Τι έγινε κύριε Βενιζέλο; Υπερκοστολόγηση και στις παρελάσεις; Μα δεν τα έκανε μόνον ο Άκης αυτά;

ΠΟΙΟΣ ΚΟΡΟΙΔΕΥΕΙ ΠΟΙΟΝ;;;
Το “μυστήριο” με το κόστος των παρελάσεων
Ήταν αρχές του 2010, όταν επί υπουργίας Ευ. Βενιζέλου είχαν ανακοινωθεί οι «περικοπές» και το επιχείρημα ήταν ότι οι παρελάσεις κοστίζουν ακριβά. Τότε, στο Πεντάγωνο εκτιμούσαν ότι το κόστος είναι μεταξύ 3,5 εκατ. έως 5 εκατ. ευρώ ετησίως.
Κάποιοι δε, ανέβαζαν τη δαπάνη σε διψήφιο αριθμό εκατ. ευρώ.
Τώρα, μιλούν για μικρό κόστος, μόλις περί τις 350 χιλ. ευρώ..!
Προ τριετίας απέσυραν τα μηχανοκίνητα τμήματα από τις παρελάσεις για λόγους οικονομίας εν μέσω κρίσης. Τώρα τα επαναφέρουν ισχυριζόμενοι ότι το κόστος δεν… είναι υψηλό.
Το ΓΕΕΘΑ επιβεβαίωσε ότι κατά τον φετινό εορτασμό για την επέτειο της 28ης Οκτωβρίου στην
στρατιωτική παρέλαση της Θεσσαλονίκης, πέραν των πεζοπόρων τμημάτων, θα μετέχουν μηχανοκίνητα και ιπτάμενα μέσα. Ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Δ. Αβραμόπουλος δέχτηκε την εισήγηση, κύκλοι του οποίου κάνουν λόγο για συμμετοχή μηχανoκίνητων εντός λογικού πλαισίου.
Ήταν αρχές του 2010, όταν επί υπουργίας Ευ. Βενιζέλου είχαν ανακοινωθεί οι «περικοπές» και το επιχείρημα ήταν ότι οι παρελάσεις κοστίζουν ακριβά. Τότε, στο Πεντάγωνο εκτιμούσαν ότι το κόστος είναι μεταξύ 3,5 εκατ. έως 5 εκατ. ευρώ ετησίως. Κάποιοι δε, ανέβαζαν τη δαπάνη σε διψήφιο αριθμό εκατ. ευρώ.
Τώρα, μιλούν για μικρό κόστος, μόλις περί τις 350 χιλ. ευρώ. Ανάλογα «σκαμπανεβάσματα» στις εκτιμήσεις ακούγονταν κατά καιρούς, όταν το «κλίμα» ήθελε τις παρελάσεις να είναι ακριβές και άλλοτε όχι…
Εκπαίδευση η παρέλαση
Το «μυστικό» κρύβεται στους υπολογισμούς. Το μεγαλύτερο κονδύλι αφορά στα καύσιμα των αρμάτων, των μηχανοκίνητων μέσων, αλλά ιδιαίτερα αυτά των αεροσκαφών. Το κρίσιμο, λοιπόν, είναι εάν αυτά συμπεριλαμβάνονται στον υπολογισμό του κόστους.
Όταν ακολουθούν τις μετριοπαθείς εκτιμήσεις, οι πτήσεις των μαχητικών αεροσκαφών προσμετρώνται στις εκπαιδευτικές ώρες των χειριστών. Όπως σημειώνουν επιτελείς, οι χειριστές θα πρέπει «γράψουν» αυτές τις ώρες πτήσεις, συνεπώς μπορούν να προσμετρηθούν στην εκπαίδευση και όχι στην παρέλαση.
Άλλωστε, σημειώνουν οι ίδιοι, πρόκειται επί της ουσίας για εκπαιδευτικές πτήσεις, που περιλαμβάνουν εξειδικευμένα σενάρια, με εξαιρετικό βαθμό δυσκολίας σε τεχνικό επίπεδο. Και φέρνουν ως παράδειγμα πτήσεις σε κλειστό σχηματισμό, προσβολές κ.ο.κ. που προσδίδουν πολύτιμη εμπειρία στους πιλότους.
Αλλά και για τα μηχανοκίνητα τμήματα, υπάρχει εξήγηση, σύμφωνα με αυτή τη λογική: Αποκτούν, όπως σημειώνουν επιτελείς, δεξιότητες οι χειριστές, καθώς καλούνται να επιδείξουν ακρίβεια στην κίνηση σχηματισμών στους δρόμους.
Προβάλλεται δε και το επιχείρημα ότι στη Θεσσαλονίκη απαιτούνται μικρότερης κλίμακας μετακινήσεις, αφού πέριξ είναι οι μάχιμες μονάδες απ΄ όπου θα βγουν τα άρματα.
Έτσι, σε λίγες ημέρες στη Θεσσαλονίκη, θα κάνουν την επανεμφάνισή τους άρματα μάχης, αντιαεροπορικά συστήματα, διάφορα μηχανοκίνητα τμήματα, ενώ στους ουρανούς θα πετάξουν επιθετικά ελικόπτερα «Απάτσι», μεταφορικά NH-90 και «Σινούκ», όπως και τέσσερις σχηματισμοί μαχητικών αεροσκαφών της Πολεμικής Αεροπορίας.
Ποια κοστολόγηση;
Η έννοια της κοστολόγησης, μόλις την τελευταία τριετία έχει αρχίσει να εισάγεται στις Ένοπλες Δυνάμεις και, ως εκ τούτου, διάγει περίοδο «προσαρμογής». Και δεν αφορά μόνο στις παρελάσεις, αλλά σε όλη τη λειτουργία των Ενόπλων Δυνάμεων. Μόλις πρόσφατα, άλλωστε, εισήγαγαν την έννοια του «κόστους κύκλου ζωής» για τα οπλικά συστήματα.
Σε ό,τι αφορά την παρέλαση, μια σοβαρή μελέτη-εκτίμηση κόστους δεν μπορεί να περιορίζεται μόνο στα καύσιμα των μέσων και σε τυχόν οδοιπορικά του προσωπικού.
Και αυτό γιατί επί τουλάχιστον δύο μήνες κάθε χρόνο αναλώνονται στις μονάδες σε δοκιμαστικές παρελάσεις για να προετοιμαστούν.
Σύμφωνα με τις επίσημες διαταγές, η προετοιμασία ξεκινά 20 ημέρες πριν από τη γιορτή, που δεν είναι μόνο οι δύο εθνικές επέτειοι της 25ης Μαρτίου και 28ης Οκτωβρίου. Υπάρχουν, παράλληλα, μια σειρά από πόλεις ανά τη χώρα, που γιορτάζουν διάφορες επετείους και συμμετέχει στρατιωτικό προσωπικό..
Για όλα αυτά δεν υπολογίζονται οι χαμένες εργατοώρες από την εκπαίδευση, όλο αυτό το διάστημα. Αρκεί να αναφέρει κανείς ότι με πρόχειρους υπολογισμούς ετησίως απασχολούνται περί τις 2.000 ένστολοι, τουλάχιστον επί 15 εργάσιμες ημέρες.
Υπολογίζονται τα ημερομίσθια, προσθέτουν το λειτουργικό κόστος, τη συντήρηση των και τα ανταλλακτικά; Όχι, γιατί τότε το κονδύλι επ΄ ουδενί δεν περιορίζεται σε μερικές χιλιάδες ευρώ..
του Πασχάλη Κορωναίου.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Το Loutraki One σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά προτιμά τα Eλληνικά και όχι τα greeklish, το χιούμορ και όχι τις ύβρεις.

Επειδή το Loutraki One πιστεύει στη δύναμη του διαλόγου, αλλά όχι στην εμπαθή και στείρα αντιπαράθεση μόνο για το θεαθήναι, διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά σχόλια που είναι υπέρ το δέον υβριστικά ή άσχετα με το άρθρο, που αναφέρονται σε προσωπικά δεδομένα τoυ αρθρογράφoυ ή που δεν περιέχουν το e-mail του αποστολέα. Tο email των αποστολέων σχολίων δεν εμφανίζεται δημόσια.