Ο νέος κανονισμός του Δημοτικού Συμβουλίου Λουτρακίου - Αγ. Θεοδώρων μπορεί να εξυπηρετεί ορισμένες καταστάσεις, όπως:
Α) τα συμφέροντα του κράτους και του μειωμένου κόστους που ευαγγελίζεται, αφού μειώνει τον χρόνο συνεδρίασης απόρροια της μη επίδοσης υπερωριών στην γραμματεία,
Β) την μη έκθεση σε κινδύνους προς την εκάστοτε συμπολίτευση, απόρροια της φίμωσης των δημοτών και των εκπροσώπων φορέων σε προ ημερησίας διάταξης και της μείωσης του χρόνου ομιλίας των δημοτικών συμβούλων σε ότι περισέψει μετά τις ομιλίες και δευτερολογίες των επικεφαλής των συνδυασμών και του Δημάρχου.
Γ) την μείωση του χρόνου συνεδρίασης για την αποφυγή της ταλαιπωρίας του σώματος και την δυνατότητα παρακολούθησης από τους δημότες.
Ο ίδιος κανονισμός όμως έχει αποτέλεσμα και στα κάτωθι:
Α) Οι δημότες και οι εκπρόσωποι των φορέων και συλλόγων ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΛΟΓΟ στο συμβούλιο του Δήμου τους. Και όταν εννοώ δεν έχουν λόγο, εννοώ για θέματα που τους αφορούν και που αυτά ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ πάντα τα θέματα της ημερήσιας διάταξης. Και το χειρότερο είναι ότι η δημοτική αρχή δεν έχει φροντίσει να λειτουργεί ο θεσμός του Συμπαραστάτη του Δημότη (αφού η προτεινόμενη επιλογή δεν θα μπορούσε να τύχει εκλογής), ο θεσμός του Γενικού Γραμματέα του Δήμου και ο θεσμός του Δημοτικού Γραφείου, ήτοι του επανδρωμένου γραφείου της δημοτικής κοινότητας. Άρα
οι δημότες δεν έχουν την δυνατότητα να ενημερώσουν την δημοτική αρχή και το κοινό με θέματα που τους αφορούν, με αποτέλεσμα την υπερσυγκέντρωση αιτήσεων συνάντησης με τον Δήμαρχο και την διέξοδο αναφοράς στα ιστολόγια / blogs τα οποία η δημοτική αρχή έχει "γιγαντώσει" με την πρακτική της.
Β) Οι δημοτικοί σύμβουλοι δεν έχουν την δυνατότητα να αναφερθούν σε θέματα που είτε οι ίδιοι θέλουν να συζητήσουν, είτε οι δημότες έχουν ζητήσει να συζητηθούν, ή τέλος πάντων να πάρουν θέση στα θέματα συζήτησης προ ημερησίας διάταξης. Έτσι οι ίδιοι αισθάνονται παροπλισμένοι, χάνουν ενδιαφέρον και το δημοτικό έργο επικεντρώνεται σε λίγους χωρίς την συμμετοχή όσων περισσότερων συμβούλων ανά περίσταση. Επίσης ορισμένοι δημοτικοί σύμβουλοι (π.χ όχι τόσο γνωστοί ή οι προερχόμενοι από μικρότερες πληθυσμιακά περιοχές), δεν έχουν την δυνατότητα να αναδείξουν τις γνώσεις και δυνατότητες, με αποτέλεσμα αφενός την προσπάθεια να "κερδίσουν τις εντυπώσεις" με κορώνες και άλλες πρακτικές εις βάρος της ουσίας, και βέβαια την διέξοδο μέσω ΜΜΕ, ιστολογίων και πολλές φορές "καφενειακών" συζητήσεων.
Γ) Δημιουργείται -εσφαλμένα- η εντύπωση προστασίας της συμπολίτευσης απόρροια του Α και Β, με αποτέλεσμα την απώλεια συνοχής της δημοτικής ομάδας, δυσαρέσκειας από μερίδα δημοτών και λάθος εντυπώσεων.
Σίγουρα η ανεξέλεγκτη προγενέστερη κατάσταση με τις συζητήσεις μεγάλης διάρκειας και με την εξάντληση του σώματος, αλλά "παν μέτρο άριστον".
Μια μετάβαση σε πιο μελετημένο κανονισμό που θα περιλαμβάνει περισσότερη ώρα για τους δημότες και τους φορείς, ίσως με εξαρχής ενημέρωση του σώματος για το ποιοί και επί ποίου θέματος θα ήθελαν να τοποθετηθούν, και τουλάχιστον 1,5 - 2 λεπτά περισσότερα για τους δημοτικούς συμβούλους σε προ ημερησίας και σε ημερήσια διάταξη, είναι επιβεβλημένη και απαραίτητη, εάν και εφόσον θέλουμε να υπηρετήσουμε την δημοκρατία και τους δημότες που εκπροσωπούμε.
Και όσον αφορά την υποστήριξη γραμματείας, ίσως 2 βάρδυες σε συνδυασμό με την έναρξη νωρίτερα (π.χ 4.00 π.μ) να έλυνε το πρόβλημα.
Άποψη του γράφοντος είναι ότι θα πρέπει να αλλάξει προς το βέλτιστο και προς το εκδημοκρατικότερο ο κανονισμός, με σκοπό -κυρίως- την εξυπηρέτηση των δημοτών και των εκπροσώπων των φορέων και των συλλόγων.
Αν δεν μπορεί να γίνει αυτό, τότε ας λειτουργήσει σωστά και τουλάχιστον 1-2 φορές το μήνα η επιτροπή διαβούλευσης από την οποία να βγαίνουν θέματα προς ένταξη σε ημερήσια διάταξη. Παράλληλα ας υλοποιηθούν -επιτέλους- οι από τον Καλλικράτη θεσμοθετημένες υπηρεσίες για τον δημότη όπως ο συμπαραστάτης του δημότη και της επιχείρησης και τα δημοτικά γραφεία.
Α) τα συμφέροντα του κράτους και του μειωμένου κόστους που ευαγγελίζεται, αφού μειώνει τον χρόνο συνεδρίασης απόρροια της μη επίδοσης υπερωριών στην γραμματεία,
Β) την μη έκθεση σε κινδύνους προς την εκάστοτε συμπολίτευση, απόρροια της φίμωσης των δημοτών και των εκπροσώπων φορέων σε προ ημερησίας διάταξης και της μείωσης του χρόνου ομιλίας των δημοτικών συμβούλων σε ότι περισέψει μετά τις ομιλίες και δευτερολογίες των επικεφαλής των συνδυασμών και του Δημάρχου.
Γ) την μείωση του χρόνου συνεδρίασης για την αποφυγή της ταλαιπωρίας του σώματος και την δυνατότητα παρακολούθησης από τους δημότες.
Ο ίδιος κανονισμός όμως έχει αποτέλεσμα και στα κάτωθι:
Α) Οι δημότες και οι εκπρόσωποι των φορέων και συλλόγων ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΛΟΓΟ στο συμβούλιο του Δήμου τους. Και όταν εννοώ δεν έχουν λόγο, εννοώ για θέματα που τους αφορούν και που αυτά ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ πάντα τα θέματα της ημερήσιας διάταξης. Και το χειρότερο είναι ότι η δημοτική αρχή δεν έχει φροντίσει να λειτουργεί ο θεσμός του Συμπαραστάτη του Δημότη (αφού η προτεινόμενη επιλογή δεν θα μπορούσε να τύχει εκλογής), ο θεσμός του Γενικού Γραμματέα του Δήμου και ο θεσμός του Δημοτικού Γραφείου, ήτοι του επανδρωμένου γραφείου της δημοτικής κοινότητας. Άρα
οι δημότες δεν έχουν την δυνατότητα να ενημερώσουν την δημοτική αρχή και το κοινό με θέματα που τους αφορούν, με αποτέλεσμα την υπερσυγκέντρωση αιτήσεων συνάντησης με τον Δήμαρχο και την διέξοδο αναφοράς στα ιστολόγια / blogs τα οποία η δημοτική αρχή έχει "γιγαντώσει" με την πρακτική της.
Β) Οι δημοτικοί σύμβουλοι δεν έχουν την δυνατότητα να αναφερθούν σε θέματα που είτε οι ίδιοι θέλουν να συζητήσουν, είτε οι δημότες έχουν ζητήσει να συζητηθούν, ή τέλος πάντων να πάρουν θέση στα θέματα συζήτησης προ ημερησίας διάταξης. Έτσι οι ίδιοι αισθάνονται παροπλισμένοι, χάνουν ενδιαφέρον και το δημοτικό έργο επικεντρώνεται σε λίγους χωρίς την συμμετοχή όσων περισσότερων συμβούλων ανά περίσταση. Επίσης ορισμένοι δημοτικοί σύμβουλοι (π.χ όχι τόσο γνωστοί ή οι προερχόμενοι από μικρότερες πληθυσμιακά περιοχές), δεν έχουν την δυνατότητα να αναδείξουν τις γνώσεις και δυνατότητες, με αποτέλεσμα αφενός την προσπάθεια να "κερδίσουν τις εντυπώσεις" με κορώνες και άλλες πρακτικές εις βάρος της ουσίας, και βέβαια την διέξοδο μέσω ΜΜΕ, ιστολογίων και πολλές φορές "καφενειακών" συζητήσεων.
Γ) Δημιουργείται -εσφαλμένα- η εντύπωση προστασίας της συμπολίτευσης απόρροια του Α και Β, με αποτέλεσμα την απώλεια συνοχής της δημοτικής ομάδας, δυσαρέσκειας από μερίδα δημοτών και λάθος εντυπώσεων.
Σίγουρα η ανεξέλεγκτη προγενέστερη κατάσταση με τις συζητήσεις μεγάλης διάρκειας και με την εξάντληση του σώματος, αλλά "παν μέτρο άριστον".
Μια μετάβαση σε πιο μελετημένο κανονισμό που θα περιλαμβάνει περισσότερη ώρα για τους δημότες και τους φορείς, ίσως με εξαρχής ενημέρωση του σώματος για το ποιοί και επί ποίου θέματος θα ήθελαν να τοποθετηθούν, και τουλάχιστον 1,5 - 2 λεπτά περισσότερα για τους δημοτικούς συμβούλους σε προ ημερησίας και σε ημερήσια διάταξη, είναι επιβεβλημένη και απαραίτητη, εάν και εφόσον θέλουμε να υπηρετήσουμε την δημοκρατία και τους δημότες που εκπροσωπούμε.
Και όσον αφορά την υποστήριξη γραμματείας, ίσως 2 βάρδυες σε συνδυασμό με την έναρξη νωρίτερα (π.χ 4.00 π.μ) να έλυνε το πρόβλημα.
Άποψη του γράφοντος είναι ότι θα πρέπει να αλλάξει προς το βέλτιστο και προς το εκδημοκρατικότερο ο κανονισμός, με σκοπό -κυρίως- την εξυπηρέτηση των δημοτών και των εκπροσώπων των φορέων και των συλλόγων.
Αν δεν μπορεί να γίνει αυτό, τότε ας λειτουργήσει σωστά και τουλάχιστον 1-2 φορές το μήνα η επιτροπή διαβούλευσης από την οποία να βγαίνουν θέματα προς ένταξη σε ημερήσια διάταξη. Παράλληλα ας υλοποιηθούν -επιτέλους- οι από τον Καλλικράτη θεσμοθετημένες υπηρεσίες για τον δημότη όπως ο συμπαραστάτης του δημότη και της επιχείρησης και τα δημοτικά γραφεία.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Το Loutraki One σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά προτιμά τα Eλληνικά και όχι τα greeklish, το χιούμορ και όχι τις ύβρεις.
Επειδή το Loutraki One πιστεύει στη δύναμη του διαλόγου, αλλά όχι στην εμπαθή και στείρα αντιπαράθεση μόνο για το θεαθήναι, διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά σχόλια που είναι υπέρ το δέον υβριστικά ή άσχετα με το άρθρο, που αναφέρονται σε προσωπικά δεδομένα τoυ αρθρογράφoυ ή που δεν περιέχουν το e-mail του αποστολέα. Tο email των αποστολέων σχολίων δεν εμφανίζεται δημόσια.