Στο Λουτράκι κατά τις 6.30 το απόγευμα φτάνουν τα πούλμαν από
την Ελευσίνα. Ξένοι εργάτες, αρκετοί με τις φόρμες και τα κίτρινα
προστατευτικά κράνη τους, κατεβαίνουν στο κέντρο της λουτρόπολης για να
καταλήξουν στους τόπους διαμονής τους.
Εδώ και αρκετούς μήνες έχουν εγκατασταθεί σε πολλά ξενοδοχεία της
πόλης («Κοσμοπολίτ», «Plazza», «Acropole», «Ποσειδώνιο», «Οικονόμιο»
κ.ά.). Εργάζονται στα μεγάλα έργα ανακαίνισης και επέκτασης των
διυλιστηρίων των ΕΛ.ΠΕ. (Ελληνικά Πετρέλαια), που στην καρδιά της
οικονομικής κρίσης επενδύουν 2,5 δισ. ευρώ, χρησιμοποιώντας με συμβάσεις
έργου 2.500 εργαζομένους, εκ των οποίων περισσότεροι από τα δύο τρίτα
είναι ξένοι εργάτες, κυρίως Ρουμάνοι, αλλά επίσης Βούλγαροι, Λιθουανοί,
Ισπανοί, Πορτογάλοι, Μολδαβοί κ.ά. Οι υπόλοιποι είναι Ελληνες, διαφόρων
ειδικοτήτων.
Η Ρουμανία και η Βουλγαρία, αν και δεν έχουν εισέλθει στο χώρο του ευρώ, ανήκουν πλέον στην Ευρωπαϊκή Ενωση, και μέρος του εργατικού τους δυναμικού μπορεί να έρχεται στην Ελλάδα χωρίς βίζα και να εργάζεται νόμιμα. Η Ρουμανία, παλιά πετρελαιοπαραγωγός χώρα, διαθέτει και ένα
εξειδικευμένο εργατικό δυναμικό που μπορεί να συμβάλει στις εργασίες ανακαίνισης και επέκτασης διυλιστηρίων.
Η MotorOil
Στους Αγίους Θεόδωρους, όπου είναι εγκατεστημένη εδώ και πολλά χρόνια η «MotorOil», η δεύτερη μεγαλύτερη ελληνική εταιρεία διύλισης πετρελαίου μετά τα «Ελληνικά Πετρέλαια» (ΕΛ.ΠΕ.), το «Hotel Hanikian», ένα από τα μεγαλύτερα ξενοδοχεία της ευρύτερης περιοχής, έχει κυριολεκτικά κατακλυσθεί από ξένους εργάτες.
Στο Λουτράκι και στους Αγίους Θεοδώρους στα ξενοδοχεία διαμένουν περίπου 1.000 ξένοι εργάτες. Μία από τις ανάδοχες εταιρείες που ανέλαβαν ύστερα από διαγωνισμό διάφορες εργασίες στο χώρο των ΕΛ.ΠΕ., η ιταλική IREM, έχει προσλάβει μεγάλο αριθμό ξένων εργατών, τους οποίους και εγκατέστησε στο ξενοδοχείο «Hanikian» όπως και στα γειτονικά μπαγκαλόουζ του ίδιου ξενοδοχείου.
Ο κ. Χανικιάν, μόνιμος κάτοικος στους Αγίους Θεοδώρους, εδώ και αρκετά χρόνια είχε κλείσει το ξενοδοχείο, που η ιταλική εταιρεία το ξαναλειτούργησε από τις αρχές αυτής της χρονιάς, προσφέροντας στον ιδιοκτήτη του ένα συγκεκριμένο χρηματικό ποσό.
Ελάχιστοι Ελληνες
Οπως μας εξηγεί, σε μια σύντομη συνομιλία μας, ο διευθυντής της IREM στο ξενοδοχείο «Hanikian», ο κ. Κριστιάνο, οι ξένοι εργάτες αμείβονται με βάση τις συλλογικές συμβάσεις εργασίας που ισχύουν στις χώρες τους, αλλά παράλληλα η εταιρεία τούς προσφέρει δωρεάν διαμονή, διατροφή και πλύσιμο ρούχων. Το προσωπικό, στο σύνολό του, που εκτελεί διάφορες εργασίες στο εσωτερικό του ξενοδοχείου (καθαρίστριες, μάγειροι, τραπεζοκόμοι κ.ά.) είναι επίσης ξένοι, κυρίως Ρουμάνοι, όπως και η επιστρατευμένη νοσοκόμα.
Μόνο στα γραφεία της διεύθυνσης συναντήσαμε έναν νεαρό Ελληνα που δουλεύει εκεί, τον κ. Αστερή, γιο του διευθυντή του τοπικού αστυνομικού τμήματος των Αγίων Θεοδώρων.
Γενικά η IREM, τόσο στους Αγίους Θεοδώρους όσο και στα κεντρικά της γραφεία στην Ελευσίνα, χρησιμοποιεί ελάχιστους Ελληνες. Μετρημένους στα δάχτυλα.
Λέγεται ότι έχει ένα μόνιμο ξένο εργατικό δυναμικό που χρησιμοποιεί σε διάφορες χώρες, μεταφέροντάς το εκεί όπου έχει αναλάβει διάφορους κύκλους εργασιών.
Στην είσοδο του ξενοδοχείου «Hanikian», που βρίσκεται στο κέντρο της πόλης, έχουν αναρτηθεί διάφορες ανακοινώσεις της διεύθυνσης, σε τρεις γλώσσες- ρουμανικά, ιταλικά και ρωσικά. Μερικές από αυτές αφορούν τις ώρες λειτουργίας του εστιατορίου, του πλυντηρίου κ.ά.
Μια ανακοίνωση αφορά δήλωση της τοπικής αστυνομίας, ότι ορισμένοι ξένοι εργάτες είχαν «απρεπή συμπεριφορά» στην πόλη των Αγίων Θεοδώρων. Η διεύθυνση μας εξήγησε ότι έχει ήδη απομακρύνει από την εργασία περί τους 90 ξένους εργάτες που προφανώς είχαν δημιουργήσει κάποια προβλήματα σχετιζόμενα με την κατανάλωση αλκοόλ και τις «παρενοχλήσεις» άλλων ατόμων.
Αντίθετα, στο Λουτράκι, οι Ρουμάνοι εργάτες ζουν αθόρυβα και μέχρι στιγμής δεν έχει δημιουργηθεί κανένα πρόβλημα. Μάλιστα στη διάρκεια του καλοκαιριού έμοιαζαν με τουρίστες, περνώντας τελείως απαρατήρητοι, καθώς το Λουτράκι συγκεντρώνει πολλούς ξένους τουρίστες από την Ανατολική Ευρώπη (κυρίως Ρώσους και Πολωνούς).
Στο Λουτράκι και τους Αγίους Θεοδώρους η προσωρινή εγκατάσταση ξένων εργατών σε ξενοδοχεία, αλλά και Ιταλών σε διαμερίσματα, έχει και οικονομικά οφέλη, κυρίως για κάποιους ξενοδόχους, αλλά και εμπορικά καταστήματα, σε μια περίοδο οικονομικής κρίσης.
Η πτώση του «υπαρκτού σοσιαλισμού» στην Ανατολική Ευρώπη πρόσφερε στον καπιταλιστικό κόσμο της Δυτικής Ευρώπης τη χρυσή ευκαιρία να ενσωματώσει το εργατικό δυναμικό της Ανατολής για τις δικές του ανάγκες, αντισταθμίζοντας ώς ένα βαθμό τις χαμηλές αμοιβές των εργαζομένων στην Κίνα, τις Ινδίες κ.α., κάνοντας την Ευρώπη πιο ανταγωνιστική.
Η παγκοσμιοποίηση και ο νέος διεθνής καταμερισμός του εργατικού δυναμικού είναι πλέον γεγονός και στη χώρα μας, όπως το αποδείχνουν και οι εργασίες στα διυλιστήρια των ΕΛ.ΠΕ.
Οι ξένοι εργάτες αμείβονται χαμηλά στην Ευρωπαϊκή Ενωση, αλλά με βάση τους μισθούς και το κόστος ζωής στις χώρες προέλευσής τους, συχνά νιώθουν ικανοποιημένοι και στέλνουν εμβάσματα οι περισσότεροι στις οικογένειές τους, για ν' ανεβάσουν το βιοτικό τους επίπεδο.
Δίπλα στους ξένους εργάτες, που κάνουν τις «χαμαλίδικες» και ανθυγιεινές εργασίες των διυλιστηρίων (π.χ. καθαρισμός δεξαμενών, κ.ά.) υπάρχουν και εξειδικευμένοι εργάτες, που αμείβονται ικανοποιητικά, συγκριτικά με τους άλλους.
Στο Λουτράκι, οι περισσότεροι Ρουμάνοι εργάτες που διαμένουν σε ξενοδοχεία είναι εξειδικευμένοι σε λεπτές εργασίες. Ολοι έχουν περάσει από τεστ επαγγελματικής επάρκειας για να προσληφθούν, με την υπογραφή σχετικών συμβολαίων.
Συχνά αναφέρεται ως εργοδότρια εταιρεία η «Βέτκο» από τη Θεσσαλονίκη. Το συμβόλαιο ορίζει δέκα ώρες ημερήσια εργασία με ωρομίσθια αμοιβή.
Οι Ρουμάνοι δουλεύουν δεκάωρο, από Δευτέρα μέχρι Παρασκευή και οχτάωρο το Σάββατο. Συνολικά 58 ώρες την εβδομάδα...
Σύμφωνα με τα λεγόμενα των εξειδικευμένων ξένων εργατών, τα συμβόλαιά τους αναφέρουν αμοιβές που κυμαίνονται από 10 έως 14 ευρώ την ώρα. Ετσι, ένας Ρουμάνος εργάτης, εξειδικευμένος, με ωρομίσθιο 12 ευρώ, μπορεί να κερδίζει 2.600-2.700 ευρώ το μήνα, από τα οποία θα πρέπει ν' αφαιρείται η κοινωνική ασφάλιση (αν έχουν).
Η δουλειά στα διυλιστήρια είναι οπωσδήποτε σκληρή, ανθυγιεινή και επικίνδυνη. Το πετρέλαιο μοιάζει να είναι μία από τις κινητήριες δυνάμεις του σύγχρονου κόσμου. Η Ελλάδα και η Κύπρος επιχειρούν με τη σειρά τους να εισέλθουν σ' αυτό το χώρο παραγωγής υδρογονανθράκων.
Ο Ομιλος Λάτση
Ας μην ξεχνάμε ότι ο Ομιλος Λάτση, κύριος μέτοχος των «Ελληνικών Πετρελαίων», έχει στενούς δεσμούς με τη Σαουδική Αραβία, μία από τις σημαντικότερες πετρελαιοπαραγωγούς χώρες στον κόσμο.
Τα ΕΛ.ΠΕ. Α.Ε. ήταν από τις πρώτες κερδοφόρες ελληνικές επιχειρήσεις για το 2010. Οπως και η «Μότορ Οϊλ Διυλιστήρια Κορίνθου Α.Ε.», που ανήκει στην οικογένεια Βαρδινογιάννη, όπως και η AVIN.
Τα ΕΛ.ΠΕ. είναι ακόμη ημι-ιδιωτική Α.Ε., που φημολογείται ότι πολύ σύντομα θα περιέλθει κατά πλειοψηφία στην οικογένεια Λάτση. Σήμερα ο Ομιλος Λάτση, με την εταιρεία «Paneuropean», ελέγχει το 41,85% των ΕΛ.ΠΕ., ενώ το ελληνικό Δημόσιο είναι έτοιμο να διαπραγματευτεί κατά προτεραιότητα με τον Λάτση το μέρος του μεριδίου του (35,5%), όπως ήδη λέγεται ότι έχει συμφωνηθεί μεταξύ των δύο πλευρών.
Πρώτο για πώληση
Οπως ανήγγειλε πρόσφατα ο υπουργός Οικονομικών, Ευάγγελος Βενιζέλος, το μερίδιο του Δημοσίου στα ΕΛ.ΠΕ. περιλαμβάνεται στο πρώτο κύμα ιδιωτικοποιήσεων, που θα γίνουν λίαν προσεχώς.
Τα ΕΛ.ΠΕ. εντάσσονται στο χώρο της Βαριάς Χημικής Βιομηχανίας, που θεωρείται διεθνώς ανθυγιεινή εργασία. Τα διυλιστήρια πετρελαίου είναι επιχειρήσεις συνεχούς πυράς, με σύγχρονη τεχνολογία και πολυπλοκότητα, που απαιτούν εξειδικευμένη γνώση.
Για παράδειγμα, η εταιρεία «Ακτωρ», μία από τις ανάδοχες εταιρείες, έχει αναλάβει στις εργασίες στα ΕΛ.ΠΕ. την εγκατάσταση νέων πύργων και σύγχρονων συμπιεστών και αναβάθμιση των αυτοματισμών στο κέντρο ελέγχου.
Από αυτή την άποψη, ήταν απόλυτα ερμηνεύσιμο το αίτημα των εργαζομένων στα ΕΛ.ΠΕ. να μην ενταχθούν στο ενιαίο μισθολόγιο του Δημοσίου. Μια τέτοια απόφαση θα ήταν ένα δώρο στον Ομιλο Λάτση. Και ο Λάτσης φαίνεται ότι δεν επιθυμούσε μια τέτοια λύση, που θα δημιουργούσε αναστάτωση στα ΕΛ.ΠΕ.
Αλλωστε, από τον Ιούλιο του 2011 έχει υπογραφεί σύμβαση μεταξύ της διεύθυνσης των ΕΛ.ΠΕ. και των εργατικών σωματείων για μια νέα ΣΣΕ, όπου οι εργάτες συμφώνησαν για σημαντικές περικοπές και αυξήσεις ωρών εργασίας, λαμβάνοντας υπόψη την οικονομική κρίση και γενικότερα τα προβλήματα της Ελλάδας.
Στο βάθος και η προσωρινή ή μονιμότερη παρουσία ξένων εργατών στα ΕΛ.ΠΕ. επηρέασε τις αποφάσεις τους.
Η Ρουμανία και η Βουλγαρία, αν και δεν έχουν εισέλθει στο χώρο του ευρώ, ανήκουν πλέον στην Ευρωπαϊκή Ενωση, και μέρος του εργατικού τους δυναμικού μπορεί να έρχεται στην Ελλάδα χωρίς βίζα και να εργάζεται νόμιμα. Η Ρουμανία, παλιά πετρελαιοπαραγωγός χώρα, διαθέτει και ένα
εξειδικευμένο εργατικό δυναμικό που μπορεί να συμβάλει στις εργασίες ανακαίνισης και επέκτασης διυλιστηρίων.
Η MotorOil
Στους Αγίους Θεόδωρους, όπου είναι εγκατεστημένη εδώ και πολλά χρόνια η «MotorOil», η δεύτερη μεγαλύτερη ελληνική εταιρεία διύλισης πετρελαίου μετά τα «Ελληνικά Πετρέλαια» (ΕΛ.ΠΕ.), το «Hotel Hanikian», ένα από τα μεγαλύτερα ξενοδοχεία της ευρύτερης περιοχής, έχει κυριολεκτικά κατακλυσθεί από ξένους εργάτες.
Στο Λουτράκι και στους Αγίους Θεοδώρους στα ξενοδοχεία διαμένουν περίπου 1.000 ξένοι εργάτες. Μία από τις ανάδοχες εταιρείες που ανέλαβαν ύστερα από διαγωνισμό διάφορες εργασίες στο χώρο των ΕΛ.ΠΕ., η ιταλική IREM, έχει προσλάβει μεγάλο αριθμό ξένων εργατών, τους οποίους και εγκατέστησε στο ξενοδοχείο «Hanikian» όπως και στα γειτονικά μπαγκαλόουζ του ίδιου ξενοδοχείου.
Ο κ. Χανικιάν, μόνιμος κάτοικος στους Αγίους Θεοδώρους, εδώ και αρκετά χρόνια είχε κλείσει το ξενοδοχείο, που η ιταλική εταιρεία το ξαναλειτούργησε από τις αρχές αυτής της χρονιάς, προσφέροντας στον ιδιοκτήτη του ένα συγκεκριμένο χρηματικό ποσό.
Ελάχιστοι Ελληνες
Οπως μας εξηγεί, σε μια σύντομη συνομιλία μας, ο διευθυντής της IREM στο ξενοδοχείο «Hanikian», ο κ. Κριστιάνο, οι ξένοι εργάτες αμείβονται με βάση τις συλλογικές συμβάσεις εργασίας που ισχύουν στις χώρες τους, αλλά παράλληλα η εταιρεία τούς προσφέρει δωρεάν διαμονή, διατροφή και πλύσιμο ρούχων. Το προσωπικό, στο σύνολό του, που εκτελεί διάφορες εργασίες στο εσωτερικό του ξενοδοχείου (καθαρίστριες, μάγειροι, τραπεζοκόμοι κ.ά.) είναι επίσης ξένοι, κυρίως Ρουμάνοι, όπως και η επιστρατευμένη νοσοκόμα.
Μόνο στα γραφεία της διεύθυνσης συναντήσαμε έναν νεαρό Ελληνα που δουλεύει εκεί, τον κ. Αστερή, γιο του διευθυντή του τοπικού αστυνομικού τμήματος των Αγίων Θεοδώρων.
Γενικά η IREM, τόσο στους Αγίους Θεοδώρους όσο και στα κεντρικά της γραφεία στην Ελευσίνα, χρησιμοποιεί ελάχιστους Ελληνες. Μετρημένους στα δάχτυλα.
Λέγεται ότι έχει ένα μόνιμο ξένο εργατικό δυναμικό που χρησιμοποιεί σε διάφορες χώρες, μεταφέροντάς το εκεί όπου έχει αναλάβει διάφορους κύκλους εργασιών.
Στην είσοδο του ξενοδοχείου «Hanikian», που βρίσκεται στο κέντρο της πόλης, έχουν αναρτηθεί διάφορες ανακοινώσεις της διεύθυνσης, σε τρεις γλώσσες- ρουμανικά, ιταλικά και ρωσικά. Μερικές από αυτές αφορούν τις ώρες λειτουργίας του εστιατορίου, του πλυντηρίου κ.ά.
Μια ανακοίνωση αφορά δήλωση της τοπικής αστυνομίας, ότι ορισμένοι ξένοι εργάτες είχαν «απρεπή συμπεριφορά» στην πόλη των Αγίων Θεοδώρων. Η διεύθυνση μας εξήγησε ότι έχει ήδη απομακρύνει από την εργασία περί τους 90 ξένους εργάτες που προφανώς είχαν δημιουργήσει κάποια προβλήματα σχετιζόμενα με την κατανάλωση αλκοόλ και τις «παρενοχλήσεις» άλλων ατόμων.
Αντίθετα, στο Λουτράκι, οι Ρουμάνοι εργάτες ζουν αθόρυβα και μέχρι στιγμής δεν έχει δημιουργηθεί κανένα πρόβλημα. Μάλιστα στη διάρκεια του καλοκαιριού έμοιαζαν με τουρίστες, περνώντας τελείως απαρατήρητοι, καθώς το Λουτράκι συγκεντρώνει πολλούς ξένους τουρίστες από την Ανατολική Ευρώπη (κυρίως Ρώσους και Πολωνούς).
Στο Λουτράκι και τους Αγίους Θεοδώρους η προσωρινή εγκατάσταση ξένων εργατών σε ξενοδοχεία, αλλά και Ιταλών σε διαμερίσματα, έχει και οικονομικά οφέλη, κυρίως για κάποιους ξενοδόχους, αλλά και εμπορικά καταστήματα, σε μια περίοδο οικονομικής κρίσης.
Η πτώση του «υπαρκτού σοσιαλισμού» στην Ανατολική Ευρώπη πρόσφερε στον καπιταλιστικό κόσμο της Δυτικής Ευρώπης τη χρυσή ευκαιρία να ενσωματώσει το εργατικό δυναμικό της Ανατολής για τις δικές του ανάγκες, αντισταθμίζοντας ώς ένα βαθμό τις χαμηλές αμοιβές των εργαζομένων στην Κίνα, τις Ινδίες κ.α., κάνοντας την Ευρώπη πιο ανταγωνιστική.
Η παγκοσμιοποίηση και ο νέος διεθνής καταμερισμός του εργατικού δυναμικού είναι πλέον γεγονός και στη χώρα μας, όπως το αποδείχνουν και οι εργασίες στα διυλιστήρια των ΕΛ.ΠΕ.
Οι ξένοι εργάτες αμείβονται χαμηλά στην Ευρωπαϊκή Ενωση, αλλά με βάση τους μισθούς και το κόστος ζωής στις χώρες προέλευσής τους, συχνά νιώθουν ικανοποιημένοι και στέλνουν εμβάσματα οι περισσότεροι στις οικογένειές τους, για ν' ανεβάσουν το βιοτικό τους επίπεδο.
Δίπλα στους ξένους εργάτες, που κάνουν τις «χαμαλίδικες» και ανθυγιεινές εργασίες των διυλιστηρίων (π.χ. καθαρισμός δεξαμενών, κ.ά.) υπάρχουν και εξειδικευμένοι εργάτες, που αμείβονται ικανοποιητικά, συγκριτικά με τους άλλους.
Στο Λουτράκι, οι περισσότεροι Ρουμάνοι εργάτες που διαμένουν σε ξενοδοχεία είναι εξειδικευμένοι σε λεπτές εργασίες. Ολοι έχουν περάσει από τεστ επαγγελματικής επάρκειας για να προσληφθούν, με την υπογραφή σχετικών συμβολαίων.
Συχνά αναφέρεται ως εργοδότρια εταιρεία η «Βέτκο» από τη Θεσσαλονίκη. Το συμβόλαιο ορίζει δέκα ώρες ημερήσια εργασία με ωρομίσθια αμοιβή.
Οι Ρουμάνοι δουλεύουν δεκάωρο, από Δευτέρα μέχρι Παρασκευή και οχτάωρο το Σάββατο. Συνολικά 58 ώρες την εβδομάδα...
Σύμφωνα με τα λεγόμενα των εξειδικευμένων ξένων εργατών, τα συμβόλαιά τους αναφέρουν αμοιβές που κυμαίνονται από 10 έως 14 ευρώ την ώρα. Ετσι, ένας Ρουμάνος εργάτης, εξειδικευμένος, με ωρομίσθιο 12 ευρώ, μπορεί να κερδίζει 2.600-2.700 ευρώ το μήνα, από τα οποία θα πρέπει ν' αφαιρείται η κοινωνική ασφάλιση (αν έχουν).
Η δουλειά στα διυλιστήρια είναι οπωσδήποτε σκληρή, ανθυγιεινή και επικίνδυνη. Το πετρέλαιο μοιάζει να είναι μία από τις κινητήριες δυνάμεις του σύγχρονου κόσμου. Η Ελλάδα και η Κύπρος επιχειρούν με τη σειρά τους να εισέλθουν σ' αυτό το χώρο παραγωγής υδρογονανθράκων.
Ο Ομιλος Λάτση
Ας μην ξεχνάμε ότι ο Ομιλος Λάτση, κύριος μέτοχος των «Ελληνικών Πετρελαίων», έχει στενούς δεσμούς με τη Σαουδική Αραβία, μία από τις σημαντικότερες πετρελαιοπαραγωγούς χώρες στον κόσμο.
Τα ΕΛ.ΠΕ. Α.Ε. ήταν από τις πρώτες κερδοφόρες ελληνικές επιχειρήσεις για το 2010. Οπως και η «Μότορ Οϊλ Διυλιστήρια Κορίνθου Α.Ε.», που ανήκει στην οικογένεια Βαρδινογιάννη, όπως και η AVIN.
Τα ΕΛ.ΠΕ. είναι ακόμη ημι-ιδιωτική Α.Ε., που φημολογείται ότι πολύ σύντομα θα περιέλθει κατά πλειοψηφία στην οικογένεια Λάτση. Σήμερα ο Ομιλος Λάτση, με την εταιρεία «Paneuropean», ελέγχει το 41,85% των ΕΛ.ΠΕ., ενώ το ελληνικό Δημόσιο είναι έτοιμο να διαπραγματευτεί κατά προτεραιότητα με τον Λάτση το μέρος του μεριδίου του (35,5%), όπως ήδη λέγεται ότι έχει συμφωνηθεί μεταξύ των δύο πλευρών.
Πρώτο για πώληση
Οπως ανήγγειλε πρόσφατα ο υπουργός Οικονομικών, Ευάγγελος Βενιζέλος, το μερίδιο του Δημοσίου στα ΕΛ.ΠΕ. περιλαμβάνεται στο πρώτο κύμα ιδιωτικοποιήσεων, που θα γίνουν λίαν προσεχώς.
Τα ΕΛ.ΠΕ. εντάσσονται στο χώρο της Βαριάς Χημικής Βιομηχανίας, που θεωρείται διεθνώς ανθυγιεινή εργασία. Τα διυλιστήρια πετρελαίου είναι επιχειρήσεις συνεχούς πυράς, με σύγχρονη τεχνολογία και πολυπλοκότητα, που απαιτούν εξειδικευμένη γνώση.
Για παράδειγμα, η εταιρεία «Ακτωρ», μία από τις ανάδοχες εταιρείες, έχει αναλάβει στις εργασίες στα ΕΛ.ΠΕ. την εγκατάσταση νέων πύργων και σύγχρονων συμπιεστών και αναβάθμιση των αυτοματισμών στο κέντρο ελέγχου.
Από αυτή την άποψη, ήταν απόλυτα ερμηνεύσιμο το αίτημα των εργαζομένων στα ΕΛ.ΠΕ. να μην ενταχθούν στο ενιαίο μισθολόγιο του Δημοσίου. Μια τέτοια απόφαση θα ήταν ένα δώρο στον Ομιλο Λάτση. Και ο Λάτσης φαίνεται ότι δεν επιθυμούσε μια τέτοια λύση, που θα δημιουργούσε αναστάτωση στα ΕΛ.ΠΕ.
Αλλωστε, από τον Ιούλιο του 2011 έχει υπογραφεί σύμβαση μεταξύ της διεύθυνσης των ΕΛ.ΠΕ. και των εργατικών σωματείων για μια νέα ΣΣΕ, όπου οι εργάτες συμφώνησαν για σημαντικές περικοπές και αυξήσεις ωρών εργασίας, λαμβάνοντας υπόψη την οικονομική κρίση και γενικότερα τα προβλήματα της Ελλάδας.
Στο βάθος και η προσωρινή ή μονιμότερη παρουσία ξένων εργατών στα ΕΛ.ΠΕ. επηρέασε τις αποφάσεις τους.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Το Loutraki One σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά προτιμά τα Eλληνικά και όχι τα greeklish, το χιούμορ και όχι τις ύβρεις.
Επειδή το Loutraki One πιστεύει στη δύναμη του διαλόγου, αλλά όχι στην εμπαθή και στείρα αντιπαράθεση μόνο για το θεαθήναι, διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά σχόλια που είναι υπέρ το δέον υβριστικά ή άσχετα με το άρθρο, που αναφέρονται σε προσωπικά δεδομένα τoυ αρθρογράφoυ ή που δεν περιέχουν το e-mail του αποστολέα. Tο email των αποστολέων σχολίων δεν εμφανίζεται δημόσια.