Γνωμοδότηση για Καζίνο Λουτράκι. Γκάφα ολκής από τους εκπροσώπους της CHL;

Σ.Σ. άρχισε ο πανικός; 
Είναι γνωστό από πρόσφατη ανάρτηση του loutrakiblog, ότι η συνδημότισσά μας  δικηγόρος Γεωργία Κουκουλά, υπέβαλε προς τον δήμαρχο κ. Λογοθέτη, γνωμοδότηση του αναγνωρισμένου κύρους νομικού συμβούλου της Κεντρικής ΄Ενωσης Δήμων Ελλάδος κ. Ζυγούρη, σχετικά με το καθεστώς που ισχύει μετά τον «Καλλικράτη» σε ό,τι αφορά τη συμμετοχή των δήμων σε ΑΕ...
Και την υπέβαλε προς αξιολόγηση.
Ο δήμος  …και εκείνος δεν απάντησε, αν και θα ήταν ενδιαφέρον να γνωρίζαμε τις απόψεις του, οι οποίες από εδώ και πέρα, αν διατυπωθούν θα θυμίζουν περσινά ξινά σταφύλια. 
(σ.σ. Εδώ που τα λέμε, ενώ ο δήμος βγάζει ανακοινώσεις ακόμη και γιατί σήμερα ξημέρωσε,
όταν είναι να απαντήσει σε ερωτήματα παραβατικής συμπεριφοράς ή συνδιαλλαγής με επιχειρηματίας ή εξαπάτησης του εκλογικού σώματος, εκεί στην Ιάσονος ποιούνται τη νήσσα, οπότε ματαίως θα περιμένει απάντηση).
Προφανώς, και επειδή αυτό το γνωρίζει και η πλευρά των...συνεταίρων, για λογαριασμό του δήμου απάντησε στην εφημερίδα ''Το Βήμα Λουτρακίου-Περαχώρας-Αγίων Θεοδώρων'' το Καζίνο, η γνωμοδότηση του οποίου θα ήταν παράδοξο να μην ήταν σύμφωνη με την επιδίωξή του. 

Με μία γνωμοδότηση όμως «τραβηγμένη από τα μαλλιά», όπως λέγεται.
Στο «δια ταύτα» τώρα.
Εκείνο το προς αξιολόγηση της δικηγόρου  -όπως αντιλαμβανόμαστε- ήταν όχι μόνο να δώσει ένα μήνυμα προς τη δημοτική αρχή αλλά και ένα τέχνασμα για να αποκαλυφθεί η νομική επιχειρηματολογία του Καζίνο για την μετατροπή, το οποίο Καζίνο  είδε το τυρί, αλλά δεν είδε τη φάκα.
Γιατί, ενώ θα μπορούσε να ενημερώσει την κοινή γνώμη με μία απλή απάντηση διαφωνίας, νόμισε ότι βρήκε την ευκαιρία και ΑΠΟΚΑΛΥΨΕ  το βασικό του επιχείρημα, εμφανιζόμενο έτσι ως σε απόγνωση ή σε προσπάθεια να πείσει

Δείχνουν ως έτοιμοι να ανοίξουμ από την αρχή όλα του τα χαρτιά, όπως θα έκανε ένας κακός παίχτης στο Καζίνο.
Φημολογείται ότι τώρα, κάποιοι ενδιαφερόμενοι της άλλης πλευράς για τη μη μετατροπή, σκέπτονται να αποστείλουν ευχαριστήρια επιστολή, γιατί καλύτερο συνήγορο να μην  μετατραπεί η ΚΞ σε ΑΕ δε θα μπορούσαν να βρουν, όταν το θέμα θα οδηγηθεί ενώπιον της ακυρωτικής διαδικασίας, σύμφωνα με τη γνωμοδότηση του Καζίνο.
Γιατί, ο νόμος είναι νόμος και δεν είναι φραγκοράφτρα να κατασκευάζει νομικά ενδύματα.
Μετά από τα προηγούμενα ρωτάμε:

Γι αυτές τις γκάφες ολκής ποιος ευθύνεται κ. Ρεμαντά; 
Ποιος είχε τη φαεινή ιδέα να απαντήσει το Καζίνο για λογαριασμό του δήμου; Είναι κάποιος εκπρόσωπος της διοίκησης ή κάποιος εκπρόσωπος μετόχου με συμφέροντα και σε άλλο μαγαζί στη παραλιακή; Ποιος επέτρεψε την πλήρη αποκάλυψη των νομικών επιχειρημάτων σας και κυρίως δεν ήλεγξε την έκταση που πήρε το ζήτημα.
Διαβάστε από κάτω την γνωμοδότηση Ελευθερίου όπως δημοσίευσε η τοπική εφημερίδα ''Το Βήμα Λουτρακίου-Περαχώρας-Αγίων Θεοδώρων''

ΓΝΩΜΟΔΟΤΗΣΗ
Νομική αξιολόγηση της επίκλησης της γνωμοδότησης Π. Ζυγούρη
αναφορικά με την εφαρμογή του άρθρου 107 του Ν. 3852/2010 σε δημοτικές ανώνυμες εταιρείες
Ι . Σύμφωνα με την παρ. 2 του άρθρου 107 του Ν. 3852/2010 ( ως η παρ.2 αναδιατυπώθηκε με την παρ. 10ι του άρθρ. 18 Ν.3870/2010,ΦΕΚ Α 138/9.8.2010) : ‘’ …  
Οι ΔΗΜΟΙ δεν επιτρέπεται να συνιστούν ή να συμμετέχουν σε άλλες ανώνυμες εταιρείες, κατά τις διατάξεις του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων, εκτός από εκείνες που είχαν συσταθεί μέχρι την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου και υπό την επιφύλαξη της παρ. 2 του άρθρου 194 αυτού …’’ .
Με το άρθρο 194 του ιδίου ως άνω Ν. 3852/2010 ( άρθρο στο οποίο το άρθρο 107 παρ. 2 παραπέμπει ), ορίζεται στο κεφάλαιο Στ’ περί ‘’ επιχειρήσεων – νομικών προσώπων ‘’ η εκ μέρους των Περιφερειών δυνατότητα σύστασης επιχείρησης με την μορφή αναπτυ-ξιακής ανώνυμης εταιρείας *.
Σύμφωνα με τον Ν. 3463/2006 ( Κώδικας Δήμων και Κοινοτήτων ) και συγκεκριμένα σύμφωνα με το άρθρο 252 επ. οι δήμοι μπορούν να συνιστούν ή να συμμετάσχουν σε επιχειρήσεις , οι οποίες καλούνται επιχειρήσεις ΟΤΑ , υπό τις ειδικές ρυθμίσεις του ως άνω οικείου Ν. 3463/2006 . Ειδικότερα στο άρθρο 266 του Ν. 3463/2006 προβλέπεται η σύσταση – λειτουργία δημοτικών ανωνύμων εταιρειών , ενώ στο άρθρο 269 γίνεται και ειδική μνεία περί μετατροπής και συγχωνεύσεων δημοτικών επιχειρήσεων .
ΙΙ . Από την συνδυασμένη ανάγνωση και ερμηνεία των ανωτέρω διατάξεων, σαφώς συνάγεται ότι ο νομοθέτης με την παρ. 2 του άρθρου 107 του Ν. 3463/2006 έθεσε νομικό περιορισμό στους ΔΗΜΟΥΣ ( και όχι στις δημοτικές ανώνυμες εταιρείες , είτε προϋφιστάμενες , είτε νέες ) αναφορικά με την δυνατότητα που είχαν σύμφωνα με τον ΚΔΚ για την σύσταση ή/και την συμμετοχή σε νέες δημοτικές ανώνυμες εταιρείες , καθώς με την διάταξη του άρθρου 107 παρ. 2 του Ν. 3852/2010 , ρητά όρισε ότι οι ΔΗΜΟΙ δεν επιτρέπεται να συνιστούν ή να συμμετέχουν σε άλλες ανώνυμες εταιρείες ( κατά τις διατάξεις του ΚΔΚ ) εκτός από εκείνες που είχαν συσταθεί μέχρι την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου και υπό την επιφύλαξη της παρ. 2 του άρθρου 194 αυτού ( που αναφέρεται στις επιχειρήσεις των περιφερειών ) .
Οι ΔΗΜΟΙ νόμιμα συμμετέχουν σε δημοτικές ανώνυμες εταιρείες , που είχαν συσταθεί μέχρι την έναρξη ισχύος του Ν. 3852/2010 , δηλ. μέχρι την 1-1-2011 ( βλ. αρ. 286 Ν. 3852/2010 ) .
Εν προκειμένω , νόμιμα ο Δήμος Λουτρακίου συμμετέχει στην προϋφιστάμενη δημοτική ανώνυμη εταιρεία « ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΛΟΥΤΡΑΚΙΟΥ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΟΤΑ – ΛΟΥΤΡΑΚΙ Α.Ε. » η οποία έχει συσταθεί προγενέστερα της 1-1-2011 (ημεροχρονολογίας ισχύος του ως άνω νόμου ) .
Περαιτέρω αναφορικά με την δημοτική ανώνυμη εταιρεία , η οποία έχει συσταθεί νόμιμα ήδη από το έτος 1995 και λειτουργεί έκτοτε σύννομα , σύμφωνα με την εκάστοτε ισχύουσα νομοθεσία , δεν τίθεται κανείς νομικός περιορισμός και συγκεκριμένα δεν τίθεται σχετικός ή άλλος περιορισμός από τον οικείο νομοθέτη του Ν. 3852/2010 , κανενός δε είδους ή μεθοδολογίας ερμηνεία δεν επιτρέπει ευθεία ή αναλογική εφαρμογή στην διάταξη του άρθ. 107 του Ν. 3852/2010 .
Η συμμετοχή της δημοτικής ανώνυμης εταιρείας σε ένα εταιρικό σχήμα (και δη προϋφιστάμενο) οιουδήποτε νομικού τύπου, ως μέλος αυτού ( εν προκειμένω κοινοπραξίας ) ως και ο μετασχηματισμός ( μετατροπή ) αυτού του εταιρικού σχήματος ( κοινοπραξίας ) σε ανώνυμη εταιρεία, ευθέως προβλέπεται και επιτρέπεται από την ισχύουσα νομοθεσία και σε κάθε περίπτωση δεν παρεμποδίζεται από οιαδήποτε διάταξη νόμου και δη από την διάταξη της παρ. 2 του αρ. 107 του Ν. 3852/2010 , που εσφαλμένα προβλήθηκε .
Η αδυναμία συμμετοχής των δήμων σε ανώνυμες εταιρείες ή μη μόνον σε αναπτυξιακές ανώνυμες εταιρείες του άρθρου 194 του Ν. 3852/2010 ( μετά την ισχύ του Ν. 3852/2010 . δηλ. μετά την 1-1-2010 ), συνεπεία της διατάξεως της παρ. 2 του αρθρ. 107, δεν επηρεάζει την συναλλακτική συμπεριφορά της προϋφιστάμενης δημοτικής ανώνυμης εταιρείας, η οποία ως ανεξάρτητο νομικό πρόσωπο εξακολουθεί να υφίσταται και να λειτουργεί νόμιμα, ενεργώντας κάθε φορά, ως κατά περίπτωση ο νόμος ορίζει .
Τυχόν αντίθετη ερμηνεία ή νομοθετική πρόβλεψη , θα προσέκρουε εκτός άλλων και σε βασικές συνταγματικές διατάξεις , ως ειδικότερα στην διάταξη του άρθρου 17 περί την προστασία της ιδιοκτησίας και στην διάταξη του άρθρου 4 περί την ισότητα – ισονομία ( αρχή νομιμότητας ) .
ΙΙΙ . Επιπρόσθετα των ανωτέρω , δύναται να γίνει επίκληση και της ΓΝΣΚ 340/2012 σύμφωνα με την οποία ( επί συναφούς εξετασθέντος ζητήματος ) έγινε δεκτό ότι : ‘’ ….. Ο νομοθέτης , με τις διατάξεις που περιέλαβε στο δέκατο μέρος του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων, με τον τίτλο «ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ ΤΟΠΙΚΗΣ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΣ » , θέλησε να συγκροτήσει ένα ολοκληρωμένο νομικό πλαίσιο εντός του οποίου και μόνο οι ενδιαφερόμενοι Ο.Τ.Α. , θα μπορούσαν να ασκούν επιχειρηματική δραστηριότητα . Οι ρυθμίσεις αυτές είναι, κατ' αρχήν εξαντλητικές , ως προς τη σύσταση και τη συμμετοχή των Ο.Τ.Α. σε διάφορα είδη επιχειρήσεων με τη μορφή ανωνύμων εταιρειών, που αποσκοπούν στην επίτευξη των σκοπών που ανατίθενται σε αυτούς από το Σύνταγμα και τους νόμους , περιέχουν , όμως, και διατάξεις που παρέχουν στους Ο.Τ.Α. την δυνατότητα της συμμετοχής , υπό προϋποθέσεις, σε ανώνυμες εταιρείες του κ.ν. 2190/1920 , χωρίς τις οποίες (διατάξεις ) η συμμετοχή δεν θα ήταν επιτρεπτή ως αντίθετη προς την αρχή της νομιμότητας .
β) Με την τροποποίηση της παραγράφου 2 του άρθρου 107 του ν. 3852/2010 , όπως προκύπτει από την σαφή και κατηγορηματική διατύπωση αυτής, επιδιώκεται η ριζική αναμόρφωση του πιο πάνω νομικού πλαισίου , κατά τρόπον, ώστε να είναι , πλέον, αδύνατη η σύσταση ή συμμετοχή των Ο.Τ.Α. σε οιασδήποτε μορφής ανώνυμες εταιρείες , εκτός εάν οι πράξεις αυτές ( σύσταση από Ο.Τ.Α. ή έναρξη συμμετοχής Ο.Τ.Α. ) είχαν ήδη λάβει χώρα πριν από την έναρξη ισχύος της διατάξεως ( 1-1-2011 ) . Επομένως , για να είναι νόμιμη, μετά την ημερομηνία αυτή, η ίδρυση ή η συμμετοχή Ο.Τ.Α. σε ανώνυμη εταιρεία ( εκτός από τη συμμετοχή στις αναπτυξιακές ανώνυμες εταιρείες του άρθρου 194 του ν. 3852/2010 ) , θα πρέπει να προβλέπεται από ειδική διάταξη , μεταγενέστερη του ν. 3870/2010 .
γ) Η επιλογή από το νομοθέτη της συγκεκριμένης διατύπωσης : «Οι δήμοι δεν επιτρέπεται να συνιστούν ή να συμμετέχουν σε άλλες ανώνυμες εταιρείες, κατά τις διατάξεις του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων……» , σκοπό έχει να τονίσει ότι , οι πιο πάνω διατάξεις του ν. 3463/2006, συνεχίζουν να εφαρμόζονται, στο σύνολο τους, αποκλειστικά και μόνο , για να ρυθμίζουν ζητήματα, που σχετίζονται με τη λειτουργία των ανωνύμων εταιρειών στις οποίες υπήρχε , ήδη, πλειοψηφική ή μειοψηφική συμμετοχή Ο.Τ.Α. πριν από την 1-1-2011 …. ‘’ .
Συνακόλουθα , η ( σε κάθε περίπτωση προϋφιστάμενη ) δημοτική ανώνυμη εταιρεία « ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΛΟΥΤΡΑΚΙΟΥ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΟΤΑ – ΛΟΥΤΡΑΚΙ Α.Ε. » που συμμετέχει σε ( σε κάθε περίπτωση προϋφιστάμενο ) έτερο εταιρικό σχήμα ( εν προκειμένω κοινοπραξία ) σύννομα δύναται να συμπράξει , σύμφωνα με την οικεία νομοθεσία, στον μετασχηματισμό ( μετατροπή ) αυτού του εταιρικού σχήματος (κοινοπραξίας) σε ανώνυμη εταιρεία , ο δε μετασχηματισμός ( μετατροπή) της υφιστάμενης αυτής εταιρείας ( κοινοπραξίας ) δεν συνιστά σύσταση νέας εταιρείας ( η συμμετοχή σε νέα εταιρεία ή νέα συμμετοχή ) , αλλά νομικό μετασχηματισμό αυτής σε άλλο νομικό τύπο ( αλλαγή νομικού ενδύματος από κοινοπραξία σε ανώνυμη εταιρεία ) .
ΑΘΗΝΑ 20-9-2013 Ο νομικός σύμβουλος
Ελευθέριος Ελευθερίου

Σ.Σ. Άποψη του L1 είναι ότι η γνωμοδότηση του κου Ελευθερίου, παρότι βασίζεται σε ερμηνεία του νόμου, στερείται νομικής βάσης όταν θα ζητηθεί η έγκριση από το νομικό συμβούλιο, καθότι δεν υποκαθίσταται η σημερινή Α.Ε, αλλά αυτούσια θα συμμετέχει σε μια άλλη Α.Ε με ονομαστικές μετοχές.

loutrakiblog 
Επιμέλεια loutraki one 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Το Loutraki One σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά προτιμά τα Eλληνικά και όχι τα greeklish, το χιούμορ και όχι τις ύβρεις.

Επειδή το Loutraki One πιστεύει στη δύναμη του διαλόγου, αλλά όχι στην εμπαθή και στείρα αντιπαράθεση μόνο για το θεαθήναι, διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά σχόλια που είναι υπέρ το δέον υβριστικά ή άσχετα με το άρθρο, που αναφέρονται σε προσωπικά δεδομένα τoυ αρθρογράφoυ ή που δεν περιέχουν το e-mail του αποστολέα. Tο email των αποστολέων σχολίων δεν εμφανίζεται δημόσια.