To Ελληνικό Ξινόμαυρο Κρασί Θα Σαρώσει στην αγορά της Κίνας!

Σημείωση Συντάκτη: Κλασική περίπτωση Ελλήνων που αναλαμβάνουν δράση, εργάζονται συστηματικά και συλλογικά, δε περιμένουν τίποτα από το άθλιο «Ελληνικό» κράτος και δείχνουν εξωστρέφεια. ΩΣ ΕΔΩ με την αρνητικότητα και τη μιζέρια.
Ο αρραβώνας έγινε το καλοκαίρι και το φθινόπωρο ήρθε ο γάμος. Τον Ιούλιο πέρασαν οι «βέρες» συνοδεία 260.000 μπουκαλιών εκλεκτού κρασιού και τον Οκτώβριο έβαλαν «στεφάνι» με την υπογραφή δεκαετούς «πίστης και αφοσίωσης», αξίας αρκετών εκατομμυρίων ευρώ. Ζάμπλουτοι από την Κίνα εκείνοι, σχετικά άσημοι από τη Νάουσα οι δικοί μας, ήρθαν εις «οίνου συμφωνία».
Ο βίος προβλέπεται ανθόσπαρτος, τουλάχιστον για τα επόμενα δέκα χρόνια, οπότε κατά τα συμφωνηθέντα ο συνεταιρισμός οινοποιών VAENI της Νάουσας, θα πουλάει στους Κινέζους, από
1.200.000 έως 3.600.000 φιάλες κρασιού ετησίως!
Αν αναλογιστεί κανείς ότι η μεγαλύτερη διακρατική συμφωνία Ελλάδας-Κίνας στον τομέα της εξαγωγής κρασιού, υπογράφτηκε μεταξύ ενός κινέζικου κολοσσού και μιας συνεταιριστικής οινοποιίας κάποιας άσημης πόλης, πρόκειται αν όχι για θαύμα, σίγουρα για κατόρθωμα. Πολύ περισσότερο, όταν η συνεταιριστική ιδέα στη χώρα μας έχει απαξιωθεί εδώ και χρόνια, ταυτισμένη με τη ρεμούλα, τη δημοσιοϋπαλληλική νοοτροπία και την κλεψιά. Σίγουρα ο συγκεκριμένος συνεταιρισμός, συγκροτούμενος από 18 τοπικούς αμπελουργούς δεν ανήκει σ’ αυτή την κατηγορία και ο πρόεδρός του κ. Γιώργος Φουντούλης σπεύδει να το υπογραμμίσει. «Παλαιότερα ο συνεταιρισμός ήταν ένα φέουδο των πολιτευτάδων, σήμερα είμαστε όλοι ενωμένοι σαν μια γροθιά, ένας ζωντανός οργανισμός με μεγάλες προοπτικές. Πιστεύουμε στην εξωστρέφεια με κουπί και όχι στα λόγια των πολιτικών».
Στη Νάουσα
Η πόλη με το υψηλότερο ποσοστό ανεργίας στη χώρα -γύρω στο 40%- θύμα της κατάρρευσης της κλωστοϋφαντουργίας, αλλά η «Μέκκα» του υπέροχου ξινόμαυρου. Στη γενικευμένη καταχνιά της οικονομικής κρίσης, οι συνεταιριστές του VAENI αποφάσισαν να αναζητήσουν την ελπίδα της επιβίωσής τους χιλιάδες χιλιόμετρα μακριά, στην αγορά της Κίνας. Το εγχείρημα ήταν μεγάλο και το ρίσκο ακόμα μεγαλύτερο, για μια τόσο μικρή επιχείρηση με αναιμικές δημόσιες σχέσεις.
«Ολα έγιναν με δικές μας προσπάθειες και πολύ κόπο. Στείλαμε εκπροσώπους στη μακρινή Κίνα, πήραμε μέρος σε εκθέσεις όπου προβάλαμε το προϊόν μας, κερδίσαμε την εμπιστοσύνη τους και τώρα μπήκαμε σε καλό δρόμο». Οι Κινέζοι έδειξαν να εμπιστεύονται τους Ναουσαίους αμπελουργούς, τους άρεσε και το προϊόν, αλλά για να προχωρήσουν έπρεπε να δουν από πού κρατάει η σκούφια των μελλοντικών τους συνεταίρων. «Μας κάλεσαν στην Κίνα, όπου μας απέδωσαν τιμές πρωθυπουργού. Στις συναντήσεις και τις δεξιώσεις ήρθαν σπουδαίοι επενδυτές και κυβερνητικοί αξιωματούχοι. Οι άνθρωποι ξέρουν να κάνουν δημόσιες σχέσεις. Υστερα από αυτά ταξίδεψε στη Νάουσα ο ίδιος πρόεδρος του ομίλου κολοσσού, που έδειξε κατενθουσιασμένος».
Σαν πρώτη πράξη για την ευόδωση της συνεργασίας οι συνεταιριστές του VAENI έστειλαν το καλοκαίρι την πρώτη παρτίδα κρασιών στην Κίνα και τον Οκτώβριο υπογράφηκε δεκαετής συμφωνία για 300 κοντέινερ τον χρόνο, που όπως λέει ο κ. Φουντούλης ανατρέπει το status της οινοπαραγωγικής ζώνης της Νάουσας και της ευρύτερης περιοχής. Τι σημαίνει αυτό; «Σιγά σιγά θα μπορούμε να απορροφήσουμε την παραγωγή της γύρω περιοχής. Ισως και άλλων περιφερειών της Ελλάδας».
600 ευρώ το μπουκάλι
Πίνουν οι Κινέζοι κρασί; Φυσικά και μάλιστα τα πιο γερά πορτοφόλια πληρώνουν μερικές εκατοντάδες ευρώ για ένα μπουκάλι καλό ξινόμαυρο, όταν μάλιστα θα τιτλοφορείται στη χρυσοποίκιλτη ετικέτα του «Χρυσός Βίος Ελλήνων» (μάλλον αρχαίων θα εννοούν). «Οπως κάποτε εμείς οι Νεοέλληνες για να δείχνουμε εξευρωπαϊσμένοι πίναμε ουίσκι, έτσι σήμερα στην Κίνα για να είναι κάποιος in πρέπει να πίνει κρασί. Μάλιστα υπογράψαμε ξεχωριστή συμφωνία για 55.000 φιάλες βιολογικού κρασιού τον χρόνο, το οποίο θα προορίζεται για εξαιρετικούς πελάτες. Θα παράγεται με βάση το ξινόμαυρο, και θα κοστίζει 600 ευρώ η φιάλη. Οι Κινέζοι μάλιστα αξίωσαν, και συμπεριλήφθηκε στη συμφωνία, την παγκόσμια αποκλειστικότητα στη διακίνησή του»!
Μετά το κρασί σειρά για το VAENI έχουν το λάδι και άλλα ελληνικά προϊόντα, καθώς όπως αναφέρει ο κ. Φουντούλης η κινεζική πλευρά δείχνει μεγάλο ενδιαφέρον.
Και οινοποιείο στην Γκανσού από τον Μιχάλη Μπουτάρη
Ο οινολόγος-οινοποιός κ. Μιχάλης Μπουτάρης, ακολουθώντας τα χνάρια του πατέρα του Γιάννη, έβαλε πιο ψηλά το πήχυ της παρουσίας του ελληνικού κρασιού στην Κίνα. Εγκαταστάθηκε οικογενειακώς στη ΒΔ Κίνα, όπου στην περιοχή Γκανσού προχώρησε στη συγκρότηση κοινοπραξίας με Κινέζο αμπελουργό και παράγουν κρασί ανωτέρας ποιότητος, το οποίο κυκλοφορεί ήδη στην αγορά. «Συγκαταλεγόμαστε στους 10 καλύτερους παραγωγούς κρασιού ανωτέρας ποιότητος και τροφοδοτούμε μερικά από τα καλύτερα εστιατόρια», λέει ο κ. Μπουτάρης και τονίζει: «Αναλάβαμε αυτό το εγχείρημα γιατί πιστεύουμε στη δημιουργική επιχειρηματική δράση και ότι η πρωτοβουλία μας θα λειτουργήσει ως διαβατήριο για τη χώρα μας και το κρασί της. Να πούμε ότι αυτή είναι η Ελλάδα, έχει την τεχνογνωσία, τις δυνατότητες για συνεργασία, και βρισκόμαστε σε καλό δρόμο».
Πόσο εύκολο είναι για έναν Ελληνα να επιχειρήσει τέτοιου είδους συνεργασία σε μια μακρινή και αχανή χώρα με εντελώς διαφορετικές συνθήκες σε όλα τα επίπεδα; «Καθόλου», εξηγεί ο κ. Μπουτάρης. «Υπάρχουν προβλήματα στη γλώσσα, δυσκολίες λόγω γραφειοκρατίας, εργασιακών σχέσεων κ.ά.». Μ’ όλα ταύτα επιμένει ότι η Κίνα αποτελεί μοναδική ευκαιρία για τα ελληνικά κρασιά. «Οι Ελληνες αργήσαμε πολύ, αλλά οι προοπτικές είναι καλές». «Παρότι η Κίνα είναι ο έκτος μεγαλύτερος παραγωγός κρασιού στον κόσμο, το προϊόν της είναι κακής ποιότητας. Εμείς κατευθύνουμε την παραγωγή μας σε ένα ταχέως αυξανόμενο μέρος πελατείας που καταναλώνει κρασιά ανωτέρας ποιότητος».
Του Σταύρου Tζίμα για την καθημερινή
πηγή kala-nea.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Το Loutraki One σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά προτιμά τα Eλληνικά και όχι τα greeklish, το χιούμορ και όχι τις ύβρεις.

Επειδή το Loutraki One πιστεύει στη δύναμη του διαλόγου, αλλά όχι στην εμπαθή και στείρα αντιπαράθεση μόνο για το θεαθήναι, διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά σχόλια που είναι υπέρ το δέον υβριστικά ή άσχετα με το άρθρο, που αναφέρονται σε προσωπικά δεδομένα τoυ αρθρογράφoυ ή που δεν περιέχουν το e-mail του αποστολέα. Tο email των αποστολέων σχολίων δεν εμφανίζεται δημόσια.