Ο Δήμαρχος Κ. Λογοθέτης ανακοίνωσε το καπέλωμα της αναβίωσης των Ισθμιακών Αγώνων από συνοθύλευμα εκδηλώσεων και ψευτοφεστιβάλ.

Σ.Σ. Δήμαρχε Κ. Λογοθέτη. Όταν δεν έχεις δίκιο και θέλεις να διαστρεβλώσεις την πραγματικότητα ή να αποφύγεις τις ερωτήσεις των συμβούλων (αυτού του κάποιου που ρώτησε όπως είπες) που αποσκοπούν στο καλό των δημοτών, τότε λογικό είναι ότι θα οδηγηθείς σε ανίερες και ιερόσυλες καταστάσεις.
Σ.Σ. Δήμαρχε και μέλη του ΔΣ του πνευματικού κέντρου. Ρίξτε μια ματιά στο τι εκπροσωπούσαν και τι ήταν οι Ισθμιακοί αγώνες, μπας και ενημερωθείτε για τις προτεραιότητες.
Κατά την διάρκεια της τελευταίας συνεδρίασης του δημοτικού συμβουλίου, ο δήμαρχος Κ. Λογοθέτης απαντώντας σε ερώτηση μου για το φεστιβάλ νερού, δήλωσε ότι ουσιαστικά αναφέρεται σε ένα συνοθύλευμα εκδηλώσεων σε όλο το δήμο, περιλαμβανομένων των εκδηλώσεων για την αναβίωση των Ισθμιακών Αγώνων, όλα κάτω από την ομπρέλα ενός ψευτοφεστιβάλ νερού.

Και λέω ψευτοφεστιβάλ γιατί ποτέ δεν υπήρξε κάποιο σχέδιο, κάποια πρόσκληση ενδιαφέροντος, κάποια ανοιχτή διαδικασία με ένα επιθυμητό αποτέλεσμα (κάτι που υποδείκνυε το πραγματικό ενδιαφέρον και όχι τις προχειροδουλιές που μας έχει συνηθίσει ο δήμαρχος).
Αντιθέτως, χωρίς πλάνο και στόχο, έγινε μια ανάθεση σε ένα γνωστό και καταξιωμένο μεν καλλιτέχνη, μη έχων όμως καμμία σχέση με την διοργάνωση αντίστοιχων σχεδίων.
Σαν να μην φτάνει αυτό το γεγονός, έρχονται δήμαρχος και ΔΣ του Προμηθέα, να βάλουν κάτω από την ομπρέλα ενός συνοθυλεύματος σκόρπιων εκδηλώσεων, την αναβίωση από τους περίφημους Ισθμιακούς Αγώνες.
Τι είναι βρε ανιστόρητοι οι Ισθμιακοί Αγώνες για να τους εντάξετε σε ψευτοφεστιβάλ της πλάκας; Έχετε υπόψη σας ότι εάν -ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ- βάλετε προτεραιότητες για την δημιουργία μουσείου Διώρυγας / Διωλκού και Ισθμιακών Αγώνων για τι πόλο έλξης παγκοσμίως πρόκειται;
Αλλά πότε να το σκεφτείτε; Όταν ψάχνετε τρόπο να ψήσετε τους "συνεταίρους" να σας δίνουν 500.000 το χρόνο ή όταν ψάχνετε τρόπο να πατήσετε πόδι στη διοίκηση του καζίνο που έχει και λεφτά και εξουσία και πιθανά βολέματα; Ή όταν βγάζετε το κόσμο στους δρόμους για το Soussaki και κατηγορείτε την περιφέρεια και τον περιφερειάρχη, ενώ -αποδείχθηκε- γνωρίζατε ότι δεν είναι αρμοδιότητα του και δεν μπορούσε να αλλάξει η αρχική απόφαση; Ή τέλος, όταν έχετε απεμπολήσει -ορισμός της διαπλοκής- τα δικαιώματα στρατηγικής, ανάπυξης και προβολής σε μια ΜΚΟ ιδιωτών, όπου συμμετέχει και ο Δήμαρχος ως μέλος;
Τι ήταν οι Ισθμιακοί Αγώνες: 
Οι τέσσερις μεγαλύτεροι και «Ιεροί αγώνες» της Αρχαιότητας ήταν οι Ολυμπιακοί, οι Πυθικοί, οι Ισθμιακοί και οι Νεμεακοί. Κατ’ άκολουθίαν και οι αθλητές των μεγάλων αγώνων ονομάζοντο κοινώς Ιερονίκες ή κατά το όνομα Ολυμπιονίκες , Πυθιονίκες, Ισθμιονίκες και Νεμεονίκες
Οι Αγώνες -προς τιμήν του Ποσειδώνα-, που διεξάγονταν στο ιερό του στην Ισθμία κάθε δύο χρόνια, την άνοιξη, για τρεις μέρες.
Στο πλαίσιο της άποψης ότι η ίδρυση των πανελλήνιων αγώνων ανάγεται σε ταφικούς αγώνες, τα Ίσθμια έχουν συνδεθεί με το θάνατο του Μελικέρτη, που πνίγηκε στη θάλασσα μαζί με τη μητέρα
του Ινώ, και απαντά και με το όνομα "Παλαίμων". Κατά το πρώτο ήμισυ του 6ου αιώνα π.Χ., οι Κορίνθιοι πρόσθεσαν γυμνικούς και ιππικούς αγώνες στους εορτασμούς που γίνονταν από τον 7ο κιόλας αιώνα στην Ισθμία. Οι αγώνες συνεχίστηκαν καθ’ όλη τη διάρκεια της Ρωμαϊκής εποχής υπό τον έλεγχο της Κορίνθου, εκτός από την περίοδο 146-44 π.Χ., όταν η Κόρινθος έχασε τα πολιτικά
δικαιώματά της και την ευθύνη των αγώνων ανέλαβε η Σικυώνα. Τα Ίσθμια ξεκινούσαν μετά την προσφορά θυσίας στον Ποσειδώνα και γεύματος στους πιστούς. Οι αθλητικοί αγώνες διεξάγονταν στο στίβο και οι μουσικοί στο θέατρο.
Στους νικητές δινόταν αρχικά ένα στεφάνι από πεύκο και από τις αρχές του 5ου αι.π.Χ. από αγριοσέληνο (γρίηλον), ενώ στους Ρωμαϊκούς χρόνους και από τα δύο.

Αυτή τη λαμπρή δόξα που έχουμε την τύχη να φιλοξενούμε στα γεωγρφικά όρια του δήμου μας, θέλουμε να τα καπελώσουμε από ψευτοφεστιβάλ, όντας ανίκανοι να κατανοήσουμε την σπουδαιότητα ως τοπόσημο, ως ανάπτυξη και πόλο έλξης, ως προβολή, ως φόρο τιμής στους αρχαίους προγόνους της περιοχής.
ΑΙΔΩΣ ΑΡΓΕΙΟΙ. Αιδώς κε Δήμαρχε Κ. Λογοθέτη.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Το Loutraki One σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά προτιμά τα Eλληνικά και όχι τα greeklish, το χιούμορ και όχι τις ύβρεις.

Επειδή το Loutraki One πιστεύει στη δύναμη του διαλόγου, αλλά όχι στην εμπαθή και στείρα αντιπαράθεση μόνο για το θεαθήναι, διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά σχόλια που είναι υπέρ το δέον υβριστικά ή άσχετα με το άρθρο, που αναφέρονται σε προσωπικά δεδομένα τoυ αρθρογράφoυ ή που δεν περιέχουν το e-mail του αποστολέα. Tο email των αποστολέων σχολίων δεν εμφανίζεται δημόσια.