Κατά την διάρκεια της πρόσφατης συνεδρίασης του δημοτικού συμβουλίου, συζητήθηκε η πρόταση της πλειοψηφίας του ΔΣ της Λουτράκι ΑΕ για την ίδρυση θυγατρικής, με σκοπό την μεταφορά των εργαζομένων και των περιουσιακών στοιχείων, ούτως ώστε να αποφευχθεί το κλείσιμο μέσω εκκαθάρισης της Λουτράκι ΑΕ, και οι οδυνηρές συνέπειες όπως π.χ η απώλεια της άδειας του Καζίνο.
Καταρχήν, να αποσαφηνίσουμε κάτι έξω από πολιτικές θέσεις: η αποτροπή της διάλυσης της Λουτράκι ΑΕ και η συμμετοχή της στην Κοινοπραξία, θα πρέπει να είναι και αδιαπραγμάτευτη και βασική επιδίωξη όλων.
Στη συνέχεια όμως, πρέπει να καταγραφούν και να αναδειχθούν δυο άλλες παραδοχές:
Α. Ότι η πρόταση για την θυγατική είναι μια κοινή παραδοχή ανικανότητας λειτουργίας και εξεύρεσης βιώσιμης λύσης για κερδοφόρα λειτουργία, και
Β. Υπάρχει σημαντική αλλοίωση της δημοτικής περιουσίας και του δημοκρατικού δικαιώματος ελέγχου και συμμετοχής στην διαχείριση των περιουσιακών στοιχείων του δήμου.
Ας τα δούμε το κάθε ένα ξεχωριστά.
-- Για να φτάσουμε από πλευράς διοίκησης και ΔΣ, να προταθεί η "λύση" της ίδρυσης θυγατρικής εταιρείας της Λουτράκι ΑΕ, αυτό σημαίνει ότι έχει αποτύχει η εξεύρεση λύσης μέσα από την εμπορική ανάπτυξη, από την διαμόρφωση στρατηγικής, από την εύρεση εναλλακτικών σχεδίων αντί της θυγατρικής, από την εκμετάλλευση χρηματοδοτικών εργαλείων και από την διαπραγμάτευση με το κράτος για μη εφαρμογή της αναγκαστικής εκκαθάρισης λόγω ιδιομορφίας λειτουργίας και συνθηκών οικονομίας.
Δηλαδή εδώ και 16 μήνες από τις εκλογές, δεν θα μπορούσε να έχει διαμορφωθεί το πλαίσιο εξυγίανσης και ο στρατηγικός σχεδιασμός για την εμπορική ανάπτυξη του SPA του Συνεδριακού, του Τουρισμού κ.α; Από τον πρώτο μήνα κατατέθηκαν επίσημες προτάσεις, και από το Φεβρουάριο του 2011 υπήρξε σχέδιο από τον υπογράφοντα, αλλά φευ..Με 1.550.000 εγγυημένα έσοδα από την Κοινοπραξία για τα δύο έτη, και με το σχέδιο ανάπτυξης και εξυγίανσης, ήδη το 2012 θα είχε όλα τα εχέγγυα για μετάβαση στην κερδοφορία, και όχι μετά από 16 μήνες να μας παρουσιάζεται ένα σχέδιο που ΘΑ υλοποιηθεί κάποτε!!
Περαιτέρω, αφού δεν ήθελε ο Δήμαρχος να υιοθετήσει ή να υλοποιήσει αυτά τα σχέδια και να συνεργαστούμε επί αυτών, καθότι είναι θεμιτό να έχει τις δικές του σκέψεις και επιλογές, δεν υπήρχαν άλλες λύσεις; Δηλαδή έχουμε λεφτά και μεγάλο δυναμικό νομικών για την συνδιαχείριση της CHCL, αλλά μια αναθεσούλα για την διαπραγμάτευση με τα αρμόδια Νομικά και Οικονομικά τμήματα των ΟΤΑ του ΥΠΕΣ, δεν μπορούσε να γίνει; Πιστεύετε ειλικρινά ότι τηρουμένων των συνθηκών οικονομίας του κράτους, και των συνθηκών λειτουργίας (λόγω Κοινοπραξίας), δεν θα ήταν καλή βάση διαπραγμάτευσης; Έγινε; Το παλέψατε πρώτα; Έγινε επίσημη πρόταση; Υπάρχει κάποιο αντίγραφο από το αίτημα (όπως είπε και η δικαστής στην εκδίκαση για τα ασφαλιστικά μέτρα;). Σε μια εποχή που το ΥΠΕΣ ψάχνει να βρει λύσεις για τους χρεωμένους δήμους, δεν θα έβρισκε για μια ΑΕ ΟΤΑ με εγγυημένα έσοδα και μεγάλα περιουσιακά στοιχεία;
Ωραία (τι ωραία..λέμε τώρα) δεν έγινε και αυτό! Κάποια διαπραγμάτευση για συμφωνία συνδιαχείρισης του SPA και του Συνεδριακού με τουριστικούς και άλλους φορείς, ούτως ώστε να μειωθούν τα έξοδα λειτουργίας με μεταφορά του προσωπικού, μεταφορά κόστους, εγγυημένα έσοδα και συνδιαχείριση (αφού είμαστε καλοί στην συνδιαχείριση!!), με σκοπό την άμεση μετάβαση σε κερδοφορία και την εγγυημένη ανάπτυξη των επενδύσεων της περιοχής και την αύξηση των επισκεπτών; Ούτε αυτό.
Μήπως κάποια αξιοποίηση π.χ του ακινήτου των κεντρικών γραφείων της Λουτράκι ΑΕ με π.χ εξαγορά του από τον Δήμο; Μήπως κάποια συμφωνία για purchase & lease back για ενίσχυση της ρευστότητας;
Μήπως τουλάχιστον άλλες 5-6 λύσεις που προτάθηκαν από τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου της Λουτράκι ΑΕ, και του υπογράφοντος για την εύρεση λύσης χωρίς την ανάγκη δημιουργίας θυγατρικής (που αν δεν εγκριθεί εδώ που φτάσαμε, να δω που θα τρέχουμε να κρυφτούμε);
-- Και παω στο άλλο θέμα. Την αλλοίωση της δημοτικής περιουσίας και του δημοκρατικού δικαιώματος ελέγχου και συμμετοχής στην διαχείριση των περιουσιακών στοιχείων του δήμου.
Έως σήμερα, ο έλεγχος της περιουσίας , της λειτουργίας και των αποφάσεων, των επενδύσεων κλπ της Λουτράκι ΑΕ, γίνεται μέσω της γενικής συνέλευσης της εταιρείας, ήτοι του Δημοτικού Συμβουλίου.
Άρα ο έλεγχος, οι αποφάσεις και οι εγκρίσεις, είναι απόρροια της απόφασης των δημοτικών συμβούλων, με την συμμετοχή και την άποψη των τοπικών συμβουλίων, των επιτροπών, των φορέων, των δημοτών και της επιτροπής διαβούλευσης. Ότι πιο δημοκρατικό δηλαδή.
Αύριο αν γίνει η θυγατρική της Λουτράκι ΑΕ, η οποία θα υπάγεται στο νομικό πλαίσιο λειτουργίας περί ανωνύμων εταιρειών και όχι εταιρειών ΟΤΑ (αφού ως γνωστόν απαγορεύεται), και μεταφερθούν οι εργαζόμενοι και τα περιουσιακά στοιχεία και ακίνητα της εταιρείας στην νέα θυγατρική, ποιός θα αποφασίζει; Να σας πω εγώ; Η διοίκηση και το ΔΣ της θυγατρικής, ενώ ο έλεγχος θα γίνεται μέσω της διοίκησης της Λουτράκι ΑΕ ως μητρικής εταιρείας. Συμμετοχή του Δημοτικού Συμβουλίου, των φορέων και των δημοτών....πουθενά.
Άρα (αν θέλουν) αποφάσεις εν κρυπτώ, χωρίς έλεγχο, χωρίς την ύψιστη δημοκρατική λειτουργία των εταιρειών ΟΤΑ, και το κυριότερο σε πλήρη διαφοροποίηση από αυτό που παραλάβαμε στις 31/12/2010 από την προηγούμενη δημοτική αρχή και τους δημότες.
Προσοχή. Δεν λέω ότι όλα αυτά είναι επί σκοπώ, ούτε αναπτύσσω θεωρίες συνωμοσίας, ούτε ότι σώνει και καλά είναι εκ του πονηρού. Τα καταγράφω όμως όπως είναι, όπως τα αντιλαμβάνομαι....και τα συμπεράσματα δικά σας.
Στη συνέχεια όμως, πρέπει να καταγραφούν και να αναδειχθούν δυο άλλες παραδοχές:
Α. Ότι η πρόταση για την θυγατική είναι μια κοινή παραδοχή ανικανότητας λειτουργίας και εξεύρεσης βιώσιμης λύσης για κερδοφόρα λειτουργία, και
Β. Υπάρχει σημαντική αλλοίωση της δημοτικής περιουσίας και του δημοκρατικού δικαιώματος ελέγχου και συμμετοχής στην διαχείριση των περιουσιακών στοιχείων του δήμου.
Ας τα δούμε το κάθε ένα ξεχωριστά.
-- Για να φτάσουμε από πλευράς διοίκησης και ΔΣ, να προταθεί η "λύση" της ίδρυσης θυγατρικής εταιρείας της Λουτράκι ΑΕ, αυτό σημαίνει ότι έχει αποτύχει η εξεύρεση λύσης μέσα από την εμπορική ανάπτυξη, από την διαμόρφωση στρατηγικής, από την εύρεση εναλλακτικών σχεδίων αντί της θυγατρικής, από την εκμετάλλευση χρηματοδοτικών εργαλείων και από την διαπραγμάτευση με το κράτος για μη εφαρμογή της αναγκαστικής εκκαθάρισης λόγω ιδιομορφίας λειτουργίας και συνθηκών οικονομίας.
Δηλαδή εδώ και 16 μήνες από τις εκλογές, δεν θα μπορούσε να έχει διαμορφωθεί το πλαίσιο εξυγίανσης και ο στρατηγικός σχεδιασμός για την εμπορική ανάπτυξη του SPA του Συνεδριακού, του Τουρισμού κ.α; Από τον πρώτο μήνα κατατέθηκαν επίσημες προτάσεις, και από το Φεβρουάριο του 2011 υπήρξε σχέδιο από τον υπογράφοντα, αλλά φευ..Με 1.550.000 εγγυημένα έσοδα από την Κοινοπραξία για τα δύο έτη, και με το σχέδιο ανάπτυξης και εξυγίανσης, ήδη το 2012 θα είχε όλα τα εχέγγυα για μετάβαση στην κερδοφορία, και όχι μετά από 16 μήνες να μας παρουσιάζεται ένα σχέδιο που ΘΑ υλοποιηθεί κάποτε!!
Περαιτέρω, αφού δεν ήθελε ο Δήμαρχος να υιοθετήσει ή να υλοποιήσει αυτά τα σχέδια και να συνεργαστούμε επί αυτών, καθότι είναι θεμιτό να έχει τις δικές του σκέψεις και επιλογές, δεν υπήρχαν άλλες λύσεις; Δηλαδή έχουμε λεφτά και μεγάλο δυναμικό νομικών για την συνδιαχείριση της CHCL, αλλά μια αναθεσούλα για την διαπραγμάτευση με τα αρμόδια Νομικά και Οικονομικά τμήματα των ΟΤΑ του ΥΠΕΣ, δεν μπορούσε να γίνει; Πιστεύετε ειλικρινά ότι τηρουμένων των συνθηκών οικονομίας του κράτους, και των συνθηκών λειτουργίας (λόγω Κοινοπραξίας), δεν θα ήταν καλή βάση διαπραγμάτευσης; Έγινε; Το παλέψατε πρώτα; Έγινε επίσημη πρόταση; Υπάρχει κάποιο αντίγραφο από το αίτημα (όπως είπε και η δικαστής στην εκδίκαση για τα ασφαλιστικά μέτρα;). Σε μια εποχή που το ΥΠΕΣ ψάχνει να βρει λύσεις για τους χρεωμένους δήμους, δεν θα έβρισκε για μια ΑΕ ΟΤΑ με εγγυημένα έσοδα και μεγάλα περιουσιακά στοιχεία;
Ωραία (τι ωραία..λέμε τώρα) δεν έγινε και αυτό! Κάποια διαπραγμάτευση για συμφωνία συνδιαχείρισης του SPA και του Συνεδριακού με τουριστικούς και άλλους φορείς, ούτως ώστε να μειωθούν τα έξοδα λειτουργίας με μεταφορά του προσωπικού, μεταφορά κόστους, εγγυημένα έσοδα και συνδιαχείριση (αφού είμαστε καλοί στην συνδιαχείριση!!), με σκοπό την άμεση μετάβαση σε κερδοφορία και την εγγυημένη ανάπτυξη των επενδύσεων της περιοχής και την αύξηση των επισκεπτών; Ούτε αυτό.
Μήπως κάποια αξιοποίηση π.χ του ακινήτου των κεντρικών γραφείων της Λουτράκι ΑΕ με π.χ εξαγορά του από τον Δήμο; Μήπως κάποια συμφωνία για purchase & lease back για ενίσχυση της ρευστότητας;
Μήπως τουλάχιστον άλλες 5-6 λύσεις που προτάθηκαν από τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου της Λουτράκι ΑΕ, και του υπογράφοντος για την εύρεση λύσης χωρίς την ανάγκη δημιουργίας θυγατρικής (που αν δεν εγκριθεί εδώ που φτάσαμε, να δω που θα τρέχουμε να κρυφτούμε);
-- Και παω στο άλλο θέμα. Την αλλοίωση της δημοτικής περιουσίας και του δημοκρατικού δικαιώματος ελέγχου και συμμετοχής στην διαχείριση των περιουσιακών στοιχείων του δήμου.
Έως σήμερα, ο έλεγχος της περιουσίας , της λειτουργίας και των αποφάσεων, των επενδύσεων κλπ της Λουτράκι ΑΕ, γίνεται μέσω της γενικής συνέλευσης της εταιρείας, ήτοι του Δημοτικού Συμβουλίου.
Άρα ο έλεγχος, οι αποφάσεις και οι εγκρίσεις, είναι απόρροια της απόφασης των δημοτικών συμβούλων, με την συμμετοχή και την άποψη των τοπικών συμβουλίων, των επιτροπών, των φορέων, των δημοτών και της επιτροπής διαβούλευσης. Ότι πιο δημοκρατικό δηλαδή.
Αύριο αν γίνει η θυγατρική της Λουτράκι ΑΕ, η οποία θα υπάγεται στο νομικό πλαίσιο λειτουργίας περί ανωνύμων εταιρειών και όχι εταιρειών ΟΤΑ (αφού ως γνωστόν απαγορεύεται), και μεταφερθούν οι εργαζόμενοι και τα περιουσιακά στοιχεία και ακίνητα της εταιρείας στην νέα θυγατρική, ποιός θα αποφασίζει; Να σας πω εγώ; Η διοίκηση και το ΔΣ της θυγατρικής, ενώ ο έλεγχος θα γίνεται μέσω της διοίκησης της Λουτράκι ΑΕ ως μητρικής εταιρείας. Συμμετοχή του Δημοτικού Συμβουλίου, των φορέων και των δημοτών....πουθενά.
Άρα (αν θέλουν) αποφάσεις εν κρυπτώ, χωρίς έλεγχο, χωρίς την ύψιστη δημοκρατική λειτουργία των εταιρειών ΟΤΑ, και το κυριότερο σε πλήρη διαφοροποίηση από αυτό που παραλάβαμε στις 31/12/2010 από την προηγούμενη δημοτική αρχή και τους δημότες.
Προσοχή. Δεν λέω ότι όλα αυτά είναι επί σκοπώ, ούτε αναπτύσσω θεωρίες συνωμοσίας, ούτε ότι σώνει και καλά είναι εκ του πονηρού. Τα καταγράφω όμως όπως είναι, όπως τα αντιλαμβάνομαι....και τα συμπεράσματα δικά σας.
Όμως και λύσεις υπήρχαν (και υπάρχουν). Και προτάσεις κατατέθηκαν (και αγνοήθηκαν απροκάλυπτα). Και δυνατότητες αρωγής και εξεύρεσης λύσης υπήρξαν (και αγνοήθηκαν επιμελώς). Και στο κάτω κάτω της γραφής, ως θεσμικός εκπρόσωπος της τοπικής κοινωνίας, ωφείλω να προασπίζω την δημοτική περιουσία και να καταθέτω την πραγματογνωμοσύνη μου. Για αυτό δεν επελέγην άλλωστε ή κάνω λάθος;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Το Loutraki One σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά προτιμά τα Eλληνικά και όχι τα greeklish, το χιούμορ και όχι τις ύβρεις.
Επειδή το Loutraki One πιστεύει στη δύναμη του διαλόγου, αλλά όχι στην εμπαθή και στείρα αντιπαράθεση μόνο για το θεαθήναι, διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά σχόλια που είναι υπέρ το δέον υβριστικά ή άσχετα με το άρθρο, που αναφέρονται σε προσωπικά δεδομένα τoυ αρθρογράφoυ ή που δεν περιέχουν το e-mail του αποστολέα. Tο email των αποστολέων σχολίων δεν εμφανίζεται δημόσια.