Οι συμβασιούχοι που προσλήφθηκαν με τους νόμους Παυλόπουλου και Βάσως
Παπανδρέου, καθώς και οι χιλιάδες εργαζόμενοι σε Νομικά Πρόσωπα
Ιδιωτικού και Δημοσίου Δικαίου, θα αποτελέσουν τις δεξαμενές μέσα από
τις οποίες η κυβέρνηση θα υλοποιήσει τις δεσμεύσεις προς την τρόικα, που
θέλει 25.000 δημοσίους υπαλλήλους σε διαθεσιμότητα και 15.000 απολύσεις
μέχρι το 2014.
Στο στόχαστρο της κυβέρνησης είναι κυρίως η Τοπική Αυτοδιοίκηση, αφού η συντριπτική πλειονότητα των εργαζομένων που μονιμοποιήθηκαν με το Π.Δ. 164/2004 του Προκόπη Παυλόπουλου, καθώς και οι περίπου 10.000 με τη νομοθετική ρύθμιση της Βάσως Παπανδρέου, απασχολούνται στους δήμους, τις περιφέρειες,
καθώς και σε νομικά πρόσωπα του Δημοσίου.
Τα κριτήρια της αξιολόγησης που θέσπισε το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης στην ουσία «χτυπούν» αλύπητα τους πρώην συμβασιούχους.
Μάλιστα η κυβέρνηση έχει ζητήσει από τους δημάρχους να έχουν ολοκληρώσει την αξιολόγηση του προσωπικού τους μέχρι το τέλος Οκτωβρίου, αφού, σύμφωνα με το πρόγραμμα, από τις 17 έως τις 21 του επόμενου μήνα τα κλιμάκια της τρόικας θα βρίσκονται στη χώρα προκειμένου να ελέγξουν αν η κυβέρνηση τηρεί τις μνημονιακές της δεσμεύσεις. Να σημειωθεί ότι μέχρι το τέλος του έτους πρέπει να έχουν βγει σε διαθεσιμότητα άλλοι 12.500 δημόσιοι υπάλληλοι.
Στα πρόθυρα ανταρσίας
Από την πλευρά της η Τοπική Αυτοδιοίκηση έχει αρχίσει να καταλαβαίνει ότι είναι το εύκολο θύμα της υπόθεσης, αφού τα υπουργεία που έκαναν τις δικές τους αξιολογήσεις δεν δηλώνουν ότι διαθέτουν υπαλλήλους «διαθέσιμους», εκτός από καθαρίστριες και οδηγούς, οι οποίοι ήταν επίσης εύκολα θύματα. Με εξαίρεση τα υπουργεία Υγείας και Παιδείας, οι υπόλοιποι υπουργοί φρόντισαν να διώξουν μόνο οδηγούς και καθαρίστριες.
Οι δήμαρχοι δεν δείχνουν διατεθειμένοι να υποταχθούν στην τρόικα και στα κριτήρια αξιολόγησης του προσωπικού τους που όρισε ο υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης Κυριάκος Μητσοτάκης. Η βασική αιτία της επικείμενης ανταρσίας των δημάρχων είναι ότι οι πρώην συμβασιούχοι σήμερα είναι τοποθετημένοι σε θέσεις - κλειδιά για την εξυπηρέτηση των πολιτών και την καθαριότητα των πόλεων. Επιπλέον ζητούν να ισχύσει ρύθμιση εσωτερικής κινητικότητας στους δήμους, ώστε οι εργαζόμενοι να μεταταχθούν στις υπηρεσίες που έχουν έλλειψη προσωπικού αντί να κηρυχθούν «διαθέσιμοι».
«Δυστυχώς πάμε πολλά χρόνια πίσω», δηλώνει στο «Ποντίκι» ο δήμαρχος Ηλιούπολης και πρώην γ.γ. του υπουργείου Εσωτερικών Βασίλης Βαλασόπουλος, επισημαίνοντας ότι με την κατάργηση των σχολικών φυλάκων και της Δημοτικής Αστυνομίας η Τοπική Αυτοδιοίκηση έχασε αρμοδιότητες που πολέμησε χρόνια για να τις αποκτήσει. «Πολύ φοβάμαι ότι η ίδια κατάσταση θα συνεχιστεί», συμπληρώνει ο Βαλασόπουλος και καταλήγει: «Οι δήμοι σε λίγα χρόνια, όπως πάμε, θα αναγκαστούμε να δώσουμε υπηρεσίες σε ιδιώτες προκειμένου να μπορέσουμε να ανταποκριθούμε στις ανάγκες των πόλεών μας».
Με την κατάσταση που αρχίζει να δημιουργείται οι δήμαρχοι δεν φαίνεται να συμφωνούν, ειδικά αυτή την εποχή, καθώς αρχίζει η προεκλογική τους περίοδο μέχρι τον Μάιο του 2014, οπότε θα γίνουν οι δημοτικές και περιφερειακές εκλογές ταυτόχρονα με τις ευρωεκλογές.
Γι’ αυτό αναμένονται αντιδράσεις και είναι σίγουρο ότι πολλοί δήμαρχοι δεν θα συναινέσουν με τις βουλές της κυβέρνησης. Άλλωστε όλοι τονίζουν ότι το Δημόσιο κοντεύει να πιάσει τον «πάτο» του σε ό,τι αφορά το προσωπικό που χρειάζεται για να λειτουργήσει και πλέον θα είναι πολύ δύσκολο να φύγει κόσμος, ειδικά από τις υπηρεσίες εξυπηρέτησης του πολίτη, που είναι οι κυρίως στοχοποιημένες από τον Μητσοτάκη.
Οι απολύσεις στο προσκήνιο
Στο μεταξύ στο μέτωπο των απολύσεων οι πρώτες ενδείξεις δείχνουν ότι, από τους 25.000 δημοσίους υπαλλήλους που θα βγουν στη διαθεσιμότητα, οι περίπου 11.000 τελικά θα απολυθούν μετά την έλευση του οκταμήνου.
Επιπλέον, το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης είναι στη φάση της διαπραγμάτευσης με την τρόικα ώστε να λογιστούν ως απολύσεις οι συμβασιούχοι που θα φύγουν με τις αποφάσεις δικαστηρίων. Πρόκειται για περίπου 6.000 άτομα, τα οποία παραμένουν στις θέσεις τους με δικαστικές αποφάσεις, των οποίων οι υποθέσεις, σύμφωνα με τον νόμο του υπουργού Δικαιοσύνης Χ. Αθανασίου, πρέπει να έχουν τελεσιδικήσει μέχρι το τέλος Νοεμβρίου.
Σε ό,τι αφορά δε τα Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου και Ιδιωτικού Δικαίου του κράτους, αναμένονται ραγδαίες εξελίξεις μέσα στο φθινόπωρο. Η απόφαση της κυβέρνησης είναι οι εργαζόμενοι να απολυθούν σε όσες επιχειρήσεις κλείσουν, όπως συνέβη στην ΕΡΤ, ενώ σε όσα νομικά πρόσωπα συγχωνευθούν οι εργαζόμενοί τους θα μπουν σε διαθεσιμότητα και από εκεί και μετά όσοι κριθούν απαραίτητοι στο νέο σχήμα της επιχείρησης θα μείνουν, ενώ οι υπόλοιποι θα απολυθούν με το πέρας του οκταμήνου που ισχύει για το μέτρο. Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι στη λίστα οι κρατικοί φορείς θα ξεπεράσουν τους 200 και οι εργαζόμενοι που απασχολούνται σε αυτούς είναι περισσότεροι από 5.000.
Βέβαια το θέμα των απολύσεων στο Δημόσιο είναι κάτι το οποίο η τρόικα ζητά επιτακτικά. Δεν είναι καθόλου τυχαίες οι δηλώσεις του εκπροσώπου της Κομισιόν στην τρόικα Ματίας Μορς, ο οποίος δήλωσε στη «Real News» ότι «η Ελλάδα δεν μπορεί να πληρώνει πάνω από 450.000 δημοσίους υπαλλήλους».
Να σημειωθεί ότι τον Ιούνιο οι μόνιμοι και συμβασιούχοι υπάλληλοι του δημόσιου τομέα ανέρχονταν σε 618.709. Με τις 2.000 απολύσεις που αναμένονται μέχρι τα τέλη του έτους αλλά και τους 11.000 από τους 25.000 «διαθέσιμους» του 2013 που είναι πιθανόν να απολυθούν ο αριθμός των δημοσίων υπαλλήλων τους επόμενους μήνες αναμένεται να προσεγγίσει τους 600.000. Με λίγα λόγια, η τρόικα θέλει να μειώσει κι άλλο τον αριθμό των δημοσίων υπαλλήλων, παρά τα προβλήματα που θα προκληθούν στα ασφαλιστικά ταμεία, στη λειτουργία του κράτους αλλά και στην κοινωνία, αφού θα αυξηθεί κι άλλο το ποσοστό της ανεργίας.
Η αρχική συμφωνία της κυβέρνησης με την τρόικα στο δεύτερο μνημόνιο για μείωση των δημοσίων υπαλλήλων κατά 150.000 μέχρι το 2015 φαίνεται πως θα αναθεωρηθεί προς το χειρότερο. Και όλα αυτά όταν μέχρι το 2015 οι αποχωρήσεις από το Δημόσιο μαζί με τις συνταξιοδοτήσεις αναμένεται να ξεπεράσουν τα 180.000 άτομα. Στην κυβέρνηση υπάρχουν οι δυνάμεις που προωθούν τις οριζόντιες περικοπές με στόχο τη μείωση των δημοσίων υπαλλήλων και ταυτόχρονα την ιδιωτικοποίηση διαφόρων υπηρεσιών του κράτους.
Ειδικότερα η καλοκαιρινή πρόταση που έπεσε στο Υπουργικό Συμβούλιο για απόλυση των δασοπυροσβεστών και όλων των καθαριστριών έχει καταγραφεί στα πρακτικά... Απλώς η κυβέρνηση δεν ήθελε να επαναλάβει τα λάθη του Γιάννη Ραγκούση, που το 2010, μέσα στην καρδιά του καλοκαιριού, άνοιξε μέτωπο με τους ταξιτζήδες με αποτέλεσμα να υποστούν ζημιά ο τουρισμός και η εικόνα της χώρας και χωρίς τελικά να υπάρξει αλλαγή στο ζήτημα της απελευθέρωσης του επαγγέλματος.
Ανάμεσα στους 2.500 δασοπυροσβέστες και τις 9.000 καθαρίστριες υπάρχουν και άλλες κατηγορίες εργαζομένων στο Δημόσιο, ειδικά στα υπουργεία Πολιτισμού και Αγροτικής Ανάπτυξης, που μπορεί να καταργηθούν με μια υπουργική απόφαση, όπως έγινε με τους σχολικούς φύλακες και τη Δημοτική Αστυνομία. Άλλωστε αυτοί που θέλουν τους ιδιώτες μέσα στο Δημόσιο το έχουν κάνει πράξη στα υπουργεία Υγείας και Οικονομικών με τις εταιρείες τροφοδοσίας φαγητού στα νοσοκομεία και τις συνεργασίες με τα ιδιωτικά εργαστήρια και τις κλινικές, καθώς και με τα δικηγορικά γραφεία που αναλαμβάνουν μεγάλες υποθέσεις φοροφυγάδων. Το ίδιο θα γίνει και με εταιρείες φύλαξης και καθαρισμού.
Τα κριτήρια της διαθεσιμότητας
Πέντε βασικά κριτήρια προβλέπει η απόφαση του υπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης για τον καθορισμό της διαδικασίας επιλογής των υπαλλήλων που τίθενται σε κινητικότητα, βάσει του νόμου 4172/2013, που ψηφίστηκε πρόσφατα στη Βουλή.
Σύμφωνα με την απόφαση, ο τρόπος εισαγωγής στο Δημόσιο αναδεικνύεται ως βαρύνουσα παράμετρος στην αξιολόγηση του υπαλλήλου και ο υπάλληλος μοριοδοτείται ανάλογα με τον τρόπο που πραγματοποιήθηκε η διαδικασία πρόσληψής του. Την ανώτατη βαθμολόγηση λαμβάνουν οι απόφοιτοι της Εθνικής Σχολής Δημόσιας Διοίκησης, της Εθνικής Σχολής Τοπικής Αυτοδιοίκησης, καθώς και όσοι εισήχθησαν με γραπτό διαγωνισμό του ΑΣΕΠ.
Ως προς τα αντικειμενικά κριτήρια μοριοδοτούνται με ιδιαίτερα αυξημένη βαρύτητα οι διδακτορικοί και μεταπτυχιακοί τίτλοι σπουδών. Επιπρόσθετη καινοτομία, σύμφωνα με το υπουργείο, συνιστά η αφαίρεση, και μάλιστα με δραστικό τρόπο, μορίων σε περίπτωση εμπλοκής δημοσίου υπαλλήλου σε πειθαρχικά παραπτώματα. Επιπλέον ενισχύονται οι νεότεροι υπάλληλοι, αφού η μοριοδότηση των πρώτων χρόνων υπηρεσίας στο Δημόσιο είναι αυξημένη.
Η διαδικασία της μοριοδότησης θα γίνει από το Ανώτατο Συμβούλιο Επιλογής Προσωπικού (ΑΣΕΠ) σε συνεργασία με τα αρμόδια όργανα των εμπλεκόμενων υπουργείων και φορέων.
Τα κριτήρια για ΠΕ και ΤΕ
1 Τα τυπικά προσόντα (τίτλοι σπουδών και φοίτηση στις σχολές Δημόσιας Διοίκησης και Τοπικής Αυτοδιοίκησης) μοριοδοτούν τον υπό αξιολόγηση υπάλληλο έως 30 μόρια.
2 Μέχρι 30 μόρια δίνει η προϋπηρεσία με τα πρώτα πέντε έτη σε αντίθεση με τα επόμενα 25 που έχουν συντελεστή 0,5, να έχει έχουν συντελεστή 1 και να δίνουν έως 5 μόρια συνολικά.
3 Αναφορικά με τον τρόπο εισαγωγής ή το λεγόμενο «σκληρό» ή «μαλακό» ΑΣΕΠ, το μάξιμουμ (30 μόρια) δίνουν οι ΕΣΔΔ και ΕΣΤΑ και ο γραπτός διαγωνισμός, ενώ οι διαδικασίες εισαγωγής υπό την εποπτεία του ΑΣΕΠ δίνουν 25 μόρια και εκείνες που το Συμβούλιο έκανε απλώς έλεγχο νομιμότητας 20 μόρια. Επίσης 20 μόρια δίνει και η εισαγωγή με γραπτό διαγωνισμό προ ΑΣΕΠ, ενώ η πρόσληψη βάσει των νόμων 1648/86 και 2643/98 παρέχει 15 μόρια και η επετηρίδα μόλις 15.
4 Έως 10 μόρια οι εκθέσεις αξιολόγησης του υπαλλήλου τα τελευταία 8 χρόνια.
5 Έως μείον 30 μόρια οι πειθαρχικές ποινές του υπαλλήλου.
Τα κριτήρια για ΔΕ - ΥΕ
Για τους ΔΕ ο βαθμός απολυτηρίου πολλαπλασιάζεται επί 1 με ανώτερο όριο μορίων τα 20, ενώ οι μεταλυκειακές σπουδές μοριοδοτούνται μάξιμουμ με τέσσερα μόρια. Οι ξένες γλώσσες, ο τρόπος εισαγωγής, η διοικητική εμπειρία και τα πειθαρχικά πριμοδοτούνται με τα ίδια μόρια που ισχύον για τους ΠΕ και ΤΕ.
Για τους ΥΕ ο βαθμός του τίτλου σπουδών με συντελεστή 0,70 και ανώτερο όριο μορίων τα 14.
Ποιοι εξαιρούνται
Σύμφωνα με την παρ. 2 του άρθρου 90 του ν. 4172/2013 δεν τίθεται σε διαθεσιμότητα:
• Υπάλληλος που είναι ανάπηρος σε ποσοστό τουλάχιστον 67% ή πολύτεκνος.
• Υπάλληλος του οποίου ο σύζυγος ή η σύζυγος ή τέκνο που ανήκει στην κατηγορία των εξαρτώμενων μελών και έχει ετήσια εισοδήματα χαμηλότερα των 12.000 ευρώ, και συνοικεί με αυτόν, έχει αναπηρία σε ποσοστό τουλάχιστον 67%.
• Υπάλληλος ο οποίος, δυνάμει νόμου ή δικαστικής αποφάσεως, ασκεί κατ’ αποκλειστικότητα τη γονική μέριμνα τέκνου, που συνοικεί με αυτόν και ανήκει στην κατηγορία των εξαρτώμενων μελών και έχει ετήσια εισοδήματα χαμηλότερα των 12.000 ευρώ.
• Υπάλληλος του οποίου ο/η σύζυγος τίθεται σε διαθεσιμότητα δυνάμει του παρόντος νόμου.
• Υπάλληλος ο οποίος έχει ορισθεί δικαστικός συμπαραστάτης δυνάμει δικαστικής αποφάσεως και συνοικεί με τον συμπαραστατούμενο, ο οποίος έχει ετήσια εισοδήματα χαμηλότερα των 12.000 ευρώ.
Στο στόχαστρο της κυβέρνησης είναι κυρίως η Τοπική Αυτοδιοίκηση, αφού η συντριπτική πλειονότητα των εργαζομένων που μονιμοποιήθηκαν με το Π.Δ. 164/2004 του Προκόπη Παυλόπουλου, καθώς και οι περίπου 10.000 με τη νομοθετική ρύθμιση της Βάσως Παπανδρέου, απασχολούνται στους δήμους, τις περιφέρειες,
καθώς και σε νομικά πρόσωπα του Δημοσίου.
Τα κριτήρια της αξιολόγησης που θέσπισε το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης στην ουσία «χτυπούν» αλύπητα τους πρώην συμβασιούχους.
Μάλιστα η κυβέρνηση έχει ζητήσει από τους δημάρχους να έχουν ολοκληρώσει την αξιολόγηση του προσωπικού τους μέχρι το τέλος Οκτωβρίου, αφού, σύμφωνα με το πρόγραμμα, από τις 17 έως τις 21 του επόμενου μήνα τα κλιμάκια της τρόικας θα βρίσκονται στη χώρα προκειμένου να ελέγξουν αν η κυβέρνηση τηρεί τις μνημονιακές της δεσμεύσεις. Να σημειωθεί ότι μέχρι το τέλος του έτους πρέπει να έχουν βγει σε διαθεσιμότητα άλλοι 12.500 δημόσιοι υπάλληλοι.
Στα πρόθυρα ανταρσίας
Από την πλευρά της η Τοπική Αυτοδιοίκηση έχει αρχίσει να καταλαβαίνει ότι είναι το εύκολο θύμα της υπόθεσης, αφού τα υπουργεία που έκαναν τις δικές τους αξιολογήσεις δεν δηλώνουν ότι διαθέτουν υπαλλήλους «διαθέσιμους», εκτός από καθαρίστριες και οδηγούς, οι οποίοι ήταν επίσης εύκολα θύματα. Με εξαίρεση τα υπουργεία Υγείας και Παιδείας, οι υπόλοιποι υπουργοί φρόντισαν να διώξουν μόνο οδηγούς και καθαρίστριες.
Οι δήμαρχοι δεν δείχνουν διατεθειμένοι να υποταχθούν στην τρόικα και στα κριτήρια αξιολόγησης του προσωπικού τους που όρισε ο υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης Κυριάκος Μητσοτάκης. Η βασική αιτία της επικείμενης ανταρσίας των δημάρχων είναι ότι οι πρώην συμβασιούχοι σήμερα είναι τοποθετημένοι σε θέσεις - κλειδιά για την εξυπηρέτηση των πολιτών και την καθαριότητα των πόλεων. Επιπλέον ζητούν να ισχύσει ρύθμιση εσωτερικής κινητικότητας στους δήμους, ώστε οι εργαζόμενοι να μεταταχθούν στις υπηρεσίες που έχουν έλλειψη προσωπικού αντί να κηρυχθούν «διαθέσιμοι».
«Δυστυχώς πάμε πολλά χρόνια πίσω», δηλώνει στο «Ποντίκι» ο δήμαρχος Ηλιούπολης και πρώην γ.γ. του υπουργείου Εσωτερικών Βασίλης Βαλασόπουλος, επισημαίνοντας ότι με την κατάργηση των σχολικών φυλάκων και της Δημοτικής Αστυνομίας η Τοπική Αυτοδιοίκηση έχασε αρμοδιότητες που πολέμησε χρόνια για να τις αποκτήσει. «Πολύ φοβάμαι ότι η ίδια κατάσταση θα συνεχιστεί», συμπληρώνει ο Βαλασόπουλος και καταλήγει: «Οι δήμοι σε λίγα χρόνια, όπως πάμε, θα αναγκαστούμε να δώσουμε υπηρεσίες σε ιδιώτες προκειμένου να μπορέσουμε να ανταποκριθούμε στις ανάγκες των πόλεών μας».
Με την κατάσταση που αρχίζει να δημιουργείται οι δήμαρχοι δεν φαίνεται να συμφωνούν, ειδικά αυτή την εποχή, καθώς αρχίζει η προεκλογική τους περίοδο μέχρι τον Μάιο του 2014, οπότε θα γίνουν οι δημοτικές και περιφερειακές εκλογές ταυτόχρονα με τις ευρωεκλογές.
Γι’ αυτό αναμένονται αντιδράσεις και είναι σίγουρο ότι πολλοί δήμαρχοι δεν θα συναινέσουν με τις βουλές της κυβέρνησης. Άλλωστε όλοι τονίζουν ότι το Δημόσιο κοντεύει να πιάσει τον «πάτο» του σε ό,τι αφορά το προσωπικό που χρειάζεται για να λειτουργήσει και πλέον θα είναι πολύ δύσκολο να φύγει κόσμος, ειδικά από τις υπηρεσίες εξυπηρέτησης του πολίτη, που είναι οι κυρίως στοχοποιημένες από τον Μητσοτάκη.
Οι απολύσεις στο προσκήνιο
Στο μεταξύ στο μέτωπο των απολύσεων οι πρώτες ενδείξεις δείχνουν ότι, από τους 25.000 δημοσίους υπαλλήλους που θα βγουν στη διαθεσιμότητα, οι περίπου 11.000 τελικά θα απολυθούν μετά την έλευση του οκταμήνου.
Επιπλέον, το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης είναι στη φάση της διαπραγμάτευσης με την τρόικα ώστε να λογιστούν ως απολύσεις οι συμβασιούχοι που θα φύγουν με τις αποφάσεις δικαστηρίων. Πρόκειται για περίπου 6.000 άτομα, τα οποία παραμένουν στις θέσεις τους με δικαστικές αποφάσεις, των οποίων οι υποθέσεις, σύμφωνα με τον νόμο του υπουργού Δικαιοσύνης Χ. Αθανασίου, πρέπει να έχουν τελεσιδικήσει μέχρι το τέλος Νοεμβρίου.
Σε ό,τι αφορά δε τα Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου και Ιδιωτικού Δικαίου του κράτους, αναμένονται ραγδαίες εξελίξεις μέσα στο φθινόπωρο. Η απόφαση της κυβέρνησης είναι οι εργαζόμενοι να απολυθούν σε όσες επιχειρήσεις κλείσουν, όπως συνέβη στην ΕΡΤ, ενώ σε όσα νομικά πρόσωπα συγχωνευθούν οι εργαζόμενοί τους θα μπουν σε διαθεσιμότητα και από εκεί και μετά όσοι κριθούν απαραίτητοι στο νέο σχήμα της επιχείρησης θα μείνουν, ενώ οι υπόλοιποι θα απολυθούν με το πέρας του οκταμήνου που ισχύει για το μέτρο. Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι στη λίστα οι κρατικοί φορείς θα ξεπεράσουν τους 200 και οι εργαζόμενοι που απασχολούνται σε αυτούς είναι περισσότεροι από 5.000.
Βέβαια το θέμα των απολύσεων στο Δημόσιο είναι κάτι το οποίο η τρόικα ζητά επιτακτικά. Δεν είναι καθόλου τυχαίες οι δηλώσεις του εκπροσώπου της Κομισιόν στην τρόικα Ματίας Μορς, ο οποίος δήλωσε στη «Real News» ότι «η Ελλάδα δεν μπορεί να πληρώνει πάνω από 450.000 δημοσίους υπαλλήλους».
Να σημειωθεί ότι τον Ιούνιο οι μόνιμοι και συμβασιούχοι υπάλληλοι του δημόσιου τομέα ανέρχονταν σε 618.709. Με τις 2.000 απολύσεις που αναμένονται μέχρι τα τέλη του έτους αλλά και τους 11.000 από τους 25.000 «διαθέσιμους» του 2013 που είναι πιθανόν να απολυθούν ο αριθμός των δημοσίων υπαλλήλων τους επόμενους μήνες αναμένεται να προσεγγίσει τους 600.000. Με λίγα λόγια, η τρόικα θέλει να μειώσει κι άλλο τον αριθμό των δημοσίων υπαλλήλων, παρά τα προβλήματα που θα προκληθούν στα ασφαλιστικά ταμεία, στη λειτουργία του κράτους αλλά και στην κοινωνία, αφού θα αυξηθεί κι άλλο το ποσοστό της ανεργίας.
Η αρχική συμφωνία της κυβέρνησης με την τρόικα στο δεύτερο μνημόνιο για μείωση των δημοσίων υπαλλήλων κατά 150.000 μέχρι το 2015 φαίνεται πως θα αναθεωρηθεί προς το χειρότερο. Και όλα αυτά όταν μέχρι το 2015 οι αποχωρήσεις από το Δημόσιο μαζί με τις συνταξιοδοτήσεις αναμένεται να ξεπεράσουν τα 180.000 άτομα. Στην κυβέρνηση υπάρχουν οι δυνάμεις που προωθούν τις οριζόντιες περικοπές με στόχο τη μείωση των δημοσίων υπαλλήλων και ταυτόχρονα την ιδιωτικοποίηση διαφόρων υπηρεσιών του κράτους.
Ειδικότερα η καλοκαιρινή πρόταση που έπεσε στο Υπουργικό Συμβούλιο για απόλυση των δασοπυροσβεστών και όλων των καθαριστριών έχει καταγραφεί στα πρακτικά... Απλώς η κυβέρνηση δεν ήθελε να επαναλάβει τα λάθη του Γιάννη Ραγκούση, που το 2010, μέσα στην καρδιά του καλοκαιριού, άνοιξε μέτωπο με τους ταξιτζήδες με αποτέλεσμα να υποστούν ζημιά ο τουρισμός και η εικόνα της χώρας και χωρίς τελικά να υπάρξει αλλαγή στο ζήτημα της απελευθέρωσης του επαγγέλματος.
Ανάμεσα στους 2.500 δασοπυροσβέστες και τις 9.000 καθαρίστριες υπάρχουν και άλλες κατηγορίες εργαζομένων στο Δημόσιο, ειδικά στα υπουργεία Πολιτισμού και Αγροτικής Ανάπτυξης, που μπορεί να καταργηθούν με μια υπουργική απόφαση, όπως έγινε με τους σχολικούς φύλακες και τη Δημοτική Αστυνομία. Άλλωστε αυτοί που θέλουν τους ιδιώτες μέσα στο Δημόσιο το έχουν κάνει πράξη στα υπουργεία Υγείας και Οικονομικών με τις εταιρείες τροφοδοσίας φαγητού στα νοσοκομεία και τις συνεργασίες με τα ιδιωτικά εργαστήρια και τις κλινικές, καθώς και με τα δικηγορικά γραφεία που αναλαμβάνουν μεγάλες υποθέσεις φοροφυγάδων. Το ίδιο θα γίνει και με εταιρείες φύλαξης και καθαρισμού.
Τα κριτήρια της διαθεσιμότητας
Πέντε βασικά κριτήρια προβλέπει η απόφαση του υπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης για τον καθορισμό της διαδικασίας επιλογής των υπαλλήλων που τίθενται σε κινητικότητα, βάσει του νόμου 4172/2013, που ψηφίστηκε πρόσφατα στη Βουλή.
Σύμφωνα με την απόφαση, ο τρόπος εισαγωγής στο Δημόσιο αναδεικνύεται ως βαρύνουσα παράμετρος στην αξιολόγηση του υπαλλήλου και ο υπάλληλος μοριοδοτείται ανάλογα με τον τρόπο που πραγματοποιήθηκε η διαδικασία πρόσληψής του. Την ανώτατη βαθμολόγηση λαμβάνουν οι απόφοιτοι της Εθνικής Σχολής Δημόσιας Διοίκησης, της Εθνικής Σχολής Τοπικής Αυτοδιοίκησης, καθώς και όσοι εισήχθησαν με γραπτό διαγωνισμό του ΑΣΕΠ.
Ως προς τα αντικειμενικά κριτήρια μοριοδοτούνται με ιδιαίτερα αυξημένη βαρύτητα οι διδακτορικοί και μεταπτυχιακοί τίτλοι σπουδών. Επιπρόσθετη καινοτομία, σύμφωνα με το υπουργείο, συνιστά η αφαίρεση, και μάλιστα με δραστικό τρόπο, μορίων σε περίπτωση εμπλοκής δημοσίου υπαλλήλου σε πειθαρχικά παραπτώματα. Επιπλέον ενισχύονται οι νεότεροι υπάλληλοι, αφού η μοριοδότηση των πρώτων χρόνων υπηρεσίας στο Δημόσιο είναι αυξημένη.
Η διαδικασία της μοριοδότησης θα γίνει από το Ανώτατο Συμβούλιο Επιλογής Προσωπικού (ΑΣΕΠ) σε συνεργασία με τα αρμόδια όργανα των εμπλεκόμενων υπουργείων και φορέων.
Τα κριτήρια για ΠΕ και ΤΕ
1 Τα τυπικά προσόντα (τίτλοι σπουδών και φοίτηση στις σχολές Δημόσιας Διοίκησης και Τοπικής Αυτοδιοίκησης) μοριοδοτούν τον υπό αξιολόγηση υπάλληλο έως 30 μόρια.
2 Μέχρι 30 μόρια δίνει η προϋπηρεσία με τα πρώτα πέντε έτη σε αντίθεση με τα επόμενα 25 που έχουν συντελεστή 0,5, να έχει έχουν συντελεστή 1 και να δίνουν έως 5 μόρια συνολικά.
3 Αναφορικά με τον τρόπο εισαγωγής ή το λεγόμενο «σκληρό» ή «μαλακό» ΑΣΕΠ, το μάξιμουμ (30 μόρια) δίνουν οι ΕΣΔΔ και ΕΣΤΑ και ο γραπτός διαγωνισμός, ενώ οι διαδικασίες εισαγωγής υπό την εποπτεία του ΑΣΕΠ δίνουν 25 μόρια και εκείνες που το Συμβούλιο έκανε απλώς έλεγχο νομιμότητας 20 μόρια. Επίσης 20 μόρια δίνει και η εισαγωγή με γραπτό διαγωνισμό προ ΑΣΕΠ, ενώ η πρόσληψη βάσει των νόμων 1648/86 και 2643/98 παρέχει 15 μόρια και η επετηρίδα μόλις 15.
4 Έως 10 μόρια οι εκθέσεις αξιολόγησης του υπαλλήλου τα τελευταία 8 χρόνια.
5 Έως μείον 30 μόρια οι πειθαρχικές ποινές του υπαλλήλου.
Τα κριτήρια για ΔΕ - ΥΕ
Για τους ΔΕ ο βαθμός απολυτηρίου πολλαπλασιάζεται επί 1 με ανώτερο όριο μορίων τα 20, ενώ οι μεταλυκειακές σπουδές μοριοδοτούνται μάξιμουμ με τέσσερα μόρια. Οι ξένες γλώσσες, ο τρόπος εισαγωγής, η διοικητική εμπειρία και τα πειθαρχικά πριμοδοτούνται με τα ίδια μόρια που ισχύον για τους ΠΕ και ΤΕ.
Για τους ΥΕ ο βαθμός του τίτλου σπουδών με συντελεστή 0,70 και ανώτερο όριο μορίων τα 14.
Ποιοι εξαιρούνται
Σύμφωνα με την παρ. 2 του άρθρου 90 του ν. 4172/2013 δεν τίθεται σε διαθεσιμότητα:
• Υπάλληλος που είναι ανάπηρος σε ποσοστό τουλάχιστον 67% ή πολύτεκνος.
• Υπάλληλος του οποίου ο σύζυγος ή η σύζυγος ή τέκνο που ανήκει στην κατηγορία των εξαρτώμενων μελών και έχει ετήσια εισοδήματα χαμηλότερα των 12.000 ευρώ, και συνοικεί με αυτόν, έχει αναπηρία σε ποσοστό τουλάχιστον 67%.
• Υπάλληλος ο οποίος, δυνάμει νόμου ή δικαστικής αποφάσεως, ασκεί κατ’ αποκλειστικότητα τη γονική μέριμνα τέκνου, που συνοικεί με αυτόν και ανήκει στην κατηγορία των εξαρτώμενων μελών και έχει ετήσια εισοδήματα χαμηλότερα των 12.000 ευρώ.
• Υπάλληλος του οποίου ο/η σύζυγος τίθεται σε διαθεσιμότητα δυνάμει του παρόντος νόμου.
• Υπάλληλος ο οποίος έχει ορισθεί δικαστικός συμπαραστάτης δυνάμει δικαστικής αποφάσεως και συνοικεί με τον συμπαραστατούμενο, ο οποίος έχει ετήσια εισοδήματα χαμηλότερα των 12.000 ευρώ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Το Loutraki One σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά προτιμά τα Eλληνικά και όχι τα greeklish, το χιούμορ και όχι τις ύβρεις.
Επειδή το Loutraki One πιστεύει στη δύναμη του διαλόγου, αλλά όχι στην εμπαθή και στείρα αντιπαράθεση μόνο για το θεαθήναι, διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά σχόλια που είναι υπέρ το δέον υβριστικά ή άσχετα με το άρθρο, που αναφέρονται σε προσωπικά δεδομένα τoυ αρθρογράφoυ ή που δεν περιέχουν το e-mail του αποστολέα. Tο email των αποστολέων σχολίων δεν εμφανίζεται δημόσια.