«Εγκληματική» χαρακτηρίζουν οικονομικοί αναλυτές την πρόθεση του
Ελληνικού Δημοσίου να ανανεώσει τη σύμβαση παραχώρησης του αεροδρομίου
στη γερμανική εταιρία που το διαχειρίζεται αντί τιμήματος μόλις
250.000.000-350.000.000 ευρώ. Το ποσό αυτό χαρακτηρίζεται ευτελές, αν
αναλογιστεί κανείς ότι το 2010 το αεροδρόμιο είχε λειτουργικά κέρδη
158.000.000 ευρώ και το 2009 άλλα 264.000.000 ευρώ.
«Οποιος υπογράψει την ανανέωση της σύμβασης παραχώρησης για ένα τόσο μικρό ποσό ουσιαστικά κάνει δώρο στους Γερμανούς. Αυτά τα χρήματα αντιστοιχούν στα μερίσματα που θα εισπράξει το Δημόσιο μέσα σε λίγα χρόνια από το αεροδρόμιο» συμπληρώνουν οι ίδιοι οικονομικοί αναλυτές.
Ως και το 2010, το αεροδρόμιο των Σπάτων είχε διανείμει μέρισμα 755.000.000 ευρώ στο Ελληνικό
Δημόσιο και 250.000.000 ευρώ στους ιδιώτες μετόχους του. Η εταιρία διαχείρισης του αεροδρομίου, η οποία μπορεί να διαχειρίζεται και να εκμεταλλεύεται το αεροδρόμιο ως τον Ιούνιο του 2026, ανήκει στο Ελληνικό Δημόσιο σε ποσοστό 55%, στη γερμανική Hochtief σε ποσοστό 40% και στην οικογένεια Κοπελούζου σε ποσοστό 5%. Τα Σπάτα αποτελούν τη «χρυσή επένδυση» των Γερμανών στο τομέα των αεροδρομίων. Ενδεικτικό είναι ότι σε όλες τις παρουσιάσεις της θυγατρικής Hochtief Airport ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών προβάλλεται πρώτος.
Μάλιστα, η υπεραξία του «Ελευθέριος Βενιζέλος» από την πιθανή ανανέωση της σύμβασης παραχώρησης κατά 20 έτη χρησιμοποιήθηκε από τη γερμανική πλευρά στις διαπραγματεύσεις με τους Κινέζους της HNA και τους Γάλλους της Vinci για την πώληση όλου του χαρτοφυλακίου της Hochtief Airport.
Η μητρική Hochtief προσδοκούσε έσοδα 1,6 δισ. ευρώ από την πώληση των αεροδρομίων της Αθήνας, της Βουδαπέστης, του Ντίσελντορφ, του Αμβούργου και των Τιράνων, όπου διαθέτει σημαντικά μετοχικά ποσοστά. Οι Γερμανοί αναζητούσαν άμεσα ρευστό, αλλά ακύρωσαν την πώληση, εξαιτίας της τρέχουσας οικονομικής συγκυρίας.
Ωστόσο, ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών συνεχίζει να αποτελεί το «δόλωμα» για τους υποψήφιους αγοραστές. Αυτό, διότι τα έσοδα και κέρδη που λαμβάνει από το «Ελ. Βενιζέλος» υπερτερούν από τα αντίστοιχα των αεροδρομίων της Βουδαπέστης, του Ντίσελντορφ, του Αμβούργου και των Τιράνων.
Μάλιστα, από τα Σπάτα και την αποικιοκρατική σύμβαση που υπέγραψαν οι Γερμανοί με τον πρώην υπουργό ΠΕΧΩΔΕ Κώστα Λαλιώτη, τους άνοιξε η όρεξη να επεκταθούν σε άλλες χώρες.
Ετσι, χρησιμοποιώντας την τεχνογνωσία που είχαν αποκτήσει από τον ΔΑΑ αποφάσισαν να «χτυπήσουν» και άλλα αεροδρόμια. Αυτό το έκαναν μόνοι τους και όχι ως εταιρία διαχείρισης του «Ελ. Βενιζέλος». Οπως επισήμαναν χθες στελέχη του αεροδρομίου, οι διαπραγματεύσεις για την ανανέωση της σύμβασης έχουν μείνει στάσιμες, εξαιτίας της ιδιάζουσας οικονομικής κατάστασης της χώρας μας.
Φώτης Φωτεινός
«Οποιος υπογράψει την ανανέωση της σύμβασης παραχώρησης για ένα τόσο μικρό ποσό ουσιαστικά κάνει δώρο στους Γερμανούς. Αυτά τα χρήματα αντιστοιχούν στα μερίσματα που θα εισπράξει το Δημόσιο μέσα σε λίγα χρόνια από το αεροδρόμιο» συμπληρώνουν οι ίδιοι οικονομικοί αναλυτές.
Ως και το 2010, το αεροδρόμιο των Σπάτων είχε διανείμει μέρισμα 755.000.000 ευρώ στο Ελληνικό
Δημόσιο και 250.000.000 ευρώ στους ιδιώτες μετόχους του. Η εταιρία διαχείρισης του αεροδρομίου, η οποία μπορεί να διαχειρίζεται και να εκμεταλλεύεται το αεροδρόμιο ως τον Ιούνιο του 2026, ανήκει στο Ελληνικό Δημόσιο σε ποσοστό 55%, στη γερμανική Hochtief σε ποσοστό 40% και στην οικογένεια Κοπελούζου σε ποσοστό 5%. Τα Σπάτα αποτελούν τη «χρυσή επένδυση» των Γερμανών στο τομέα των αεροδρομίων. Ενδεικτικό είναι ότι σε όλες τις παρουσιάσεις της θυγατρικής Hochtief Airport ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών προβάλλεται πρώτος.
Μάλιστα, η υπεραξία του «Ελευθέριος Βενιζέλος» από την πιθανή ανανέωση της σύμβασης παραχώρησης κατά 20 έτη χρησιμοποιήθηκε από τη γερμανική πλευρά στις διαπραγματεύσεις με τους Κινέζους της HNA και τους Γάλλους της Vinci για την πώληση όλου του χαρτοφυλακίου της Hochtief Airport.
Η μητρική Hochtief προσδοκούσε έσοδα 1,6 δισ. ευρώ από την πώληση των αεροδρομίων της Αθήνας, της Βουδαπέστης, του Ντίσελντορφ, του Αμβούργου και των Τιράνων, όπου διαθέτει σημαντικά μετοχικά ποσοστά. Οι Γερμανοί αναζητούσαν άμεσα ρευστό, αλλά ακύρωσαν την πώληση, εξαιτίας της τρέχουσας οικονομικής συγκυρίας.
Ωστόσο, ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών συνεχίζει να αποτελεί το «δόλωμα» για τους υποψήφιους αγοραστές. Αυτό, διότι τα έσοδα και κέρδη που λαμβάνει από το «Ελ. Βενιζέλος» υπερτερούν από τα αντίστοιχα των αεροδρομίων της Βουδαπέστης, του Ντίσελντορφ, του Αμβούργου και των Τιράνων.
Μάλιστα, από τα Σπάτα και την αποικιοκρατική σύμβαση που υπέγραψαν οι Γερμανοί με τον πρώην υπουργό ΠΕΧΩΔΕ Κώστα Λαλιώτη, τους άνοιξε η όρεξη να επεκταθούν σε άλλες χώρες.
Ετσι, χρησιμοποιώντας την τεχνογνωσία που είχαν αποκτήσει από τον ΔΑΑ αποφάσισαν να «χτυπήσουν» και άλλα αεροδρόμια. Αυτό το έκαναν μόνοι τους και όχι ως εταιρία διαχείρισης του «Ελ. Βενιζέλος». Οπως επισήμαναν χθες στελέχη του αεροδρομίου, οι διαπραγματεύσεις για την ανανέωση της σύμβασης έχουν μείνει στάσιμες, εξαιτίας της ιδιάζουσας οικονομικής κατάστασης της χώρας μας.
Φώτης Φωτεινός
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Το Loutraki One σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά προτιμά τα Eλληνικά και όχι τα greeklish, το χιούμορ και όχι τις ύβρεις.
Επειδή το Loutraki One πιστεύει στη δύναμη του διαλόγου, αλλά όχι στην εμπαθή και στείρα αντιπαράθεση μόνο για το θεαθήναι, διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά σχόλια που είναι υπέρ το δέον υβριστικά ή άσχετα με το άρθρο, που αναφέρονται σε προσωπικά δεδομένα τoυ αρθρογράφoυ ή που δεν περιέχουν το e-mail του αποστολέα. Tο email των αποστολέων σχολίων δεν εμφανίζεται δημόσια.