικία ξενοδόχοι που είναι πιο διστακτικοί, όμως είναι θέμα χρόνου να το αντιληφθούν.
Στην ερχόμενη Horeca ποιά προϊόντα , από την δική σας την πλευρά, θα είναι η αιχμή του δόρατος?
Είναι η εφαρμογή Concier: πρόκειται για ένα tablet στο δωμάτιο ή την σουίτα, που έχει όλο αυτό το υλικό. Παλιά υπήρχε η τηλεόραση που ενημέρωνε για κάποια πράγματα. Τώρα έχουμε ένα tablet 12 ιντσών που θα έχει όλο το hotel-directory μέσα στο δωμάτιο. Αυτό που αλλάζει είναι η αμφίδρομη σχέση με τον πελάτη ο οποίος θα μπορεί να παραγγείλει, να κάνει παράπονα, να ζητήσει τις πληροφορίες που ο ίδιος θέλει, να ζητήσει check-out.
Άλλη εφαρμογή;
Θα δείξουμε την εφαρμογή η οποία είναι στο smartphone και λέγεται Hotel. Η εφαρμογή του ξενοδοχείου θα κατεβαίνει στο smartphone και έχει την δυνατότητα να δει κανείς τον λογαριασμό του, τον καιρό, να κάνει check-in από το λεωφορείο ή από το αεροδρόμιο να ζητήσει check-out, να έχει επιπλέον ασφάλεια, ηλεκτρονικό ερωτηματολόγιο, αν χαθεί emergency situation – έχω χαθεί είμαι κάπου θα μπορώ να μιλήσω με την reception.
Υπάρχουν επίσης εφαρμογές που εφάπτονται όλων αυτών μέσα στα τμήματα τα επισιτιστικά, δηλαδή η παλιά παραγγελιοληψία σήμερα έχει αλλάξει την μορφή της σχέσης του σερβιτόρου με τον πελάτη και του δείχνουμε τις συνταγές που μπορεί να είναι και Ελληνικές , του δείχνουμε τις φωτογραφίες, του λέμε ότι αυτή η συνταγή παρασκευάζεται κατά αυτόν τον τρόπο. Από εκεί που είχες ένα ψυχρό κατάλογο τώρα του έχεις δώσει την δυνατότητα μέσα από μια τέτοια εφαρμογή να μπορεί να ψάξει να δει να παραγγείλει οπωσδήποτε.
Πάντως εσείς από την πλευρά σας ως HIT δεν πουλάτε απλώς ένα προϊόν λειτουργείτε στην πραγματικότητα και υποστηρικτικά προς τον πελάτη.
Πράγματι. Με τα νέα δεδομένα αποφασίσαμε να δημιουργήσουμε μια νέα εταιρεία – την HIT Exelixis – η οποία αναλαμβάνει να δημιουργεί ή να αγοράζει ή να φέρνει με κάποιον τρόπο το περιεχόμενο των εφαρμογών που θα δημιουργήσουν τα ξενοδοχεία. Καταλαβαίνετε ότι άλλο περιεχόμενο θα επιλεγεί για ένα ξενοδοχείο στην Μύκονο, άλλο στην Κρήτη, άλλο στην Χαλκιδική. Άλλες ανάγκες και δυνατότητες υπάρχουν για ένα ξενοδοχείο στην πόλη και άλλες στην επαρχία. Κάποιος λοιπόν πρέπει να υποστηρίζει το περιεχόμενο να το ανανεώνει να το φρεσκάρει για να φτάσει σε αυτούς τους χιλιάδες πελάτες των ξενοδοχείων μας.
Εξελίσσεται και το δικό σας αντικείμενο.
Ακριβώς.
Κύριε Μυτιληναίε πάντοτε έχετε έναν τρόπο να μας εκπλήσσετε. Πραγματικά όλα αυτά είναι εξαιρετικά ενδιαφέροντα. Σας ευχαριστώ θερμά.
Να είστε καλά καλή χρονιά.
Το μεγάλο όμως ερώτημα είναι πόσο αυτές οι αλλαγές είναι κατανοητές από τον απλό επιχειρηματία, τον μικρό ξενοδόχο, τα στελέχη των επιχειρήσεων. Απάντηση στο ερώτημα αυτό αναζητήσαμε στη συνομιλία μας με τον κ. Γιάννη Μυτιληναίο πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της HIT. Ας τον ακούσουμε.
Είναι πράγματι έτσι κύριε Μυτιληναίε; Η χρήσης των tablets αλλάζει ήδη τον χάρτη των κρατήσεων;
Είναι έτσι ακριβώς. Με βάση τα διεθνή στοιχεία το 28% των ηλεκτρονικών κρατήσεων έγινε μέσα
από τα tablets και τα smartphones.
Η επανάσταση αφορά την αντικατάσταση των υπολογιστών αλλά και την αλλαγή του λογισμικού.
Ακριβώς. Να σας θυμίσω τότε που περάσαμε από το DOS στα windows. Πέρασε μια 6ετία ώστε να εγκατασταθούν καινούργιες εφαρμογές και ο κόσμος να συνηθίσει το καινούργιο περιβάλλον. Σήμερα ήμαστε στην μετάβαση της τεχνολογίας από τα windows στο Internet. Αυτό έχει πολλαπλές συνέπειες. Στο hardware οι εταιρείες κατασκευής συστημάτων ανακοίνωσαν ότι σιγά-σιγά σταματούν την παραγωγή του κλασικού hardware – των servers και υπολογιστών. Αυτό σημαίνει ότι διευρύνεται το μερίδιο των tablets και των smartphones, που έχουν χαμηλότερο κόστος και περισσότερες δυνατότητες: ένα tablet με λειτουργικό σύστημα android ξεκινάει από 60 ευρώ και με 100-200 ευρώ μπορεί κανείς να προμηθευτεί ένα πολύ καλό μηχάνημα.
Στο λογισμικό;
Στο software γίνονται αντίστοιχες αλλαγές: αφού δεν υπάρχουν servers και λειτουργικά που θα εξυπηρετούν αυτά τα συστήματα έχει χτιστεί η καινούργια πλατφόρμα μέσα από τα clouds ώστε να μπορούν να αποθηκεύονται τα στοιχεία των πελατών μας. Το κλασικό τηλεφωνικό κέντρο που ξέραμε μέχρι σήμερα πιστεύουμε ότι θα υποκατασταθεί με μια άλλη τεχνολογία. Θ μπορούμε δηλαδή να συνδεθούμε σε ένα cloud και να έχουμε και από εκεί τις δυνατότητες ενός τηλεφωνικού κέντρου. Πολύ σύντομα – ίσως και φέτος – θα ξεκινήσουμε.
Εμείς ως εταιρεία ασχολούμαστε μόνο με το ξενοδοχειακό software και τις τεχνολογίες που αφορούν τα ξενοδοχεία και τα επισιτιστικά τμήματα. Ακολουθώντας τις νέες τεχνολογίες, ξαναγράφουμε τις εφαρμογές, οι οποίες θα «τρέχουν» σε cloud και tablets.
Ξέρετε, είναι λογικό κάθε φορά που βγαίνει μια καινούργια πλατφόρμα να εξελίσσονται οι τεχνολογίες και να ακολουθούμε. Όμως σήμερα υπάρχει μια τεράστια διαφοροποίηση: παλιά είχαμε ένα ξενοδοχείο με έναν server που το εξυπηρετούσε. Ο πελάτης ερχόταν στο ξενοδοχείο έκανε check in-out και είχε τα facilities και τις δυνατότητες του ξενοδοχείου.
Ήταν δηλαδή ένα κλειστό σύστημα…
Ακριβώς. Σήμερα όμως αυτά τα δεδομένα είναι σε κάποιον cloud server. Είναι συμβατά με το tablet τόσο του ξενοδοχείου όσο και του χρήστη
Δημιουργείται δηλαδή μια σχέση ανάμεσα στο ξενοδοχείο και στον πελάτη του.
Βεβαίως. Από την στιγμή που ο πελάτης θα κατέβει στο αεροδρόμιο μπορεί να γίνει μέλος του δικτύου του ξενοδοχείου και να αντλεί περιεχόμενο όχι μόνο για το ξενοδοχείο αλλά και για το τι συμβαίνει στην πόλη, τα αξιοθέατά της και πολλές πληροφορίες περιήγησης.
Στην πραγματικότητα όχι με του που θα φτάσει στο αεροδρόμιο αλλά την στιγμή που θα έχει επισκεφθεί το site του ξενοδοχείου…
Ακριβώς. Δείτε ποια είναι η σύγχρονη διαδρομή. Ο πελάτης διαλέγει έναν προορισμό. Μέσα από τους μηχανισμούς αναζήτησης όπως η google ψάχνει να βρει κάποια δεδομένα που τον ενδιαφέρουν. θα βρει κάποια websites που είναι τα ξενοδοχεία μας. Θα κάνει μία πρώτη επιλογή με βάση υπηρεσίες και τιμές. Στη συνέχεια θα κάνει την κράτηση. Σε αυτό το σημείο έρχεται το ξενοδοχείο και του λέει «μόλις κάνεις την κράτηση κατέβασε και την εφαρμογή σε smartphone ή σε tablet είτε έχεις android είτε ios». Αυτή η δωρεάν εφαρμογή έχει και άλλες δυνατότητες. Εδώ αρχίζει η νέα τεχνολογία. Ποιες είναι αυτές οι δυνατότητες; Έχει την δυνατότητα να κάνει check-in 24 ώρες πριν την αναχώρησή του από το σημείο που είvαι στη Γερμανία ή οπουδήποτε αλλού, να δει ανά πάσα στιγμή τον λογαριασμό του, να κάνει check out. Μπορεί να ειδοποιήσει από το κινητό του για να του ετοιμάσουν τον λογαριασμό του, να του κανονίσουν την μεταφορά. θέλει μέσα στο ξενοδοχείο να δει τις δυνατότητες, να κάνει table reservation, να κλείσει εστιατόριο, να κλείσει γήπεδο τένις, θέλει να δει τον χάρτη της πόλης, να δει πιθανές εκδρομές; Όλα αυτά είναι δυνατά μέσα από την εφαρμογή που λέμε. Ταυτόχρονα μέσα από ειδικές εφαρμογές που λέγονται mobile device detection έχουμε την δυνατότητα να επικοινωνεί το ξενοδοχείο με τον πελάτη του στέλνοντας του coupons – όχι sms που κοστίζουν – ενημερώνοντάς τον για συγκεκριμένες προσφορές. Το πιο ενδιαφέρον είναι ότι στην εφαρμογή έχει απεριόριστο χώρο, όπου εκτός των άλλων μπορεί να συμπεριλάβει και ερωτηματολόγια.
Μπορεί δηλαδή ο διευθυντής του ξενοδοχείου να γνωρίζει ανά πάσα στιγμή και τα παράπονα των πελατών του;
Ακριβώς. Έτσι, μπορεί να λύσει οποιοδήποτε πρόβλημα πελάτη του την στιγμή που παρουσιάζεται. Επίσης μπορεί να προσφέρει ασφάλεια ζωής με αστείο κόστος μέσω των Lloyd’s της Αγγλίας.
Αναφερθήκατε στα smartphones. Ποιά είναι τα βήματα, που θα κάνει ο Γερμανός τουρίστας, χρήστης κινητής τηλεφωνίας που θα έρθει στην χώρα μας;
Κοιτάξτε, η δυνατότητα επιλογής ενός από τα 3 υπάρχοντα δίκτυα είναι επιλογή του πελάτη, άρα το κίνητρο πρέπει να το δημιουργήσει η εν Ελλάδι εταιρεία κινητής τηλεφωνίας. Το βέβαιο είναι ότι από την πλευρα μας – από την πλευρά της HIT – προσφέρουμε τις κατάλληλες εφαρμογές για κάτι τέτοιο.
Πρέπει να δώσουν δηλαδή κάποιες παροχές;
Ακριβώς. Έρχεται το ξενοδοχείο και λέει «εάν έρθεις στο site το δικό μου και με επισκεφθείς, κάνεις την κράτηση, κατεβάζεις την εφαρμογή και αν κλείσεις το δωμάτιο μέσα από την εφαρμογή εγώ θα σου δώσω κάτι παραπάνω. Το κάτι παραπάνω προϋποθέτει ότι θα επιλέξεις αυτό το συγκεκριμένο δίκτυο το οποίο παρέχει αυτή την παροχή. Αυτή είναι η διαδρομή. Άρα λίγο-πολύ λειτουργεί ένας υγιής ανταγωνισμός. Το πρόβλημα είναι πως θα αγγίξουμε το πελατολόγιο αυτής της εταιρείας, να γεμίσουμε τα ξενοδοχεία.
Ποιός οδηγεί το «άρμα» στον ανταγωνισμό. Είναι οι εταιρείες κινητής τηλεφωνίας, οι εταιρείες όπως η HIT ή τα ξενοδοχεία;
Κοιτάξτε και οι τρεις εταιρείες κινητής τηλεφωνίας βλέπουν τα ίδια νούμερα που βλέπετε κι εσείς: το ποσοστό των ηλεκτρονικών κρατήσεων μέσα από τα tablets αυξάνει ραγδαία. Ταυτοχρόνως όλοι βλέπουν ότι πριν από 2-3 χρόνια το ελληνικό resort ξενοδοχείο είχε μια πολύ μικρή γραμμή σύνδεσης με το διαδίκτυο. Σήμερα ο επισκέπτης έρχεται με ένα tablet και ζητάει μεγάλες ταχύτητες.
Εάν είχατε απέναντι σας ένα μικρο-μεσαίο ξενοδόχο τι θα του λέγατε?
Επένδυσε στο ίντερνετ, είτε λέγεται cloud server, είτε λέγεται cloud φωνή, είτε λέγεται χρήση των tablets, είτε λέγεται χρήση των κινητών των πελατών σου μέσα στο ξενοδοχείο.
Ξέρετε κάτι ακούγοντας σας σκέφτομαι ότι στην πράξη ο πελάτης σήμερα είναι πολύ πιο μπροστά σε κάποιες περιπτώσεις από το επίπεδο τεχνογνωσίας του επιχειρηματία.
Είναι πολύ πιθανόν, εάν έρχονται πελάτες από την Αμερική που έχουν χρησιμοποιήσει αυτά τα εργαλεία επί σειρά ετών το θεωρούν πλέον δεδομένο.
Το επίπεδο των προϊόντων σας ωστόσο κινείται στα διεθνή επίπεδα;
Δεν έχουμε να ζηλέψουμε τίποτε. Τα προϊόντα μας είναι στα ίδια επίπεδα με τις άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Ίσως και σε καλύτερο διότι είμαστε μία κατεξοχήν τουριστική χώρα. Οι Αμερικάνοι που είναι δεδομένο ότι έχουν τεράστια τεχνολογική εξέλιξη, χρησιμοποιούν ήδη αυτά που σας λέω, ήδη σε εφαρμογές εντός και εκτός Ελλάδος.
Πως κρίνετε το επίπεδο τεχνογνωσίας των Ελλήνων επιχειρηματιών;
Οι νέοι ξενοδόχοι ακούνε, χρησιμοποιού, δοκιμάζουν. Είναι διστακτικοί στην αρχή, όμως, αντιλαμβάνονται ότι αυτό είναι το μέλλον. Οι μεγαλύτεροι σε ηλικία ξενοδόχοι που είναι πιο διστακτικοί, όμως είναι θέμα χρόνου να το αντιληφθούν.
Στην ερχόμενη Horeca ποιά προϊόντα , από την δική σας την πλευρά, θα είναι η αιχμή του δόρατος?
Είναι η εφαρμογή Concier: πρόκειται για ένα tablet στο δωμάτιο ή την σουίτα, που έχει όλο αυτό το υλικό. Παλιά υπήρχε η τηλεόραση που ενημέρωνε για κάποια πράγματα. Τώρα έχουμε ένα tablet 12 ιντσών που θα έχει όλο το hotel-directory μέσα στο δωμάτιο. Αυτό που αλλάζει είναι η αμφίδρομη σχέση με τον πελάτη ο οποίος θα μπορεί να παραγγείλει, να κάνει παράπονα, να ζητήσει τις πληροφορίες που ο ίδιος θέλει, να ζητήσει check-out.
Άλλη εφαρμογή;
Θα δείξουμε την εφαρμογή η οποία είναι στο smartphone και λέγεται Hotel. Η εφαρμογή του ξενοδοχείου θα κατεβαίνει στο smartphone και έχει την δυνατότητα να δει κανείς τον λογαριασμό του, τον καιρό, να κάνει check-in από το λεωφορείο ή από το αεροδρόμιο να ζητήσει check-out, να έχει επιπλέον ασφάλεια, ηλεκτρονικό ερωτηματολόγιο, αν χαθεί emergency situation – έχω χαθεί είμαι κάπου θα μπορώ να μιλήσω με την reception.
Υπάρχουν επίσης εφαρμογές που εφάπτονται όλων αυτών μέσα στα τμήματα τα επισιτιστικά, δηλαδή η παλιά παραγγελιοληψία σήμερα έχει αλλάξει την μορφή της σχέσης του σερβιτόρου με τον πελάτη και του δείχνουμε τις συνταγές που μπορεί να είναι και Ελληνικές , του δείχνουμε τις φωτογραφίες, του λέμε ότι αυτή η συνταγή παρασκευάζεται κατά αυτόν τον τρόπο. Από εκεί που είχες ένα ψυχρό κατάλογο τώρα του έχεις δώσει την δυνατότητα μέσα από μια τέτοια εφαρμογή να μπορεί να ψάξει να δει να παραγγείλει οπωσδήποτε.
Πάντως εσείς από την πλευρά σας ως HIT δεν πουλάτε απλώς ένα προϊόν λειτουργείτε στην πραγματικότητα και υποστηρικτικά προς τον πελάτη.
Πράγματι. Με τα νέα δεδομένα αποφασίσαμε να δημιουργήσουμε μια νέα εταιρεία – την HIT Exelixis – η οποία αναλαμβάνει να δημιουργεί ή να αγοράζει ή να φέρνει με κάποιον τρόπο το περιεχόμενο των εφαρμογών που θα δημιουργήσουν τα ξενοδοχεία. Καταλαβαίνετε ότι άλλο περιεχόμενο θα επιλεγεί για ένα ξενοδοχείο στην Μύκονο, άλλο στην Κρήτη, άλλο στην Χαλκιδική. Άλλες ανάγκες και δυνατότητες υπάρχουν για ένα ξενοδοχείο στην πόλη και άλλες στην επαρχία. Κάποιος λοιπόν πρέπει να υποστηρίζει το περιεχόμενο να το ανανεώνει να το φρεσκάρει για να φτάσει σε αυτούς τους χιλιάδες πελάτες των ξενοδοχείων μας.
Εξελίσσεται και το δικό σας αντικείμενο.
Ακριβώς.
Κύριε Μυτιληναίε πάντοτε έχετε έναν τρόπο να μας εκπλήσσετε. Πραγματικά όλα αυτά είναι εξαιρετικά ενδιαφέροντα. Σας ευχαριστώ θερμά.
Να είστε καλά καλή χρονιά.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Το Loutraki One σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά προτιμά τα Eλληνικά και όχι τα greeklish, το χιούμορ και όχι τις ύβρεις.
Επειδή το Loutraki One πιστεύει στη δύναμη του διαλόγου, αλλά όχι στην εμπαθή και στείρα αντιπαράθεση μόνο για το θεαθήναι, διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά σχόλια που είναι υπέρ το δέον υβριστικά ή άσχετα με το άρθρο, που αναφέρονται σε προσωπικά δεδομένα τoυ αρθρογράφoυ ή που δεν περιέχουν το e-mail του αποστολέα. Tο email των αποστολέων σχολίων δεν εμφανίζεται δημόσια.