«Το Ποντίκι», πιστό
στην παράδοση να συνδυάζει την επικαιρότητα με τη σάτιρα, κατάφερε να
δημιουργήσει ένα είδος εικονογραφήσεων, τις οποίες εμείς στην εφημερίδα
ονομάζουμε «φούσκες»! Στις «φούσκες» - που ουδεμία σχέση και συνάφεια
έχουν με εκείνες του... Χρηματιστηρίου - σχολιάζεται με ανατρεπτική
διάθεση η πολιτική πραγματικότητα.
Συνεχιστές αυτής της παράδοσης, οι σκιτσογράφοι μας Sοlοup και Πάνος Ζάχαρης βρήκαν πεδίον δόξης λαμπρό στη σύγχρονη μνημονιακή Ελλάδα!
Με την επέμβαση σε φωτογραφίες, την τεχνοτροπία του κολάζ και τον σατιρικό σχολιασμό του γελοιογραφικού λόγου συμπυκνώνουν υποδειγματικά, μέσα από τη δυναμική της ειρωνείας και του σαρκασμού, την οδυνηρή περιπετειώδη καθημερινότητα της μνημονιακής εποχής.
Οι εξελίξεις κάθε εβδομάδας καταγράφονται με βιτριολική διάθεση μέσα από περιστατικά και γεγονότα της περιόδου κατά την οποία «μας άλλαξαν... τα μνημόνια»!
Τώρα το «Ποντίκι» αποφάσισε να προσφέρει στους αναγνώστες του ένα απάνθισμα (αναγκαστικά
μικρό συγκριτικά με τον τεράστιο όγκο αυτής της δουλειάς) σε μορφή λευκώματος, με τίτλο «Βάζουμε Λόγια», το οποίο θα μπορέσετε να έχετε στα χέρια σας μαζί με το επόμενο φύλλο του «Ποντικιού», στις 19 Δεκεμβρίου.
Το Λεύκωμα θα παρουσιαστεί σε εκδήλωση που θα γίνει στο ίδρυμα «Μιχάλης Κακογιάννης» (Πειραιώς 206, Ταύρος, Αθήνα) τη Δευτέρα 16 Δεκεμβρίου και ώρα 7 μ.μ, με ομιλητές τους Λάκη Λαζόπουλο, Γιώργο Παπαδάκη και Πόπη Τσαπανίδου.
Στο χώρο θα παρουσιαστούν και έργα των σπουδαστών της Σχολής Ορνεράκη από την έκθεση «Ελλάδα – Κρίση».
1 Η ιστορία αρχίζει το 2010 με το «Λεφτά υπάρχουν» του ΓΑΠ, αλλά όχι για μισθούς, συντάξεις, υποδομές, παιδεία, υγεία και όλα τα σχετικά. Αιφνιδίως και απροειδοποίητα, η Ελλάδα βρέθηκε μπροστά σε μια... νέα εποχή μεταμοντέρνας φτώχειας.
Αιφνιδίως, επίσης, εισήχθησαν στη ζωή μας νέοι όροι, πρωτάκουστοι για τους περισσότερους και ανοίκειοι προς τα ήθη και έθιμα της φυλής...
Όροι άγνωστοι, όπως μνημόνιο, τρόικα, δανειστές, δημοσιονομικό έλλειμμα, τοκοχρεολύσια, σπρεντ, διεθνείς αγορές, χρηματοπιστωτικά ιδρύματα, οίκοι αξιολόγησης, εισέβαλαν με εχθρικές διαθέσεις στις ζωές μας, ανατρέποντας την έως τότε μακαριότητά μας. Από τότε μετράμε ελλείμματα...
2 Το 2011 το μνημόνιο δεν κόβει μόνο μισθούς και συντάξεις, αλλά και πρωθυπουργούς. Έτσι τον Παπανδρέου διαδέχεται ένας γνώριμος των αγορών και γνώστης του τραπεζικού συστήματος.
Ο Λουκάς Παπαδήμος σχηματίζει κυβέρνηση «τεχνοκρατών», διότι πάνω απ’ όλα και πριν απ’ όλα έρχεται η σωτηρία της... ψυχής των τραπεζών.
Νυν υπέρ πάντων ο αγών!
Αγών ο οποίος βρίσκει την αμέριστη και κεραυνοβόλα στήριξη του μέχρι εκείνη τη στιγμή σφόδρα αντιμνημονιακού Σαμαρά. Από δίπλα, ο Καρατζαφέρης θα στηρίξει μέχρι να μεταμεληθεί και να συνωστισθεί στις αντιμνημονιακές επάλξεις.
3 Αφού αντιπολιτεύτηκε αντιμνημονιακά, ο Αντώνης Σαμαράς στη συνέχεια, το 2012, πολιτευόμενος πλέον μνημονιακά, πετυχαίνει το ακατόρθωτο: Να προκαλέσει εκλογές με το «έτσι θέλω», να βγει αλώβητος από τη «μητσοτακική μήνιν» και να γίνει και πρωθυπουργός της χώρας! Αντίθετα, για τη χώρα τα πράγματα εξακολουθούν να πηγαίνουν από το κακό στο χειρότερο...
Υπογράψαμε το «μνημόνιο 2», χάσαμε ό,τι μας είχε απομείνει από το «μνημόνιο 1» και, σαν να μη μας έφτανε το να μπαινοβγαίνει η τρόικα στα υπουργεία με δυναμικό βάδισμα και αυτοπεποίθηση, μας προέκυψε και η Χρυσή Αυγή, που ανέλαβε... «δράση» στο Κοινοβούλιο και στους δρόμους.
Γενικά, οι εκπλήξεις είχαν την τιμητική τους αφού το κραταιό ΠΑΣΟΚ εξαερώθηκε στις εκλογές και στη θέση του εμφανίστηκε ο ΣΥΡΙΖΑ με ένα πρωτοφανές εκλογικό ποσοστό στα χρονικά του κόμματος (που ξεπέρασε και το 24,42% που έλαβε στις εκλογές του 1958 η ΕΔΑ) και της Αριστεράς γενικότερα.
4 Τέλος, το 2013 ο Γολγοθάς έλαβε διαστάσεις Έβερεστ. Η φορολογία κατά παντός... υπευθύνου, συγκεκριμένα των γνωστών – πασίγνωστων – κορόιδων, καλά κρατεί και εξελίσσεται σε εθνικό σπορ Ολυμπιακών επιδόσεων.
Κάθε ώρα εφευρίσκεται κι ένας αναγκαίος για τη σωτηρία της χώρας φόρος, που απευθύνεται προς είσπραξη κυρίως στους 1,5 εκατομμύριο ανέργους, διότι οι 2.000 της «λίστας Λαγκάρντ» «έσβησαν» στις διαδικασίες των εξεταστικών επιτροπών...
Κάθε μέρα απολύονται στρατιές εργαζομένων για να παίρνουν σειρά κι όσοι κρατούν τις υπό κατάρρευση εργασίες τους.
Μέσα σ’ όλα αυτά, μετά την τραγική δολοφονία του Παύλου Φύσσα, η Χρυσή Αυγή βρίσκει τον δρόμο προς τον Κορυδαλλό.
Ό,τι μένει ακίνητο, φορολογείται σαν σταθερός στόχος.
Το μόνο που μένει αφορολόγητο ακόμα είναι η υπομονή των Ελλήνων...
Η χώρα παραλύει και δεν μπορεί λόγω... κινητικών δυσκολιών να πανηγυρίσει έξαλλα - όπως καλείται από την κυβέρνηση - για το πρωτογενές πλεόνασμα!
Οι σκιτσογράφοι
Soloup: Έχει συνεργαστεί με αρκετά περιοδικά και εφημερίδες (Βαβέλ, Γαλέρα, Ως3, Βήμα της Κυριακής, Goalnews, 6μερες κ.α) ενώ από το 2005 φτιάχνεις σκίτσα και… φούσκες για «Το Ποντίκι». Μέχρι σήμερα έχουν εκδοθεί 13 προσωπικά άλμπουμ με γελοιογραφίες και κόμικς ενώ το 2012 κυκλοφόρησε η έρευνά του για τα «Ελληνικά comics» (εκδόσεις Τόπος). Έχει σπουδάσει Πολιτικές Επιστήμες στο Πάντειο πανεπιστήμιο και είναι διδάκτωρ Πολιτισμικής Τεχνολογίας κι Επικοινωνίας (Πανεπιστήμιο Αιγαίου). Τα τελευταία δύο χρόνια δουλεύει πάνω στην ιδέα ενός μεγάλου graphic novel με τον τίτλο «Αϊβαλί». Διατηρεί δύο ηλεκτρονικά τσαντίρια: www.soloup.gr και anthropolikos.wordpress.com
ΠΑΝΟΣ ΖΑΧΑΡΗΣ: Γεννήθηκε το 1982 στην Αθήνα, όπου ζει και εργάζεται μέχρι και σήμερα. Σπούδασε στο τμήμα Ιστορίας του Πανεπιστημίου Αθήνας και στη Σχολή Ορνεράκη. Τα πρώτα του σκίτσα δημοσιεύτηκαν το 2004 στον «Οδηγητή». Συνεργάστηκε με το περιοδικό «Αντί» από το 2005 μέχρι και το 2008 οπότε και ανεστάλη η έκδοσή του. Εργάστηκε επίσης στην εφημερίδα «6μερες» και περιστασιακά με περιοδικά και διαφημιστικά γραφεία.
Από το 2008 εργάζεται στην εβδομαδιαία εφημερίδα «Το Ποντίκι», όπου πέρα από γελοιογραφίες δημιουργεί και σατιρικά φωτομοντάζ. Είναι μέλος της Ένωσης Συντακτών Περιοδικού και Ηλεκτρονικού Τύπου (ΕΣΠΗΤ) και της Λέσχης Ελλήνων Γελοιογράφων.
Συνεχιστές αυτής της παράδοσης, οι σκιτσογράφοι μας Sοlοup και Πάνος Ζάχαρης βρήκαν πεδίον δόξης λαμπρό στη σύγχρονη μνημονιακή Ελλάδα!
Με την επέμβαση σε φωτογραφίες, την τεχνοτροπία του κολάζ και τον σατιρικό σχολιασμό του γελοιογραφικού λόγου συμπυκνώνουν υποδειγματικά, μέσα από τη δυναμική της ειρωνείας και του σαρκασμού, την οδυνηρή περιπετειώδη καθημερινότητα της μνημονιακής εποχής.
Οι εξελίξεις κάθε εβδομάδας καταγράφονται με βιτριολική διάθεση μέσα από περιστατικά και γεγονότα της περιόδου κατά την οποία «μας άλλαξαν... τα μνημόνια»!
Τώρα το «Ποντίκι» αποφάσισε να προσφέρει στους αναγνώστες του ένα απάνθισμα (αναγκαστικά
μικρό συγκριτικά με τον τεράστιο όγκο αυτής της δουλειάς) σε μορφή λευκώματος, με τίτλο «Βάζουμε Λόγια», το οποίο θα μπορέσετε να έχετε στα χέρια σας μαζί με το επόμενο φύλλο του «Ποντικιού», στις 19 Δεκεμβρίου.
Το Λεύκωμα θα παρουσιαστεί σε εκδήλωση που θα γίνει στο ίδρυμα «Μιχάλης Κακογιάννης» (Πειραιώς 206, Ταύρος, Αθήνα) τη Δευτέρα 16 Δεκεμβρίου και ώρα 7 μ.μ, με ομιλητές τους Λάκη Λαζόπουλο, Γιώργο Παπαδάκη και Πόπη Τσαπανίδου.
Στο χώρο θα παρουσιαστούν και έργα των σπουδαστών της Σχολής Ορνεράκη από την έκθεση «Ελλάδα – Κρίση».
1 Η ιστορία αρχίζει το 2010 με το «Λεφτά υπάρχουν» του ΓΑΠ, αλλά όχι για μισθούς, συντάξεις, υποδομές, παιδεία, υγεία και όλα τα σχετικά. Αιφνιδίως και απροειδοποίητα, η Ελλάδα βρέθηκε μπροστά σε μια... νέα εποχή μεταμοντέρνας φτώχειας.
Αιφνιδίως, επίσης, εισήχθησαν στη ζωή μας νέοι όροι, πρωτάκουστοι για τους περισσότερους και ανοίκειοι προς τα ήθη και έθιμα της φυλής...
Όροι άγνωστοι, όπως μνημόνιο, τρόικα, δανειστές, δημοσιονομικό έλλειμμα, τοκοχρεολύσια, σπρεντ, διεθνείς αγορές, χρηματοπιστωτικά ιδρύματα, οίκοι αξιολόγησης, εισέβαλαν με εχθρικές διαθέσεις στις ζωές μας, ανατρέποντας την έως τότε μακαριότητά μας. Από τότε μετράμε ελλείμματα...
2 Το 2011 το μνημόνιο δεν κόβει μόνο μισθούς και συντάξεις, αλλά και πρωθυπουργούς. Έτσι τον Παπανδρέου διαδέχεται ένας γνώριμος των αγορών και γνώστης του τραπεζικού συστήματος.
Ο Λουκάς Παπαδήμος σχηματίζει κυβέρνηση «τεχνοκρατών», διότι πάνω απ’ όλα και πριν απ’ όλα έρχεται η σωτηρία της... ψυχής των τραπεζών.
Νυν υπέρ πάντων ο αγών!
Αγών ο οποίος βρίσκει την αμέριστη και κεραυνοβόλα στήριξη του μέχρι εκείνη τη στιγμή σφόδρα αντιμνημονιακού Σαμαρά. Από δίπλα, ο Καρατζαφέρης θα στηρίξει μέχρι να μεταμεληθεί και να συνωστισθεί στις αντιμνημονιακές επάλξεις.
3 Αφού αντιπολιτεύτηκε αντιμνημονιακά, ο Αντώνης Σαμαράς στη συνέχεια, το 2012, πολιτευόμενος πλέον μνημονιακά, πετυχαίνει το ακατόρθωτο: Να προκαλέσει εκλογές με το «έτσι θέλω», να βγει αλώβητος από τη «μητσοτακική μήνιν» και να γίνει και πρωθυπουργός της χώρας! Αντίθετα, για τη χώρα τα πράγματα εξακολουθούν να πηγαίνουν από το κακό στο χειρότερο...
Υπογράψαμε το «μνημόνιο 2», χάσαμε ό,τι μας είχε απομείνει από το «μνημόνιο 1» και, σαν να μη μας έφτανε το να μπαινοβγαίνει η τρόικα στα υπουργεία με δυναμικό βάδισμα και αυτοπεποίθηση, μας προέκυψε και η Χρυσή Αυγή, που ανέλαβε... «δράση» στο Κοινοβούλιο και στους δρόμους.
Γενικά, οι εκπλήξεις είχαν την τιμητική τους αφού το κραταιό ΠΑΣΟΚ εξαερώθηκε στις εκλογές και στη θέση του εμφανίστηκε ο ΣΥΡΙΖΑ με ένα πρωτοφανές εκλογικό ποσοστό στα χρονικά του κόμματος (που ξεπέρασε και το 24,42% που έλαβε στις εκλογές του 1958 η ΕΔΑ) και της Αριστεράς γενικότερα.
4 Τέλος, το 2013 ο Γολγοθάς έλαβε διαστάσεις Έβερεστ. Η φορολογία κατά παντός... υπευθύνου, συγκεκριμένα των γνωστών – πασίγνωστων – κορόιδων, καλά κρατεί και εξελίσσεται σε εθνικό σπορ Ολυμπιακών επιδόσεων.
Κάθε ώρα εφευρίσκεται κι ένας αναγκαίος για τη σωτηρία της χώρας φόρος, που απευθύνεται προς είσπραξη κυρίως στους 1,5 εκατομμύριο ανέργους, διότι οι 2.000 της «λίστας Λαγκάρντ» «έσβησαν» στις διαδικασίες των εξεταστικών επιτροπών...
Κάθε μέρα απολύονται στρατιές εργαζομένων για να παίρνουν σειρά κι όσοι κρατούν τις υπό κατάρρευση εργασίες τους.
Μέσα σ’ όλα αυτά, μετά την τραγική δολοφονία του Παύλου Φύσσα, η Χρυσή Αυγή βρίσκει τον δρόμο προς τον Κορυδαλλό.
Ό,τι μένει ακίνητο, φορολογείται σαν σταθερός στόχος.
Το μόνο που μένει αφορολόγητο ακόμα είναι η υπομονή των Ελλήνων...
Η χώρα παραλύει και δεν μπορεί λόγω... κινητικών δυσκολιών να πανηγυρίσει έξαλλα - όπως καλείται από την κυβέρνηση - για το πρωτογενές πλεόνασμα!
Οι σκιτσογράφοι
Soloup: Έχει συνεργαστεί με αρκετά περιοδικά και εφημερίδες (Βαβέλ, Γαλέρα, Ως3, Βήμα της Κυριακής, Goalnews, 6μερες κ.α) ενώ από το 2005 φτιάχνεις σκίτσα και… φούσκες για «Το Ποντίκι». Μέχρι σήμερα έχουν εκδοθεί 13 προσωπικά άλμπουμ με γελοιογραφίες και κόμικς ενώ το 2012 κυκλοφόρησε η έρευνά του για τα «Ελληνικά comics» (εκδόσεις Τόπος). Έχει σπουδάσει Πολιτικές Επιστήμες στο Πάντειο πανεπιστήμιο και είναι διδάκτωρ Πολιτισμικής Τεχνολογίας κι Επικοινωνίας (Πανεπιστήμιο Αιγαίου). Τα τελευταία δύο χρόνια δουλεύει πάνω στην ιδέα ενός μεγάλου graphic novel με τον τίτλο «Αϊβαλί». Διατηρεί δύο ηλεκτρονικά τσαντίρια: www.soloup.gr και anthropolikos.wordpress.com
ΠΑΝΟΣ ΖΑΧΑΡΗΣ: Γεννήθηκε το 1982 στην Αθήνα, όπου ζει και εργάζεται μέχρι και σήμερα. Σπούδασε στο τμήμα Ιστορίας του Πανεπιστημίου Αθήνας και στη Σχολή Ορνεράκη. Τα πρώτα του σκίτσα δημοσιεύτηκαν το 2004 στον «Οδηγητή». Συνεργάστηκε με το περιοδικό «Αντί» από το 2005 μέχρι και το 2008 οπότε και ανεστάλη η έκδοσή του. Εργάστηκε επίσης στην εφημερίδα «6μερες» και περιστασιακά με περιοδικά και διαφημιστικά γραφεία.
Από το 2008 εργάζεται στην εβδομαδιαία εφημερίδα «Το Ποντίκι», όπου πέρα από γελοιογραφίες δημιουργεί και σατιρικά φωτομοντάζ. Είναι μέλος της Ένωσης Συντακτών Περιοδικού και Ηλεκτρονικού Τύπου (ΕΣΠΗΤ) και της Λέσχης Ελλήνων Γελοιογράφων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Το Loutraki One σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά προτιμά τα Eλληνικά και όχι τα greeklish, το χιούμορ και όχι τις ύβρεις.
Επειδή το Loutraki One πιστεύει στη δύναμη του διαλόγου, αλλά όχι στην εμπαθή και στείρα αντιπαράθεση μόνο για το θεαθήναι, διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά σχόλια που είναι υπέρ το δέον υβριστικά ή άσχετα με το άρθρο, που αναφέρονται σε προσωπικά δεδομένα τoυ αρθρογράφoυ ή που δεν περιέχουν το e-mail του αποστολέα. Tο email των αποστολέων σχολίων δεν εμφανίζεται δημόσια.