Τι συνέβη μόλις στην General Motors;

Του
Ακριβώς μια μέρα μετά την ανακοίνωση του υπουργείου Οικονομικών των ΗΠΑ πως πούλησε το τελευταίο κομμάτι της συμμετοχής του στην General Motors, ο Διευθύνων Σύμβουλος Dan Akerson, σε μια κίνηση-έκπληξη για πολλούς, ανακοίνωσε την αποχώρησή του. Και το συμβούλιο επέλεξε την Mary Barra να αναλάβει το τιμόνι της εταιρείας.
Οι εξελίξεις κλείνουν ένα κεφάλαιο της αμερικανικής δημόσιας ζωής που θα μελετηθεί τα επόμενα χρόνια, θέτοντας -και για πολλούς απαντώντας- ερωτήματα σχετικά με τις ευθύνες της κυβέρνησης, την ικανότητα της αμερικανικής διοίκησης, το ρόλο των συνδικάτων και το μέλλον μιας πόλης που θεωρείται από πολλούς τελειωμένη.
Και θα είναι ενδιαφέρον να παρακολουθήσει κανείς την Barra, την πρώτη γυναίκα που θα διοικήσει
αυτοκινητοβιομηχανία, καθώς η GM θα προσπαθήσει να μείνει στο σωστό μονοπάτι.
Ο Akerson ήταν εξαρχής ένα μέρος του πειράματος. Υπηρέτησε ως ένα ανήσυχο μέλος του διοικητικού συμβουλίου υπό τον Ed Whitacre και ανέλαβε όταν ο Whitacre αποχώρησε, έχοντας παραμείνει μόλις ένα χρόνο στο κορυφαίο πόστο.
Ως Διευθύνων Σύμβουλος, ο Akerson ήταν οδηγός σε μια εκπληκτική μεταμόρφωση. Η GM μετατράπηκε από μια εταιρεία που σχεδόν είχε εξαφανιστεί, σε μια εταιρεία που μετρά 15 διαδοχικά τρίμηνα κερδοφορίας. Μια εταιρεία που αναμένει να πουλήσει περισσότερα από 10 εκατομμύρια αυτοκίνητα φέτος. Λανσάρει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, το Volt, με μια ενσωματωμένη γεννήτρια που θεραπεύει το άγχος της αυτονομίας. Το Impala του 2014 έχει επιλεγεί από το Consumer Reports ως το καλύτερο αυτοκίνητο της χρονιάς. Ναι, το Impala. Η Κίνα αποτελεί πλέον τη μεγαλύτερη αγορά του.

Τεχνικά, το υπουργείο Οικονομικών έχασε χρήματα στη διαπραγμάτευση  Από ένα σχέδιο διάσωσης 50 δισ. δολαρίων, το υπουργείο ανέκτησε περίπου 39 δισ. δολάρια. Είναι πιθανό να έρθει στα λεφτά του ή και λίγο καλύτερα εάν επενδυτές όπως ο Warren Buffett, ο οποίος αυξάνει το μερίδιό του, ή ο Kyle Bass, ο οποίος προβλέπει αύξηση 40%, επαληθευτούν.

Για πολλούς ωστόσο, η επένδυση του υπουργείου Οικονομικών έχει αποδώσει και με το παραπάνω. Σύμφωνα με το Κέντρο Ερευνών για την αυτοκινητοβιομηχανία, η διάσωση του 2009 έσωσε 1,14 εκατ. θέσεις εργασίας σε αυτοκινητοβιομηχανίες και εταιρείες που εξαρτώνται από τον κλάδο. Εκτιμούν ότι μια κατάρρευση θα είχε εξαλείψει 96,5 δισ. δολάρια προσωπικού εισοδήματος το 2009 και το 2010 και θα είχε κοστίσει στην ομοσπονδιακή κυβέρνηση 28,6 δισ. δολάρια σε επιδόματα ανεργίας και μειωμένες εισφορές Κοινωνικής Ασφάλισης. Η GM από την πλευρά της λέει ότι έχει επενδύσει 8,8 δισ. δολάρια στις εγκαταστάσεις των ΗΠΑ από το 2009 και δημιούργησε 25.500 θέσεις εργασίας για νέους και υφιστάμενους εργαζόμενους.

Σήμερα, η General Motors βρίσκεται στο κέντρο της πόλης του Ντιτρόιτ. Σε μια πόλη που πρόσφατα κήρυξε πτώχευση, δεν υπάρχει τίποτα άλλο να δει κανείς και σχεδόν πουθενά αλλού να πάει σε ό,τι αφορά τις μεγάλες εταιρείες. Οι δρόμοι είναι σε μεγάλο βαθμό άδειοι. Συναντά κανείς παντού εγκαταλελειμμένα κτίρια και άδεια οικόπεδα. Ωστόσο, η GM παραμένει στους γυαλιστερούς πύργους της. Θα αποτελεί για πολλές δεκαετίες αντικείμενο μελέτης για τα προγράμματα απασχόλησης και διοίκησης.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Το Loutraki One σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά προτιμά τα Eλληνικά και όχι τα greeklish, το χιούμορ και όχι τις ύβρεις.

Επειδή το Loutraki One πιστεύει στη δύναμη του διαλόγου, αλλά όχι στην εμπαθή και στείρα αντιπαράθεση μόνο για το θεαθήναι, διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά σχόλια που είναι υπέρ το δέον υβριστικά ή άσχετα με το άρθρο, που αναφέρονται σε προσωπικά δεδομένα τoυ αρθρογράφoυ ή που δεν περιέχουν το e-mail του αποστολέα. Tο email των αποστολέων σχολίων δεν εμφανίζεται δημόσια.