Του Γ. Μπάκου.
Δεν ξέρω τι να πω τελικά με το τρόπο σκέψης και λειτουργίας του δημάρχου Κ. Λογοθέτη και των "συμβούλων" του.
Είτε δεν καταλαβαίνουν (που είναι κακό για δημοτική αρχή), ή δεν θέλουν να καταλάβουν (που είναι εξίσου κακό), ή τέλος πάντων, έχουν δική τους ατζέντα (που είναι ακόμα χειρότερο).
Εξ αρχής, υπήρχαν άτομα με τεχνογνωσία, με εμπειρία, και με συγκεκριμένες προτάσεις που έπεφταν στο βρόντο. Εξ αρχής, υπήρχαν υποδείξεις από φορείς και επιχειρηματίες, οι οποίες γράφτηκαν στα παλαιότερα των υποδημάτων. Εξ αρχής υπήρχαν ενδείξεις από φοροτεχνικούς και ελεγκτές, που αγνοήθηκαν. Απλά άφησε το χρόνο να περνά βασανιστικά, χωρίς να ασχολείται με τις προτάσεις ή επιλέγοντας άσχετους με το αντικείμενο αλλάζοντας τους σαν τα πουκάμισα.
Είναι εγκληματική η αδιαφορία σε όλα αυτά, και θυμίζουν την Τρόϊκα και τη Συγκυβέρνηση που έχουν φέρει προ τετελεσμένων για να περάσουν όλα αυτά που περνάνε, εκβιαστικά και τη τελευταία στιγμή.
Να μου πεις, τι θα μπορούσε να κάνει; Μήπως εμφανίζεσαι και εσύ ως "μετά Χριστόν προφήτης";
Ιδού τι θα ΕΠΡΕΠΕ να έχει κάνει (κάποια εκ των οποίων ακόμη προλαβαίνει να κάνει....αν
ξυπνήσουν από τη νιρβάνα και το λήθαργο).
-- Καταρχήν θα έπρεπε να γίνει διαβούλευση με επιλογή από συμβούλους και επιχειρηματίες που είχαν σχέση με επιχειρήσεις, με σχεδιασμό, με λειτουργία αντίστοιχων μονάδων, με στρατηγική, με οικονομικά. Δόξα τω Θεώ υπήρχαν και υπάρχουν πλείστοι όσοι (που αγνοήθηκαν επιμελώς). Στη διαβούλευση θα έβγαινε η παρούσα κατάσταση, και θα καταγράφοντας απόψεις και πρακτικά με ιδέες και προτάσεις.
-- Αμέσως μετά θα έπρεπε να επιλεγούν 1-2 άτομα με αποδεδειγμένες ικανότητες και συγκεκριμένες γνώσεις για να διαχειριστούν και να συντονίσουν τις δράσεις.
-- Η αμέσως επόμενη κίνηση, και σπουδαιότερο όλων, θα έπρεπε (ή πρέπει) να είναι, η πρόσκληση για επιλογή μιας εκ των 5-6 μεγάλων συμβουλευτικών και ελεγκτικών εταιρειών (ίσως εξαιρώντας αυτή που συνεργάζεται το CHCL για λόγους δεοντολογίας). Σκοπός θα ήταν η εξονυχιστική μελέτη (Due Diligence για τους..μυημένους) που θα υπεδείκνυε την ορθότητα ή μη του κόστους, της κατασκευής και τους τρόπους που θα έπρεπε να γίνει η παραλαβή ή όχι του έργου. Αν δηλαδή υπήρχαν υπερχρεώσεις ή κακή κατασκευή, και εάν θα έπρεπε εκ των υστέρων να γίνει διαπραγμάτευση για το τρόπο και για τα ποσά πριν την επίσημη παραλαβή από τον εργολάβο του έργου. Αυτό ενδείκνυται ειδικά όταν το έργο αφορά δημόσια περιουσία.
-- Ο επιλεγμένος σύμβουλος, μετά θα αναλάμβανε να εξετάσει τις προοπτικές λειτουργίας και ανάπτυξης, τις δυνατότητες χρηματοδότησης ή αναχρηματοδότησης, τις δυνατότητες συνεργασίας με funds ή εταιρείες που θα ήθελαν να αναλάβουν τη διαχείριση και λειτουργία (σε όποια μορφή), και θα έφερνε την έκθεση ελέγχου και συμβουλών προς παρουσίαση στη γενική συνέλευση, ήτοι το Δημοτικό Συμβούλιο.
-- Τέλος, θα έπρεπε να έχει γίνει διεθνής πρόσκληση ενδιαφέροντος για την εκμετάλλευσης της λειτουργίας σε συνδυασμό με προτάσεις για τη χρήση και εκμετάλλευση των πλησίων μονάδων φιλοξενίας. Υπήρχαν και ενδεχομένως υπάρχουν προτάσεις από funds και από επιχειρηματικούς ομίλους, που ενδιαφέρονται να αναλάβουν εκτός από το SPA, και μεγάλες ή μικρότερες ξενοδοχειακές μονάδες για να δημιουργήσουν συγκεκριμένο προορισμό τουρισμού, με συγκεκριμένα πακέτα προς συγκεκριμένες αγορές. Και όλα αυτά είναι εν γνώσει των περισσοτέρων "ενοίκων" της Ιάσονος 1.
Θα μου πεις, ωραία δεν έγιναν όλα αυτά. Τώρα που ο δήμαρχος τα άφησε όλα και φτάσαμε στο "και 5";
Υπάρχουν 2 προτεραιότητες:
1. Το πάγωμα των απαιτήσεων. Καλείς άμεσα συμβούλους για κατασκευαστικό και οικονομικό έλεγχο για να παραληφθεί οριστικά το έργο. Παράλληλα ο επιλεγμένος σύμβουλος, ζητά άμεσα χρονοδιάγραμμα διαπραγμάτευσης ληξιπρόθεσμων χρεών προς τον εργολάβο και την τράπεζα (αλλά και τους ασφαλιστικούς φορείς), με σκοπό το ουσιαστικό κούρεμα των χρεών με εξασφάλιση της αποπληρωμής. Ενδεχομένως και αναχρηματοδότηση σε άλλη τράπεζα ή πιστωτικό ίδρυμα, με εχέγγυα περιουσία του δήμου (και όχι τη σύμβαση της Κοινοπραξίας βέβαια...). Αυτό θα προσφέρει αρκετό χρόνο για να λειτουργήσει παράλληλα το LTS, και να παράγει έσοδα, που ειδικά λόγω της εποχής θα είναι αυξημένα, αλλά και εξασφαλίσει τα έσοδα των επιχειρηματιών της περιοχής.
2. Οι επιλογές. Είτε σε συνεργασία με τους ανεξάρτητους συμβούλους (οι οποίοι έχουν τεχνογνωσία, αφού διαχειρίζονται καθημερινά αντίστοιχες περιπτώσεις πολλαπλάσιας αξίας), είτε σε συνεργασία με τον LTO, τους επιχειρηματίες της περιοχής, και κάποιο Fund ή Επιχειρηματικό όμιλο με τεχνογνωσία στο αντικείμενο (Operator), εξετάζεις την επιθυμητή λειτουργία, με σκοπό την αποπληρωμή των διακανονισμών ή του νέου προγράμματος δανεισμού, την ανάπτυξη των εργασιών σε συνδυασμό με την διαχείριση πλησίον μονάδων φιλοξενίας, και την διαμόρφωση επιθετικού στρατηγικού marketing για επιλεγμένες αγορές, συμπεριλαμβανονμένης και της Αττικής. Οι ιδέες και τα προγράμματα άμεσης προσέλκυσης επισκεπτών υπάρχουν, και το κόστος υλοποίησης των είναι αναλογικά χαμηλό.
Δήμαρχε Κ. Λογοθέτη. Ακόμα και τώρα υπάρχουν επιλογές.
Η διαδικασία είναι απλή. ΖΗΤΗΣΕ ΤΟ. Παραδέξου ότι δεν τα ξέρετε όλα και κάνε το αυτονόητο για το καλό του τόπου. ΠΑΡΑΔΕΞΟΥ ότι έκανες λάθη και κοίτα το αύριο ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ.
Η προσκόλληση τύπου παλαιοπασοκ στο τι έκανε ο προηγούμενος, είναι κακή για το τόπο και για το καλό των δημοτών. Και το κυριότερο, δεν αποκομίζουν πια πολιτικά οφέλη όπως ίσως σκέφτεστε. Άλλωστε το παράδειγμα του ΠΑΣΟΚ του Βενιζέλου απο το 44% στο 4% είναι εδώ να σου θυμίζει τι θα γίνει σε ένα χρόνο ΚΑΙ ΕΔΩ.
Δεν ξέρω τι να πω τελικά με το τρόπο σκέψης και λειτουργίας του δημάρχου Κ. Λογοθέτη και των "συμβούλων" του.
Είτε δεν καταλαβαίνουν (που είναι κακό για δημοτική αρχή), ή δεν θέλουν να καταλάβουν (που είναι εξίσου κακό), ή τέλος πάντων, έχουν δική τους ατζέντα (που είναι ακόμα χειρότερο).
Εξ αρχής, υπήρχαν άτομα με τεχνογνωσία, με εμπειρία, και με συγκεκριμένες προτάσεις που έπεφταν στο βρόντο. Εξ αρχής, υπήρχαν υποδείξεις από φορείς και επιχειρηματίες, οι οποίες γράφτηκαν στα παλαιότερα των υποδημάτων. Εξ αρχής υπήρχαν ενδείξεις από φοροτεχνικούς και ελεγκτές, που αγνοήθηκαν. Απλά άφησε το χρόνο να περνά βασανιστικά, χωρίς να ασχολείται με τις προτάσεις ή επιλέγοντας άσχετους με το αντικείμενο αλλάζοντας τους σαν τα πουκάμισα.
Είναι εγκληματική η αδιαφορία σε όλα αυτά, και θυμίζουν την Τρόϊκα και τη Συγκυβέρνηση που έχουν φέρει προ τετελεσμένων για να περάσουν όλα αυτά που περνάνε, εκβιαστικά και τη τελευταία στιγμή.
Να μου πεις, τι θα μπορούσε να κάνει; Μήπως εμφανίζεσαι και εσύ ως "μετά Χριστόν προφήτης";
Ιδού τι θα ΕΠΡΕΠΕ να έχει κάνει (κάποια εκ των οποίων ακόμη προλαβαίνει να κάνει....αν
ξυπνήσουν από τη νιρβάνα και το λήθαργο).
-- Καταρχήν θα έπρεπε να γίνει διαβούλευση με επιλογή από συμβούλους και επιχειρηματίες που είχαν σχέση με επιχειρήσεις, με σχεδιασμό, με λειτουργία αντίστοιχων μονάδων, με στρατηγική, με οικονομικά. Δόξα τω Θεώ υπήρχαν και υπάρχουν πλείστοι όσοι (που αγνοήθηκαν επιμελώς). Στη διαβούλευση θα έβγαινε η παρούσα κατάσταση, και θα καταγράφοντας απόψεις και πρακτικά με ιδέες και προτάσεις.
-- Αμέσως μετά θα έπρεπε να επιλεγούν 1-2 άτομα με αποδεδειγμένες ικανότητες και συγκεκριμένες γνώσεις για να διαχειριστούν και να συντονίσουν τις δράσεις.
-- Η αμέσως επόμενη κίνηση, και σπουδαιότερο όλων, θα έπρεπε (ή πρέπει) να είναι, η πρόσκληση για επιλογή μιας εκ των 5-6 μεγάλων συμβουλευτικών και ελεγκτικών εταιρειών (ίσως εξαιρώντας αυτή που συνεργάζεται το CHCL για λόγους δεοντολογίας). Σκοπός θα ήταν η εξονυχιστική μελέτη (Due Diligence για τους..μυημένους) που θα υπεδείκνυε την ορθότητα ή μη του κόστους, της κατασκευής και τους τρόπους που θα έπρεπε να γίνει η παραλαβή ή όχι του έργου. Αν δηλαδή υπήρχαν υπερχρεώσεις ή κακή κατασκευή, και εάν θα έπρεπε εκ των υστέρων να γίνει διαπραγμάτευση για το τρόπο και για τα ποσά πριν την επίσημη παραλαβή από τον εργολάβο του έργου. Αυτό ενδείκνυται ειδικά όταν το έργο αφορά δημόσια περιουσία.
-- Ο επιλεγμένος σύμβουλος, μετά θα αναλάμβανε να εξετάσει τις προοπτικές λειτουργίας και ανάπτυξης, τις δυνατότητες χρηματοδότησης ή αναχρηματοδότησης, τις δυνατότητες συνεργασίας με funds ή εταιρείες που θα ήθελαν να αναλάβουν τη διαχείριση και λειτουργία (σε όποια μορφή), και θα έφερνε την έκθεση ελέγχου και συμβουλών προς παρουσίαση στη γενική συνέλευση, ήτοι το Δημοτικό Συμβούλιο.
-- Τέλος, θα έπρεπε να έχει γίνει διεθνής πρόσκληση ενδιαφέροντος για την εκμετάλλευσης της λειτουργίας σε συνδυασμό με προτάσεις για τη χρήση και εκμετάλλευση των πλησίων μονάδων φιλοξενίας. Υπήρχαν και ενδεχομένως υπάρχουν προτάσεις από funds και από επιχειρηματικούς ομίλους, που ενδιαφέρονται να αναλάβουν εκτός από το SPA, και μεγάλες ή μικρότερες ξενοδοχειακές μονάδες για να δημιουργήσουν συγκεκριμένο προορισμό τουρισμού, με συγκεκριμένα πακέτα προς συγκεκριμένες αγορές. Και όλα αυτά είναι εν γνώσει των περισσοτέρων "ενοίκων" της Ιάσονος 1.
Θα μου πεις, ωραία δεν έγιναν όλα αυτά. Τώρα που ο δήμαρχος τα άφησε όλα και φτάσαμε στο "και 5";
Υπάρχουν 2 προτεραιότητες:
1. Το πάγωμα των απαιτήσεων. Καλείς άμεσα συμβούλους για κατασκευαστικό και οικονομικό έλεγχο για να παραληφθεί οριστικά το έργο. Παράλληλα ο επιλεγμένος σύμβουλος, ζητά άμεσα χρονοδιάγραμμα διαπραγμάτευσης ληξιπρόθεσμων χρεών προς τον εργολάβο και την τράπεζα (αλλά και τους ασφαλιστικούς φορείς), με σκοπό το ουσιαστικό κούρεμα των χρεών με εξασφάλιση της αποπληρωμής. Ενδεχομένως και αναχρηματοδότηση σε άλλη τράπεζα ή πιστωτικό ίδρυμα, με εχέγγυα περιουσία του δήμου (και όχι τη σύμβαση της Κοινοπραξίας βέβαια...). Αυτό θα προσφέρει αρκετό χρόνο για να λειτουργήσει παράλληλα το LTS, και να παράγει έσοδα, που ειδικά λόγω της εποχής θα είναι αυξημένα, αλλά και εξασφαλίσει τα έσοδα των επιχειρηματιών της περιοχής.
2. Οι επιλογές. Είτε σε συνεργασία με τους ανεξάρτητους συμβούλους (οι οποίοι έχουν τεχνογνωσία, αφού διαχειρίζονται καθημερινά αντίστοιχες περιπτώσεις πολλαπλάσιας αξίας), είτε σε συνεργασία με τον LTO, τους επιχειρηματίες της περιοχής, και κάποιο Fund ή Επιχειρηματικό όμιλο με τεχνογνωσία στο αντικείμενο (Operator), εξετάζεις την επιθυμητή λειτουργία, με σκοπό την αποπληρωμή των διακανονισμών ή του νέου προγράμματος δανεισμού, την ανάπτυξη των εργασιών σε συνδυασμό με την διαχείριση πλησίον μονάδων φιλοξενίας, και την διαμόρφωση επιθετικού στρατηγικού marketing για επιλεγμένες αγορές, συμπεριλαμβανονμένης και της Αττικής. Οι ιδέες και τα προγράμματα άμεσης προσέλκυσης επισκεπτών υπάρχουν, και το κόστος υλοποίησης των είναι αναλογικά χαμηλό.
Δήμαρχε Κ. Λογοθέτη. Ακόμα και τώρα υπάρχουν επιλογές.
Η διαδικασία είναι απλή. ΖΗΤΗΣΕ ΤΟ. Παραδέξου ότι δεν τα ξέρετε όλα και κάνε το αυτονόητο για το καλό του τόπου. ΠΑΡΑΔΕΞΟΥ ότι έκανες λάθη και κοίτα το αύριο ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ.
Η προσκόλληση τύπου παλαιοπασοκ στο τι έκανε ο προηγούμενος, είναι κακή για το τόπο και για το καλό των δημοτών. Και το κυριότερο, δεν αποκομίζουν πια πολιτικά οφέλη όπως ίσως σκέφτεστε. Άλλωστε το παράδειγμα του ΠΑΣΟΚ του Βενιζέλου απο το 44% στο 4% είναι εδώ να σου θυμίζει τι θα γίνει σε ένα χρόνο ΚΑΙ ΕΔΩ.
Κε Μπακο υπαρχει κατι που μαλλον δεν γνωριζετε. Το Σπα εχει παραληφθει ποιοτικα και ποσοτικα απο σχετικη Επιτροπη της ΛΟΥΤΡΑΚΙ ΑΕ με Προεδρο τον κο Νικολαο, σημερινο Προεδρο του ΔΣ της εταιρειας. Επισης στο συμφωνητικο διακανονισμου του Σεπτεμβριου 2012 μεταξυ ΛΟΥΤΡΑΚΙ ΑΕ και ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΤΕΧΝΙΚΗ ΑΕ (αυτο το οποιο τελικα δεν τηρηθηκε απο τη μερια της ΛΟΥΤΡΑΚΙ ΑΕ), αναφερεται σαφως οτι η ΛΟΥΤΡΑΚΙ ΑΕ αποδεχεται πληρως την εν λογω παραλαβη και δεν εχει καμμια αλλη απαιτηση!
ΑπάντησηΔιαγραφήΑρα το θεμα της παραλαβης εχει κλεισει!!!!
Άρα ακόμα μεγαλύτερο το "έγκλημα", αφού θα μπορούσαν πριν το παραλάβουν να προβούν σε αμφισβήτηση και σε έλεγχο.
ΔιαγραφήΠάντως, τη στιγμή που δεν υπάρχει εξόφληση, μπορεί ακόμα να προσβληθεί η κατασκευή και η απαίτηση, θεωρώντας ότι δεν ανταποκρίνονται στο χρέος προς τον εργολάβο.
Σωστή ή πρόταση κύριε Μπάκο , το ίδιο θα πρεπε να έχει γίνει ή να γίνει τώρα (νομίζω δεν έχει τελειώσει η διαδικασία παράδοσης) και για το κτίριο του ΚΕΠ για το μέρος που αφορά το κόστος κατασκευής , 1,3 εκατομμύρια είναι πολλά για το κλουβί ...
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο Λουτράκι έχασε το σήμα κατατεθέν του με τη διακοπή λειτουργίας του spa , είναι θλιβερό .
ΠΑΝΘΗΡΑΣ
http://blogs.warwick.ac.uk/images/rosalindhook/2005/06/04/panther.jpg
Ευχαριστώ καλέ μου Πάνθηρα. Ίσως για το "κλουβί" να υπάρχουν και άλλες λύσεις, όπως π.χ επέκταση και κατασκευή άλλου ένα κτηρίου, ικανό να φιλοξενήσει τα γραφεία της τοπικής κοινότητας, του εθελοντισμού, των γραφείων των συνδυασμών, και ίσως και κάποιων υπηρεσιών.
ΔιαγραφήΕπίσης, θα μπορούσε να φτιαχτεί μικρή πισίνα / συντριβάνι με καφέ, για να γίνει καφέ / παιδότοπος με δωρεάν wifi υψηλής ταχύτητας, μπας και έρθει κάποιο έσοδο.
Τέλος, μπορεί απλά να το δώσεις μέσω ΣΔΙΤ για 2 υπόγειους και 3 υπέργειους ορόφους για parking και εμπορική χρήση.
Όρεξη να έχουμε. Αυτό που λείπει είναι το ποιός θα αναλάβει να τα υλοποιήσει, εκμεταλλευόμενος τις ευκαιρίες του καλλικράτη, του ΕΣΠΑ, του jeremie και των αναπτυξιακών (όλα σε ένα λεξικό με σχεδόν άγνωστες έννοιες για τη δημοτική αρχή έως τώρα...!!!)
Έχω μια εκκρεμότητα ανοιχτή από το παρελθόν κύριε Μπάκο και το κακό με μένα είναι ότι δεν ξεχνάω εύκολα :) .
ΑπάντησηΔιαγραφήΕπίσης κακό είναι ότι από τότε μέχρι σήμερα , χωρίς να είμαι απόλυτα σίγουρος σε αυτό πια , δεν νομίζω να έχουν γίνει αυτά που έπρεπε , αυτά που είχα θίξει τότε, με επιφύλαξη σε αυτό που γράφω και διορθώστε με αν έχω λάθος , δεν έχω πλέον την εικόνα που είχα κάποτε .
Για να θυμηθείτε :
http://www.loutrakiblog.gr/2011/06/blog-post_6381.html#
ΠΑΝΘΗΡΑΣ
http://blogs.warwick.ac.uk/images/rosalindhook/2005/06/04/panther.jpg
Το μυστήριο θα ήταν να το ξέχναγες...
ΔιαγραφήΝαι το θυμάμαι το άρθρο. Η ντροπή για νυν και πρώην ισχύει. Τόσα πράγματα θα μπορούσαν να είχαν γίνει εκεί. Όπως και στο άλλο "νεκροταφείο" στη παραλία το παλιό Μπο-Ριβάζ.
s-spinos:
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο Λουτράκι δυστυχώς έχει μπει στον αυτόματο πιλότο, από τη στιγμή που κανένας από τους άρχοντές μας, πρώην και νυν, δεν καταδέχεται να κοιτάξει τον εαυτό του στον καθρέφτη και να παραδεχτεί τα λάθη του, ώστε μέσω της διαδικασίας της παραδοχής να μπορέσουν να βρουν εκείνη τη λύση που πραγματικά θα συμφέρει το Λουτράκι και όχι το προφίλ του καθενός.
Λύσεις υπάρχουν, η βούληση λείπει, η φαντασία και το ανοιχτό μυαλό.
Μέτωπα για δράσεις; Πάμπολλα.
Όρεξη για τρέξιμο; Μηδέν.