Πρωτοποριακό σύστημα θα καταγράφει και θα «διαχειρίζεται» τη συμφόρηση στους δρόμους της Θεσσαλονίκης! Η πανευρωπαϊκή καινοτομία του Ινστιτούτου Μεταφορών του ΕΚΕΤΑ θα
προτείνει στο χρήστη ποια διαδρομή να ακολουθήσει, με βάση το χρόνο, το
οικονομικό του συμφέρον και τον περιβαλλοντικό παράγοντα.
Όπως ανέφερε ο κ. Μητσάκης στο GoodNews, από σήμερα το πρόγραμμα λειτουργεί πιλοτικά για 2 μήνες, περίοδο κατά την οποία οι χρήστες του μπορούν να υποβάλλουν τα σχόλιά τους σε ειδική φόρμα αξιολόγησης.
Και για 1η φορά θα γίνει προσπάθεια να επηρεαστεί η ζήτηση, δηλαδή ο χρήστης να πειστεί για την επιλογή διαφορετικής διαδρομής, η οποία τελικά θα μειώσει την κίνηση στους δρόμους. «Τοποθετούμε τον πολίτη στο κέντρο της λύσης του προβλήματος», διευκρινίζει η επικεφαλής της ερευνητικής
ομάδας, Γεωργία Αϋφαντοπούλου.
Όπως ανέφερε ο κ. Μητσάκης στο GoodNews, από σήμερα το πρόγραμμα λειτουργεί πιλοτικά για 2 μήνες, περίοδο κατά την οποία οι χρήστες του μπορούν να υποβάλλουν τα σχόλιά τους σε ειδική φόρμα αξιολόγησης.
Και για 1η φορά θα γίνει προσπάθεια να επηρεαστεί η ζήτηση, δηλαδή ο χρήστης να πειστεί για την επιλογή διαφορετικής διαδρομής, η οποία τελικά θα μειώσει την κίνηση στους δρόμους. «Τοποθετούμε τον πολίτη στο κέντρο της λύσης του προβλήματος», διευκρινίζει η επικεφαλής της ερευνητικής
ομάδας, Γεωργία Αϋφαντοπούλου.
Η ιστοσελίδα http://www.mobithess.gr θα
ενημερώνει σε πραγματικό χρόνο τον πολίτη που θέλει να μετακινηθεί στη
Θεσσαλονίκη με οποιοδήποτε τρόπο (πεζός, οδηγός, με αστική συγκοινωνία
ή/και συνδυασμό αυτών) και θα του δίνει τρεις εναλλακτικές διαδρομές: τη
συντομότερη, την οικονομικότερη και την πιο περιβαλλοντικά φιλική. Το
σύστημα θα είναι προσβάσιμο από υπολογιστή ή/και κινητό μέσω internet.
Ημερίδα για την εκκίνηση του προγράμματος:
Με αφορμή την πιλοτική λειτουργία του προγράμματος το Ινστιτούτο Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων Μεταφορών (Ι.ΜΕΤ) του Εθνικού Κέντρου Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης (ΕΚΕΤΑ), διοργανώνει με τη συμμετοχή του Δήμου Θεσσαλονίκης και του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων (ΣΕΣ), ημερίδα με θέμα: «Βιώσιμη Κινητικότητα: Προς μία περιβαλλοντικά συμβατή μετακίνηση στις αστικές περιοχές μας. Η πρώτη ελληνική εφαρμογή στη Θεσσαλονίκη» στις 10:30 π.μ, στην αίθουσα του Δημοτικού Συμβουλίου του Νέου Δημαρχιακού Μεγάρου Θεσσαλονίκης.
Στο πλαίσιο της ημερίδας, θα πραγματοποιηθεί σειρά εκδηλώσεων που θα περιλαμβάνουν:
- Τα εγκαίνια του Κέντρου Δυναμικού Ελέγχου Κυκλοφορίας, που εγκαταστάθηκε στη Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας (ΠΚΜ), από τον κ. Π. Ψωμιάδη στην οδό Στρωμνίτσης 53 από τις 9:00-10:30 π.μ. Το κέντρο θα ελέγχει δυναμικά τη σηματοδότηση κατά μήκος του άξονα της Τσιμισκή, καταγράφει τις συνθήκες κυκλοφορίας στη κεντρική περιοχή της πόλης και θα ενημερώνει τους πολίτες μέσω πινακίδων μεταβλητών μηνυμάτων.
- Τα εγκαίνια του Κέντρου Αστικής Κινητικότητας Θεσσαλονίκης, από τον κ. Ι. Μπουτάρη στο νέο Δημαρχιακό Μέγαρο στις 12:00 π.μ.
Την ημερίδα θα τιμήσει με την παρουσία του ο Πρέσβης της Νορβηγίας στην Ελλάδα, κ. Sjur Larsen, συνοδευόμενος από τον Πρόξενο της Νορβηγίας στη Θεσσαλονίκη κ. Ιωάννη Ακκά.
Πώς λειτουργεί το σύστημα στην ιστοσελίδα http://www.mobithess.gr:
«Κλειδί» του συστήματος που ανέπτυξαν η Γεωργία Αϋφαντοπούλου και ο Ευάγγελος Μητσάκης, ερευνητές του Εθνικού Κέντρο Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης (Ε.Κ.Ε.Τ.Α.), είναι η χρήση ενός καινοτόμου λογισμικού και συνδυασμού αλγορίθμων, τα οποία παίρνουν συνεχώς δεδομένα από το σύστημα σηματοδότησης.
Επομένως, το πρόγραμμα αυτό είναι σε θέση, όχι μόνο να καταγράψει την κίνηση στους δρόμους της πόλης, αλλά να «προβλέψει» με απόλυτη ακρίβεια τις μελλοντικές συνθήκες.
Στόχος είναι ο χρήστης να πληροφορηθεί μέσω του site και του αντίστοιχου application ποιος είναι ο «καλύτερος» τρόπος να μεταβεί από ένα σημείο προέλευσης σε ένα σημείο προορισμού.
«Υπάρχουν sites και εφαρμογές που υπολογίζουν τη βέλτιστη διαδρομή με βάση τα χιλιόμετρα», σημειώνουν οι ερευνητές.
«Το πρόγραμμά μας, που αναπτύσσεται για 1η φορά σε πανευρωπαϊκό επίπεδο, λειτουργεί διαφορετικά».
Οι παράγοντες που λαμβάνονται υπόψη είναι οι εξής:
- Ο χρόνος.
- Ο περιβαλλοντικός και οι αντίστοιχες επιπτώσεις στην υγεία του πολίτη. Συγκεκριμένα, το σύστημα θα τον αποτρέπει να κατευθυνθεί σε ήδη βεβαρυμένες περιβαλλοντικά περιοχές.
- Η ενέργεια που καταλανώνεται και το συνολικό κόστος της διαδρομής.
- Ποιο είναι το συμφέρον της πόλης: θα προτείνονται διαδρομές που περιλαμβάνουν τη χρήση Μέσων Μαζικής Μεταφοράς.
Το σύστημα έχει σχεδιαστεί ώστε σε 2ο επίπεδο να παρέχει προσωποποιημένες υπηρεσίες στο χρήστη. Θα μπορεί ο καθένας να θέσει συγκεκριμένους περιορισμούς ή προσωπικές προτιμήσεις, οι οποίες θα συνυπολογιστούν στην επιλογή της βέλτιστης διαδρομής.
Ενδεικτικά, η κ. Αϋφαντοπούλου επισημαίνει:
«Μπορώ εγώ να επιλέξω πόση ώρα θα είμαι στο αυτοκίνητο. Ή, μπορώ να θέσω ως προϋπόθεση να μην περνάω από την Τσιμισκή, γιατί δεν μ’ αρέσει η θέα. Ή, να αποφασίσω ότι δεν με απασχολεί ο περιβαλλοντικός παράγοντας και μοναδικό μου κριτήριο είναι πόσα χρήματα θα ξοδέψω σε βενζίνη».
Μάλιστα, αν ο χρήστης ακολουθεί καθημερινά μια συγκεκριμένη διαδρομή (π.χ. από το σπίτι στο γραφείο του), θα μπορεί να λαμβάνει ένα ενημερωτικό sms 10 λεπτά πριν την εκκίνηση, ώστε να ενημερώνεται ποια είναι η διαδρομή που πρέπει να ακολουθήσει.
«Επενδύουμε στην εμπιστοσύνη των πολιτών», αναφέρει η κ. Αϋφαντοπούλου και εξηγεί ότι όταν ο πολίτης διαπιστώσει ότι οι ενδεδειγμένες διαδρομές είναι όντως οι καλύτερες ενδεχομένως το σύστημα να μπορεί να επηρεάσει και την τελική επιλογή του.
Έτσι, φτάνουμε στον επόμενο στόχο του συστήματος: να διαχειριστεί τη συμφόρηση.
«Συχνά παραγνωρίζεται ο τρόπος που αναπτύσσεται η ζήτηση για μεταφορές. Εμείς, όχι μόνο θα λάβουμε υπόψη αυτή την πτυχή, αλλά θα επιχειρήσουμε να την επηρεάσουμε και να πείσουμε το χρήστη για την καλύτερη διαδρομή. Ο πολίτης, που πλέον είναι γνώστης των επιλογών του, τοποθετείται στο επίκεντρο της λύσης του προβλήματος. Το κυκλοφοριακό μπορεί να αντιμετωπιστεί από τον ίδιο: αν επιλέξει ένα εναλλακτικό μέσο, αν ακολουθήσει άλλο δρόμο ή αν ξεκινήσει λίγο διαφορετική ώρα».
Το σύστημα έχει σχεδιαστεί για να παρέχει τις εξής υπηρεσίες:
- Πληροφόρηση για Μέσα Μαζικής Μεταφοράς
- Ενημέρωση κυκλοφοριακών συνθηκών real-time
- Ενημέρωση περιβαλλοντικών συνθηκών real-time
- Διαθεσιμότητα χώρων στάθμευσης
- Πληροφόρηση υπεραστικών μετααφορών
- Κινητικότητα τουριστών
- Υπηρεσίες car-pooling
Το Ευφυές Σύστημα Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας Θεσσαλονίκης, υλοποιήθηκε από την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας με τεχνικό συντονισμό του Ινστιτούτου Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων Μεταφορών του ΕΚΕΤΑ, και την ενεργό συμμετοχή του Δήμου Θεσσαλονίκης, του Συμβουλίου Αστικών Συγκοινωνιών (ΣΑΣΘ), του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών (που αποτιμά τον περιβαλλοντικό αντίκτυπο) και του Ινστιτούτου Οικονομικής των Μεταφορών της Νορβηγίας (Transport and Economics Institute of Norway). Το σύστημα αυτό χρηματοδοτήθηκε κατά 50% από Εθνικές πηγές και κατά 50% από τον Ευρωπαϊκό Οικονομικό Χώρο.
Ημερίδα για την εκκίνηση του προγράμματος:
Με αφορμή την πιλοτική λειτουργία του προγράμματος το Ινστιτούτο Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων Μεταφορών (Ι.ΜΕΤ) του Εθνικού Κέντρου Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης (ΕΚΕΤΑ), διοργανώνει με τη συμμετοχή του Δήμου Θεσσαλονίκης και του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων (ΣΕΣ), ημερίδα με θέμα: «Βιώσιμη Κινητικότητα: Προς μία περιβαλλοντικά συμβατή μετακίνηση στις αστικές περιοχές μας. Η πρώτη ελληνική εφαρμογή στη Θεσσαλονίκη» στις 10:30 π.μ, στην αίθουσα του Δημοτικού Συμβουλίου του Νέου Δημαρχιακού Μεγάρου Θεσσαλονίκης.
Στο πλαίσιο της ημερίδας, θα πραγματοποιηθεί σειρά εκδηλώσεων που θα περιλαμβάνουν:
- Τα εγκαίνια του Κέντρου Δυναμικού Ελέγχου Κυκλοφορίας, που εγκαταστάθηκε στη Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας (ΠΚΜ), από τον κ. Π. Ψωμιάδη στην οδό Στρωμνίτσης 53 από τις 9:00-10:30 π.μ. Το κέντρο θα ελέγχει δυναμικά τη σηματοδότηση κατά μήκος του άξονα της Τσιμισκή, καταγράφει τις συνθήκες κυκλοφορίας στη κεντρική περιοχή της πόλης και θα ενημερώνει τους πολίτες μέσω πινακίδων μεταβλητών μηνυμάτων.
- Τα εγκαίνια του Κέντρου Αστικής Κινητικότητας Θεσσαλονίκης, από τον κ. Ι. Μπουτάρη στο νέο Δημαρχιακό Μέγαρο στις 12:00 π.μ.
Την ημερίδα θα τιμήσει με την παρουσία του ο Πρέσβης της Νορβηγίας στην Ελλάδα, κ. Sjur Larsen, συνοδευόμενος από τον Πρόξενο της Νορβηγίας στη Θεσσαλονίκη κ. Ιωάννη Ακκά.
Πώς λειτουργεί το σύστημα στην ιστοσελίδα http://www.mobithess.gr:
«Κλειδί» του συστήματος που ανέπτυξαν η Γεωργία Αϋφαντοπούλου και ο Ευάγγελος Μητσάκης, ερευνητές του Εθνικού Κέντρο Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης (Ε.Κ.Ε.Τ.Α.), είναι η χρήση ενός καινοτόμου λογισμικού και συνδυασμού αλγορίθμων, τα οποία παίρνουν συνεχώς δεδομένα από το σύστημα σηματοδότησης.
Επομένως, το πρόγραμμα αυτό είναι σε θέση, όχι μόνο να καταγράψει την κίνηση στους δρόμους της πόλης, αλλά να «προβλέψει» με απόλυτη ακρίβεια τις μελλοντικές συνθήκες.
Στόχος είναι ο χρήστης να πληροφορηθεί μέσω του site και του αντίστοιχου application ποιος είναι ο «καλύτερος» τρόπος να μεταβεί από ένα σημείο προέλευσης σε ένα σημείο προορισμού.
«Υπάρχουν sites και εφαρμογές που υπολογίζουν τη βέλτιστη διαδρομή με βάση τα χιλιόμετρα», σημειώνουν οι ερευνητές.
«Το πρόγραμμά μας, που αναπτύσσεται για 1η φορά σε πανευρωπαϊκό επίπεδο, λειτουργεί διαφορετικά».
Οι παράγοντες που λαμβάνονται υπόψη είναι οι εξής:
- Ο χρόνος.
- Ο περιβαλλοντικός και οι αντίστοιχες επιπτώσεις στην υγεία του πολίτη. Συγκεκριμένα, το σύστημα θα τον αποτρέπει να κατευθυνθεί σε ήδη βεβαρυμένες περιβαλλοντικά περιοχές.
- Η ενέργεια που καταλανώνεται και το συνολικό κόστος της διαδρομής.
- Ποιο είναι το συμφέρον της πόλης: θα προτείνονται διαδρομές που περιλαμβάνουν τη χρήση Μέσων Μαζικής Μεταφοράς.
Το σύστημα έχει σχεδιαστεί ώστε σε 2ο επίπεδο να παρέχει προσωποποιημένες υπηρεσίες στο χρήστη. Θα μπορεί ο καθένας να θέσει συγκεκριμένους περιορισμούς ή προσωπικές προτιμήσεις, οι οποίες θα συνυπολογιστούν στην επιλογή της βέλτιστης διαδρομής.
Ενδεικτικά, η κ. Αϋφαντοπούλου επισημαίνει:
«Μπορώ εγώ να επιλέξω πόση ώρα θα είμαι στο αυτοκίνητο. Ή, μπορώ να θέσω ως προϋπόθεση να μην περνάω από την Τσιμισκή, γιατί δεν μ’ αρέσει η θέα. Ή, να αποφασίσω ότι δεν με απασχολεί ο περιβαλλοντικός παράγοντας και μοναδικό μου κριτήριο είναι πόσα χρήματα θα ξοδέψω σε βενζίνη».
Μάλιστα, αν ο χρήστης ακολουθεί καθημερινά μια συγκεκριμένη διαδρομή (π.χ. από το σπίτι στο γραφείο του), θα μπορεί να λαμβάνει ένα ενημερωτικό sms 10 λεπτά πριν την εκκίνηση, ώστε να ενημερώνεται ποια είναι η διαδρομή που πρέπει να ακολουθήσει.
«Επενδύουμε στην εμπιστοσύνη των πολιτών», αναφέρει η κ. Αϋφαντοπούλου και εξηγεί ότι όταν ο πολίτης διαπιστώσει ότι οι ενδεδειγμένες διαδρομές είναι όντως οι καλύτερες ενδεχομένως το σύστημα να μπορεί να επηρεάσει και την τελική επιλογή του.
Έτσι, φτάνουμε στον επόμενο στόχο του συστήματος: να διαχειριστεί τη συμφόρηση.
«Συχνά παραγνωρίζεται ο τρόπος που αναπτύσσεται η ζήτηση για μεταφορές. Εμείς, όχι μόνο θα λάβουμε υπόψη αυτή την πτυχή, αλλά θα επιχειρήσουμε να την επηρεάσουμε και να πείσουμε το χρήστη για την καλύτερη διαδρομή. Ο πολίτης, που πλέον είναι γνώστης των επιλογών του, τοποθετείται στο επίκεντρο της λύσης του προβλήματος. Το κυκλοφοριακό μπορεί να αντιμετωπιστεί από τον ίδιο: αν επιλέξει ένα εναλλακτικό μέσο, αν ακολουθήσει άλλο δρόμο ή αν ξεκινήσει λίγο διαφορετική ώρα».
Το σύστημα έχει σχεδιαστεί για να παρέχει τις εξής υπηρεσίες:
- Πληροφόρηση για Μέσα Μαζικής Μεταφοράς
- Ενημέρωση κυκλοφοριακών συνθηκών real-time
- Ενημέρωση περιβαλλοντικών συνθηκών real-time
- Διαθεσιμότητα χώρων στάθμευσης
- Πληροφόρηση υπεραστικών μετααφορών
- Κινητικότητα τουριστών
- Υπηρεσίες car-pooling
Το Ευφυές Σύστημα Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας Θεσσαλονίκης, υλοποιήθηκε από την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας με τεχνικό συντονισμό του Ινστιτούτου Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων Μεταφορών του ΕΚΕΤΑ, και την ενεργό συμμετοχή του Δήμου Θεσσαλονίκης, του Συμβουλίου Αστικών Συγκοινωνιών (ΣΑΣΘ), του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών (που αποτιμά τον περιβαλλοντικό αντίκτυπο) και του Ινστιτούτου Οικονομικής των Μεταφορών της Νορβηγίας (Transport and Economics Institute of Norway). Το σύστημα αυτό χρηματοδοτήθηκε κατά 50% από Εθνικές πηγές και κατά 50% από τον Ευρωπαϊκό Οικονομικό Χώρο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Το Loutraki One σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά προτιμά τα Eλληνικά και όχι τα greeklish, το χιούμορ και όχι τις ύβρεις.
Επειδή το Loutraki One πιστεύει στη δύναμη του διαλόγου, αλλά όχι στην εμπαθή και στείρα αντιπαράθεση μόνο για το θεαθήναι, διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά σχόλια που είναι υπέρ το δέον υβριστικά ή άσχετα με το άρθρο, που αναφέρονται σε προσωπικά δεδομένα τoυ αρθρογράφoυ ή που δεν περιέχουν το e-mail του αποστολέα. Tο email των αποστολέων σχολίων δεν εμφανίζεται δημόσια.