Ο λόγος για τον νέο υπουργό Μεταφορών, κ. Βορίδη από το ΛΑΟΣ, που όντας στην αντιπολίτευση ζητούσε μειώσεις διοδίων για να ανασάνουν οι πολίτες, αλλά τώρα που έχει υπουργικό θώκο κάτι τέτοιο δεν είναι εφικτό.
Στο ενδεχόμενο μείωσης του αντιτίμου στα διόδια, ο κ. Βορίδης δήλωσε: «Δεν νομίζω ότι μπορεί να υπάρξει θέμα μείωσης διοδίων υπό τις παρούσες οικονομικές συνθήκες». Διευκρίνισε, ωστόσο, ότι μπορεί να γίνουν διορθωτικές παρεμβάσεις τοπικού χαρακτήρα.
Ωστόσο, η μείωση των διοδίων ήταν κάτι που είχε εξαγγελθεί από την προηγούμενη κυβέρνηση, ενώ πολλές φορές η αντιπολίτευση και του κόμματος του κ. Βορίδη είχε επικεντρωθεί στην αναγκαιότητα μείωσης των διοδίων. Βέβαια, τώρα η νέα κυβέρνηση και το στέλεχος του ΛΑΟΣ ως υπουργός
δηλώνει πως κάτι τέτοιο δεν μπορεί να γίνει.
Εκτός του θέματος των διοδίων, κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου, ο υπουργός Μάκης Βορίδης, πρώτος στόχος του νομοσχεδίου είναι η διευκόλυνση των επενδύσεων από τις εταιρείες κινητής τηλεφωνίας, επενδύσεις που σήμερα λυμνάζουν στα συρτάρια της γραφειοκρατίας έως και τρία χρόνια. Είναι χαρακτηριστικό ότι από τις 7.500 κεραίες, που έχουν εγκατασταθεί και λειτουργούν σήμερα, περίπου 6.000 δεν διαθέτουν άδεια λειτουργίας και είναι παράνομες.
Η προσπάθεια του υπουργείου επικεντρώνεται στη μείωση της γραφειοκρατίας, αφού για μία και μόνο άδεια κεραίας κινητής τηλεφωνίας απαιτούνται απο εννέα έως έντεκα επιμέρους αδειοδοτήσεις ανάλογα με το αν η εγκατάσταση θα γίνει σε αρχαιολογικό χώρο.
Με το νομοσχέδιο καθιερώνεται ηλεκτρονικό σύστημα, το οποίο θα διαχειρίζεται η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων. Όλες οι εταιρείες κινητής τηλεφωνίας θα υποβάλουν ηλεκρονικά την αίτησή τους και οι φορείς θα είναι υποχρεωμένοι να απαντήσουν μέσα σε διάστημα τεσσάρων μηνών. Σε περίπτωση που ξεπεράσουν το τετράμηνο θα χορηγείται προσωρινό πιστοποιητικό το οποίο θα μετατρέπεται σε οριστική άδεια ή θα ακυρώνεται ανάλογα με την τελική απόφαση των αρμόδιων φορέων. Η νομική κάλυψη των δύο ετών αφορά εκείνες τις κεραίες που δεν έχουν καταγγελθεί.
Παράλληλα, το νομοσχέδιο προβλέπει την απελευθέρωση της ταχυδρομικής αγοράς, από την 1/1/2013 με τα ΕΛΤΑ να παραμένουν ο αποκλειστικός φορέας καθολικής υπηρεσίας (υποχρέωση να στέλνουν γράμματα παντού π.χ. στην Ανάφη).
Ο υπουργός απηύθυνε μήνυμα για ανάγκη άμεσης προώθησης των επενδύσεων, λέγοντας ότι η Ελλάδα πρέπει να «ανοίξει το βήμα της» στον δρόμο της επιχειρηματικότητας και των επενδύσεων, με αφορμή συνάντηση με τον Καναδό πρέσβη για επένδυση χρυσού.
Σε ερώτηση για την εφεδρεία, ο κ. Βορίδης εκτίμησε ότι τις προσεχείς ημέρες θα υπάρξει ρύθμιση για τους ευαίσθητους κλάδους των συγκοινωνιών και της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, αφού, όπως είπε, υπάρχει κατανόηση από τα συναρμόδια υπουργεία και χαρακτήρισε άψογη τη συνεργασία με τον κ. Ρέππα και τον κ. Βενιζέλο.
Σε ό,τι αφορά, τέλος, το θέμα των ταξί, ο υπουργός σημείωσε ότι υπάρχει περιθώριο για ρύθμιση που θα είναι συνεπής με τις δεσμεύσεις της κυβέρνησης.
Στο ενδεχόμενο μείωσης του αντιτίμου στα διόδια, ο κ. Βορίδης δήλωσε: «Δεν νομίζω ότι μπορεί να υπάρξει θέμα μείωσης διοδίων υπό τις παρούσες οικονομικές συνθήκες». Διευκρίνισε, ωστόσο, ότι μπορεί να γίνουν διορθωτικές παρεμβάσεις τοπικού χαρακτήρα.
Ωστόσο, η μείωση των διοδίων ήταν κάτι που είχε εξαγγελθεί από την προηγούμενη κυβέρνηση, ενώ πολλές φορές η αντιπολίτευση και του κόμματος του κ. Βορίδη είχε επικεντρωθεί στην αναγκαιότητα μείωσης των διοδίων. Βέβαια, τώρα η νέα κυβέρνηση και το στέλεχος του ΛΑΟΣ ως υπουργός
δηλώνει πως κάτι τέτοιο δεν μπορεί να γίνει.
Εκτός του θέματος των διοδίων, κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου, ο υπουργός Μάκης Βορίδης, πρώτος στόχος του νομοσχεδίου είναι η διευκόλυνση των επενδύσεων από τις εταιρείες κινητής τηλεφωνίας, επενδύσεις που σήμερα λυμνάζουν στα συρτάρια της γραφειοκρατίας έως και τρία χρόνια. Είναι χαρακτηριστικό ότι από τις 7.500 κεραίες, που έχουν εγκατασταθεί και λειτουργούν σήμερα, περίπου 6.000 δεν διαθέτουν άδεια λειτουργίας και είναι παράνομες.
Η προσπάθεια του υπουργείου επικεντρώνεται στη μείωση της γραφειοκρατίας, αφού για μία και μόνο άδεια κεραίας κινητής τηλεφωνίας απαιτούνται απο εννέα έως έντεκα επιμέρους αδειοδοτήσεις ανάλογα με το αν η εγκατάσταση θα γίνει σε αρχαιολογικό χώρο.
Με το νομοσχέδιο καθιερώνεται ηλεκτρονικό σύστημα, το οποίο θα διαχειρίζεται η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων. Όλες οι εταιρείες κινητής τηλεφωνίας θα υποβάλουν ηλεκρονικά την αίτησή τους και οι φορείς θα είναι υποχρεωμένοι να απαντήσουν μέσα σε διάστημα τεσσάρων μηνών. Σε περίπτωση που ξεπεράσουν το τετράμηνο θα χορηγείται προσωρινό πιστοποιητικό το οποίο θα μετατρέπεται σε οριστική άδεια ή θα ακυρώνεται ανάλογα με την τελική απόφαση των αρμόδιων φορέων. Η νομική κάλυψη των δύο ετών αφορά εκείνες τις κεραίες που δεν έχουν καταγγελθεί.
Παράλληλα, το νομοσχέδιο προβλέπει την απελευθέρωση της ταχυδρομικής αγοράς, από την 1/1/2013 με τα ΕΛΤΑ να παραμένουν ο αποκλειστικός φορέας καθολικής υπηρεσίας (υποχρέωση να στέλνουν γράμματα παντού π.χ. στην Ανάφη).
Ο υπουργός απηύθυνε μήνυμα για ανάγκη άμεσης προώθησης των επενδύσεων, λέγοντας ότι η Ελλάδα πρέπει να «ανοίξει το βήμα της» στον δρόμο της επιχειρηματικότητας και των επενδύσεων, με αφορμή συνάντηση με τον Καναδό πρέσβη για επένδυση χρυσού.
Σε ερώτηση για την εφεδρεία, ο κ. Βορίδης εκτίμησε ότι τις προσεχείς ημέρες θα υπάρξει ρύθμιση για τους ευαίσθητους κλάδους των συγκοινωνιών και της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, αφού, όπως είπε, υπάρχει κατανόηση από τα συναρμόδια υπουργεία και χαρακτήρισε άψογη τη συνεργασία με τον κ. Ρέππα και τον κ. Βενιζέλο.
Σε ό,τι αφορά, τέλος, το θέμα των ταξί, ο υπουργός σημείωσε ότι υπάρχει περιθώριο για ρύθμιση που θα είναι συνεπής με τις δεσμεύσεις της κυβέρνησης.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Το Loutraki One σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά προτιμά τα Eλληνικά και όχι τα greeklish, το χιούμορ και όχι τις ύβρεις.
Επειδή το Loutraki One πιστεύει στη δύναμη του διαλόγου, αλλά όχι στην εμπαθή και στείρα αντιπαράθεση μόνο για το θεαθήναι, διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά σχόλια που είναι υπέρ το δέον υβριστικά ή άσχετα με το άρθρο, που αναφέρονται σε προσωπικά δεδομένα τoυ αρθρογράφoυ ή που δεν περιέχουν το e-mail του αποστολέα. Tο email των αποστολέων σχολίων δεν εμφανίζεται δημόσια.