Τα παράξενα φαινόμενα της Μάχης του Μαραθώνα

Κατά την διάρκεια της μάχης συνέβησαν ορισμένα παράξενα φαινόμενα πού αναφέρουν οι δύο ιστορικοί της μάχης,ο Ηρόδοτος που έγραψε την ιστορία των Περσικών πολέμων 25 χρόνια μετά την ληξη τους και ο Παυσανίας αργότερα.

ΗΡΟΔΟΤΟΣ (βιβλίο ΣΤ' Ερατώ,παρ.117):
"Συνέβη δε κατά την μάχην και το εξής θαύμα.Κατά την διάρκεια της συγκρούσεως συνέβη κάτι πολύ παράξενο, ένας Αθηναίος στρατιώτης, ο Επίζηλος, γιός του Κουφαγόρα, ενώ πολεμούσε γενναία στήθος με στήθος ξαφνικά έχασε την όραση του και στα δύο του μάτια, παρόλο που δεν τον είχε ακουμπήσει τίποτα, ούτε δόρυ ούτε ξίφος ούτε βέλος τόξου". Συνεχίζοντας ο Ηρόδοτος αναφέρει ότι:" Ο Επίζηλος διηγείται ότι είδε έναν μεγαλόσωμο οπλίτη που η γενειάδα του κάλυπτε ολόκληρη την ασπίδα του, και ότι αυτό το φάντασμα κρατούσε στα χέρια του ένα πολύ φωτεινό όπλο! Πέρασε ακριβώς δίπλα του, σκοτώνοντας τον παραστάτη του και Πέρσες αντιπάλους και αυτή η σκήνη ήταν η τελευταία που είδε ο Επίζηλος γιατί από κάποια υπερβολική λάμψη, τυφλώθηκε"!!!
Επίσης Ο Ηρόδοτος αναφέρει ότι το σύνθημα να διακόψουν οι Πέρσες την μάχη και να επιβιβασθούν
στα πλοία με σκοπό να κατευθυνθούν στο Φάληρο,εδώθει από μια ασπίδα η οποία ανυψώθει στην κορυφή της Πεντέλης, με την ανάκλαση των ακτίνων του ηλίου που έπεφταν επάνω της.Λέγεται ότι αυτή την ασπίδα την ανύψωσαν οπαδοί του Ιππία της Αλκμεωνίδος φυλής,αλλά ο Ηροδοτος δεν πιστεύει ότι το έκαναν αυτοί και κλείνει λέγοντας "Πράγματι τούτον έγινεν,ποίος όμως ανύψωσε την ασπίδα,δεν δύναμαι να είπω περισσότερα" !!!(Σημειώστε το αυτό γιατί θα μας χρειασθεί στη συνέχεια).

ΠΑΥΣΑΝΙΑΣ (βιβλίο Αττικά,παρ.15:3 ):

Ο Παυσανίας μας προσφέρει μία παραστατική εικόνα της μάχης και γράφει οτι οι Αθηναίοι είδαν Τον Θησέα να βγαίνει μέσα από την γη. Επίσης ο ημίθεος Ηρακλής λαμβάνει μέρος στην μάχη και η θεά Αθηνά,παίρνει μέρος σ'αυτήν πάνοπλη οδηγώντας ένα άρμα με τέσσερα άλογα.  Ακόμα στο πλευρό των Αθηναίων ήταν ο τραγοπόδαρος θεός Πάνας, ο οποίος μαζί με τους ακολούθους του Πανίσκους, σκόρπισαν τον τρόμο και τον πανικό στους Πέρσες.

Λέει επίσης πως έτυχε να είναι παρών στη μάχη ένας άνδρας με αγροτική εμφάνιση και καπέλο, σκοτώνοντας πολλούς από τους ξένους με την εχέτλη,ο οποίος στη συνέχεια εξαφανίστηκε.Μετά την μάχη οι Αθηναίοι ρώτησαν το μαντείο των Δελφών,ποιός ήταν ο άγνωστος οπλίτης που με το όπλο αυτό σκότωνε τους Πέρσες.Ο θεός απλά τους έδωσε την εντολή να τον τιμήσουν ως τον ήρωα "ΕΧΕΤΛΑΙΟ".

Εχέτλη στα αρχαία ονομαζόταν η κυρτή λαβή του αρότρου.Άρα το όπλο που κρατούσε ο άγνωστος ήταν κάτι διαφορετικό από τα υπάρχοντα και έμοιαζε με λαβή αρότρου !!!
Όπως περιγράφει ο Παυσανίας,οι Αθηναίοι είχαν αποτυπώσει εικαστικά όλα τα σπουδαία γι'αυτούς γεγονότα στην "Ποικίλη Στοά".
Δεν υπάρχει σήμερα και βρισκόταν στην αρχαία αγορά στο σημερινό Μοναστηράκι βόρεια της γραμμής του ηλεκτρικού σιδηροδρόμου,στο σημείο που βρίσκεται σήμερα η εκκλησία του Αγίου Φιλίππου.Ένας από τους πίνακες της στοάς,που έγινε περί το 460πΧ απεικόνιζε την μάχη του Μαραθώνα και μεταξύ των άλλων και τον ήρωα Εχετλαίο να σκοτώνει με το περίεργο όπλο του
Πέρσες.Επίσης στον πίνακα υπήρχαν,ο Θησέας,ο Ηρακλής,η Αθηνά με το άρμα της και ο Πάνας με τους πανίσκους.(Φωτο).

Εκείνο που κάνει εντύπωση στους παλαιούς και σύγχρονους ιστορικούς,δεν είναι τόσο η δυσανάλογη δύναμη του 1 προς 10,μεταξύ των δύο αντιπάλων,αλλά ο δυσανάλογος αριθμός των νεκρών και μάλιστα σε μία μάχη διαρκείας δύο ωρών περίπου.Παρότι οι Πέρσες διέθεταν και μεγάλο αριθμό τοξοτών,που στερούντο οι Αθηναίοι,ο αριθμός των νεκρών Ελλήνων είναι πολύ μικρός,ενώ των Περσών δυσανάλογα μεγάλος.Δηλαδή αναλογικά κάθε Αθηναίος έπρεπε να αντιμετωπίζει δέκα Πέρσες και να σκοτώνει το 0,64 και για να το στρογγυλέψουμε,έναν περίπου Πέρση και κάθε 529 Πέρσες να σκοτώνουν έναν Αθηναίο !!!Και όλα αυτά σε διάρκεια δύο ωρών.
Λίγο περίεργο δεν φαίνεται αυτό;;;


Πηγή
Under Creative Commons License: Attribution

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Το Loutraki One σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά προτιμά τα Eλληνικά και όχι τα greeklish, το χιούμορ και όχι τις ύβρεις.

Επειδή το Loutraki One πιστεύει στη δύναμη του διαλόγου, αλλά όχι στην εμπαθή και στείρα αντιπαράθεση μόνο για το θεαθήναι, διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά σχόλια που είναι υπέρ το δέον υβριστικά ή άσχετα με το άρθρο, που αναφέρονται σε προσωπικά δεδομένα τoυ αρθρογράφoυ ή που δεν περιέχουν το e-mail του αποστολέα. Tο email των αποστολέων σχολίων δεν εμφανίζεται δημόσια.