Όταν τα έλεγε ο Ισοκράτης, εμείς..."λείπαμε"! ΔΙΑΒΑΣΕ ΤΟ


Η διαφορά μεταξύ φτωχών και πλούσιων χωρών δεν έγκειται ούτε στην ηλικία, ούτε στην παραγωγική και μορφολογική ικανότητα της χώρας.
Αυτό αποδεικνύεται από χώρες όπως η Ινδία και η Αίγυπτος, που έχουν ιστορία 2.000 χρόνων όμως είναι φτωχές.
Από την άλλη ο Καναδάς, η Αυστραλία και η Νέα Ζηλανδία, που πριν από 150 χρόνια ήταν άνευ σημασίας, σήμερα είναι ανεπτυγμένες και πλούσιες χώρες.
Η διαφορά μεταξύ φτωχών και πλούσιων χωρών δεν έγκειται στο  φυσικό πλούτο που διαθέτουν.   
Η Ιαπωνία είναι χώρα περιορισμένης έκτασης, κατά 80% ορεινή, ανεπαρκής  για καλλιέργεια και  κτηνοτροφία, αλλά η οικονομία της είναι δεύτερη στον κόσμο.  Η χώρα μοιάζει με ένα απέραντο πλωτό εργοστάσιο, που εισάγει πρώτες ύλες απ’ όλο τον κόσμο και εξάγει βιομηχανικά προϊόντα.
Ένα άλλο παράδειγμα είναι η Ελβετία, η οποία δεν έχει φυτείες κακάου, έχει όμως την καλύτερη σοκολάτα στον κόσμο.  Παρ’ όλη τη μικρή της έκταση αυτή η χώρα έχει αναπτύξει την
κτηνοτροφία και το έδαφός της καλλιεργείται 4 μήνες το χρόνο.  Σα να μην ήταν αυτό αρκετό, παράγει γαλακτοκομικά προϊόντα αρίστης ποιότητας.  Είναι μια χώρα που εκπέμπει μια εικόνα ασφάλειας, τάξης και μόχθου.

Ανώτεροι υπάλληλοι πλουσίων χωρών που επικοινωνούν με αντίστοιχους ανώτερους υπαλλήλους φτωχών χωρών δείχνουν ότι δεν υπάρχει σημαντική διανοητική διαφορά μεταξύ τους.  Ούτε και η φυλή ή το χρώμα της επιδερμίδας έχουν καμιά σημασία: οι μετανάστες, που στις χώρες τους αποκαλούνται τεμπέληδες, αποτελούν την παραγωγική δύναμη των πλούσιων Ευρωπαϊκών χωρών.

Πού έγκειται λοιπόν η διαφορά;
Η διαφορά έγκειται στη στάση των ανθρώπων όπως αυτή έχει διαμορφωθεί δια μέσου των ετών από την παιδεία και την κουλτούρα (καλλιέργεια).
Αναλύοντας τη συμπεριφορά των ανθρώπων σε πλούσιες και ανεπτυγμένες χώρες βρίσκουμε, ότι η πλειονότητα των ανθρώπων ακολουθεί τις ακόλουθες αρχές στη ζωή της:
·        Ηθική ως βασική αρχή.
·        Ακεραιότητα.
·        Υπευθυνότητα.
·        Σεβασμός προς τους νόμους και τους κανόνες.
·        Σεβασμός των δικαιωμάτων των συμπολιτών τους.
·        Αγάπη για την εργασία.
·        Αγώνας για αποταμίευση και επένδυση.
·        Βούληση για πολύ μεγάλη δράση.
·        Ακρίβεια.

Στις φτωχές χώρες μόνο μια μικρή μειονότητα ακολουθεί αυτές τις βασικές αρχές στην καθημερινή της ζωή.
Δεν είμαστε φτωχοί επειδή έχουμε έλλειψη πρώτων υλών ή επειδή η φύση είναι σκληρή απέναντί μας. Είμαστε φτωχοί επειδή μας λείπει η σωστή στάση.
Μας λείπει η βούληση να συμμορφωνόμαστε και να διδάσκουμε αυτές τις λειτουργικές αρχές των πλούσιων και ανεπτυγμένων κοινωνιών. Loutraki One


 

8 σχόλια:

  1. Αν δεν γνωρίζετε Ελληνικά, μην γράφετε παπαριες.

    Μετάφραση:
    Διότι εκείνοι που διοικούσαν την πόλη τότε (ενν. στην εποχή του Σόλωνα και του Κλεισθένη), δεν δημιούργησαν ένα πολίτευμα το οποίο μόνο κατ’ όνομα να θεωρείται το πιο φιλελεύθερο και το πιο πράο από όλα, ενώ στην πράξη να εμφανίζεται διαφορετικό σε όσους το ζουν· ούτε ένα πολίτευμα που να εκπαιδεύει τους πολίτες έτσι ώστε να θεωρούν δημοκρατία την ασυδοσία, ελευθερία την παρανομία, ισονομία την αναίδεια και ευδαιμονία την εξουσία του καθενός να κάνει ό,τι θέλει, αλλά ένα πολίτευμα το οποίο, δείχνοντας την απέχθειά του για όσους τα έκαναν αυτά και τιμωρώντας τους, έκανε όλους τους πολίτες καλύτερους και πιο μυαλωμένους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Τι σχέση έχει φίλτατε Νίκο η μετάφραση του κειμένου που αναγράφεται στην φωτογραφία με το σχόλιο; Η έννοια της αναφοράς στον Ισοκράτη είναι αλληγορική για την επικαιρότητα και εισαγωγική για το θέμα per se.
    Εάν δεν το καταλαβαίνεις, πίστεψε με, εντάσσεσαι σε αυτούς που κοιτούν το θέμα και κρίνουν την εικόνα και ουχί την ουσία.
    Επί της ουσίας και επί της ανάρτησης έχεις κάτι να αναφέρεις; Εάν ναι, πολύ ευχαρίστως να το συζητήσουμε καλέ μου φίλε.
    Και όπως είπε -και πάλι- ο Ισοκράτης: "Οι άνθρωποι κλαίνε διαβάζοντας φαντασίες των ποιητών και εικασίες των φιλοσόφων, αλλά τα αληθινά βάσανα τα παρακολουθούν με αδιαφορία."

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Όσον σε αφορά την εμπάθεια σου στους άλλους και την έπαρση ότι επειδή γνωρίζεις Ελληνικά, οι άλλοι δεν γνωρίζουν, είναι ανάξιο σχολιασμού, αφού απλά θα έμπαινα στην διαδικασία αναίρεσης εαυτού. Διότι καλή η γνώση γραμματικής και συντακτικού -έστω και παπαγαλία- όμως όπως είπε ο Ναπολέων Βοναπάρτης, "δύο είναι οι μεγάλες δυνάμεις που κατέχει ο άνθρωπος.Το σπαθί και το πνεύμα,κι'ομως το σπαθί κατακτάται απο το πνεύμα." Comprente;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ο Ισοκράτης δεν είπε ποτέ το μεταφρασθέν κείμενο. Σορρυ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Οἱ γὰρ κατ' ἐκεῖνον τὸν χρόνον τὴν πόλιν διοικοῦντες κατεστήσαντο πολιτείαν οὐκ ὀνόματι μὲν τῷ κοινοτάτῳ καὶ πραοτάτῳ προσαγορευομένην, ἐπὶ δὲ τῶν πράξεων οὐ τοιαύτην τοῖς ἐντυγχάνουσι φαινομένην, οὐδ' ἣ τοῦτον τὸν τρόπον ἐπαίδευε τοὺς πολίτας ὥσθ' ἡγεῖσθαι τὴν μὲν ἀκολασίαν δημοκρατίαν, τὴν δὲ παρανομίαν ἐλευθερίαν, τὴν δὲ παρρησίαν ἰσονομίαν, τὴν δ' ἐξουσίαν τοῦ ταῦτα ποιεῖν εὐδαιμονίαν, ἀλλὰ μισοῦσα καὶ κολάζουσα τοὺς τοιούτους βελτίους καὶ σωφρονεστέρους ἅπαντας τοὺς πολίτας ἐποίησεν.
    Αυτό έγραψε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Σωστά. Δεν πειράζει όμως, το μήνυμα της ανάρτησης παραμένει.
    Και ευχαριστώ για την πηγή και τον κόπο Νίκο.
    Παρεμπιπτόντως, ενδιαφέροντα τα θέματα σου στο Niko's letter. Σίγουρα θα αναρτώ κάποια εξ αυτών. Όποτε θες, στείλε ηλεκτρονικό μήνυμα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. πολυ ατυχη τα παραδειγματα αγαπητε συντακτη του κειμενου.Η ευμαρεια της Ελβετιας δηλαδη εγκειται στην εργατικοτητα του λαου της κ στην ηθικη κ οχι στο μαυρο χρημα που το φυλαει σαν ντομπερμαν?Θα τρελλαθουμε μου φαινεται.που φυλλασσοταν ολο το αιματοβαμενο χρημα του τριτου ραιχ,που φυλλασεται το χρημα το παρανομο κ το κλεμμενο?μεταπρατες κ κλεπταποδοχοι.Αλλα επειδη υπαρχει κ η νομοτελεια, θαρθει κ η δικη τους η σειρα.Οπως ηηρθε κ η σειρα της Ιαπωνιας που για να αναπτυχθει ταχιστα κ να κυριαρχυσει στις αγορες,εβαλε τα πυρηνικα στο σπιτι της χωρις να υπολογησει το κοστος,χωρις να υπολογισει τον αμοιρο λαο της,χωρις να υπολογισει την ιδια την υπαρξη της ως χωρα.Ολα για το κερδος.Πως ειπες?Ηθικη?Ακεραιοτητα?Υπευθυνοτητα?Σεβασμος στους συμπολιτες?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Πρώτον δεν είμαι ο συντάκτης...αλλά εικάζω ότι αυτός που το έγραψε θα το διαβάσει. Από την άλλη δεν μπορείς να πηγαίνεις από το ένα άκρο στο άλλο. Το αυθεντικό κείμενο του Ισοκράτη όπως το παρέθεσε ο Νίκος νομίζω -αν και 2.500 ετών- δίνει κάποια ερμηνεία.
    Η ευμάρεια της Ελβετίας οφείλεται και στο μαύρο χρήμα, αλλά και στο γεγονός της λειτουργίας του κράτους και των πολιτών. Όταν υπάρχει σεβασμός στην λειτουργία με γνώμονα το γενικό καλό και από πίσω υπάρχει προγραμματισμός που υλοποιείται, τότε δεν υπάρχει λόγος αντίδρασης ή λόγος αντίστασης. Πληρώνεις μεν αλλά απαιτείς υπηρεσίες δε.
    Το ίδιο και στις Σκανδιναβικές χώρες, όπου μια βασική παραδοχή στην κουλτούρα τους είναι το αποθεματικό είτε στο κράτος ή στους πολίτες.
    Όσον αφορά την επιχειρηματολογία σου για τα μαύρα χρήματα και αυτά των Ναζί, να σου πω ότι και στο άγιο όρος έχουν πάει όλοι οι θησαυροί του Βυζαντίου, όμως οι Έλληνες δεν τα εκμεταλλεύτηκαν. Να σου πω ότι οι Έλληνες έχουν μια χώρα που το 70% μπορεί να αναπτύξει κτηνοτροφία και αγροτική καλλιέργεια, ενώ στο 80% των συνόρων αλλιευτική καλλιέργεια. Να σου πω ότι σε 10 μέταλλα και ορυκτά και υδρογονάθρακες είμαστε μεταξύ στο ΤΟΠ 20 στο κόσμο, που σημαίνει ακόμα ψηλότερα αναλογικά μεγέθους, αλλά και πάλι το κράτος και οι πολίτες δεν έχουν εκμεταλλευτεί αυτά τα γεγονότα προς γενικό όφελος και καλό. Σε αυτά πότε θα έρθει η νομοτέλεια; Ή μήπως η νομοτέλεια είναι κάτι που έρχεται ως ο Αρχάγγελος Μιχαήλ για να τιμωρήσει, και κατά συνέπεια θα πρέπει να περιμένουμε το πότε θα γίνει;

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Το Loutraki One σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά προτιμά τα Eλληνικά και όχι τα greeklish, το χιούμορ και όχι τις ύβρεις.

Επειδή το Loutraki One πιστεύει στη δύναμη του διαλόγου, αλλά όχι στην εμπαθή και στείρα αντιπαράθεση μόνο για το θεαθήναι, διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά σχόλια που είναι υπέρ το δέον υβριστικά ή άσχετα με το άρθρο, που αναφέρονται σε προσωπικά δεδομένα τoυ αρθρογράφoυ ή που δεν περιέχουν το e-mail του αποστολέα. Tο email των αποστολέων σχολίων δεν εμφανίζεται δημόσια.