Υπερίπτανται, ξιφομαχούν με… ταχύτητα φωτός, σπάνε πέτρες με το
«σιδερένιο» κεφάλι τους και… ξεκουράζονται καθισμένοι πάνω σε σπαθιά. Η
15μελης διάσημη ομάδα των Κινέζων μοναχών Σαολίν, που ενθουσίασε το
αθηναϊκό κοινό το 2007, επανέρχεται δριμύτερη σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη
με νέα παραγωγή.
Στη Μονή Λαζαριστών στις 22 Σεπτεμβρίου και στο θέατρο Badminton, στις 24 και 25 Σεπτεμβρίου, οι λάτρεις των θεαματικών παραστάσεων καθώς και οι οπαδοί του kung fu θα παρακολουθήσουν τους Σαολίν να κινούνται… εκτός ανθρωπίνων αντοχών, μεταφέροντας επί σκηνής την ατμόσφαιρα κινηματογραφικών έργων, όπως «Τίγρης και Δράκος»,
«Ιπτάμενα στιλέτα» αλλά και της ταινίας «Kill Bill», οι παραγωγοί της οποίας έπεισαν τα Universal Studio να κυκλοφορήσουν ένα dvd αφιερωμένο σε εκείνους και την παραδοσιακή πολεμική τέχνη τους.
Στην εικόνα των Σαολίν κυριαρχεί η βουδιστική ηρεμία και η αυτοσυγκέντρωση που εναλλάσσεται με την απόλυτη ένταση λίγο πριν την νίκη στις ειρηνικές μάχες τους. Ιδρυτής της τέχνης των Σαολίν θεωρείται ο μοναχός βουδιστής Bodhidarma, που έζησε στην Κίνα, προερχόμενος από τις Ινδίες. Εκείνος ήταν ο εμπνευστής και δημιουργός ενός συστήματος ψυχοσωματικής πειθαρχίας, το οποίο μετασχηματίστηκε στα διάφορα είδη πολεμικών τεχνών της Ανατολής. Είναι αξιοσημείωτο το γεγονός ότι επειδή οι Σαολίν πολεμιστές ήταν βουδιστές μοναχοί, είχαν ως αρχή τους να μην κάνουν φόνο, αλλά να εξουδετερώνουν τους εχθρούς, θέτοντάς τους εκτός μάχης με έξυπνες τεχνικές, που απορρέουν από την πνευματική ευστροφία και την σωματική ετοιμότητα. Γι’ αυτό και η τέχνη της μάχης τους ήταν αλληλένδετη με τη φιλοσοφία, την ποίηση, τη ρητορική καθώς και την ιατρική.
Ο τρόπος «πολέμου» των καλλιτεχνών Σαολίν ακολουθεί τις πολεμικές μεθόδους πέντε ζώων, του δράκοντα, του φιδιού, της τίγρης, της λεοπάρδαλης και του πελαργού. Η «τεχνική του δράκοντα», βάση της οποίας γίνονται αργές, μαλακές κινήσεις σαν οδηγούν στη ψευδαίσθηση της αιώρησης, αποσκοπεί στην ανάπτυξη του νου και της καρδιάς. Αυτή είναι η πιο πνευματική από όλες τις τεχνικές και η κυρίαρχη όλων. Η «τεχνική του φιδιού» αναπτύσσει αλλεπάλληλες, ελικοειδείς κινήσεις σαν του φιδιού που τυλίγεται με δύναμη λίγο από το θήραμά του. Η «τεχνική της τίγρης», με την οποία ενδυναμώνουν και ενεργοποιούνται τα οστά, απαιτεί εναλλαγή αργών και γρήγορων κινήσεων με υπερβολική ένταση. Η «τεχνική της λεοπάρδαλης» μοιάζει με γιαπωνέζικο καράτε και μεταφράζεται σε απόλυτη ευελιξία των μυών και ξάφνιασμα στις επιθέσεις. Η «τεχνική του πελαργού» είναι υπεύθυνη για τη σωστή στάση, προσδίνοντας την εικόνα της ενότητας και της αρμονίας σε όλα τα μέρη του σώματος. Στις κινήσεις ο κορμός είναι σε όρθια στάση και πολλές φορές στηριγμένος στο ένα πόδι, την ίδια στιγμή που τα χέρια σαν φτερά αποκρούουν τα χτυπήματα αστραπιαία. Η εφαρμογή αυτών των πέντε πολεμικών τεχνικών κάνουν την ομάδα των Σαολίν ακαταμάχητα γοητευτική στους θεατές της, σε όλο τον κόσμο.
ΠΗΓΗ
Στη Μονή Λαζαριστών στις 22 Σεπτεμβρίου και στο θέατρο Badminton, στις 24 και 25 Σεπτεμβρίου, οι λάτρεις των θεαματικών παραστάσεων καθώς και οι οπαδοί του kung fu θα παρακολουθήσουν τους Σαολίν να κινούνται… εκτός ανθρωπίνων αντοχών, μεταφέροντας επί σκηνής την ατμόσφαιρα κινηματογραφικών έργων, όπως «Τίγρης και Δράκος»,
«Ιπτάμενα στιλέτα» αλλά και της ταινίας «Kill Bill», οι παραγωγοί της οποίας έπεισαν τα Universal Studio να κυκλοφορήσουν ένα dvd αφιερωμένο σε εκείνους και την παραδοσιακή πολεμική τέχνη τους.
Στην εικόνα των Σαολίν κυριαρχεί η βουδιστική ηρεμία και η αυτοσυγκέντρωση που εναλλάσσεται με την απόλυτη ένταση λίγο πριν την νίκη στις ειρηνικές μάχες τους. Ιδρυτής της τέχνης των Σαολίν θεωρείται ο μοναχός βουδιστής Bodhidarma, που έζησε στην Κίνα, προερχόμενος από τις Ινδίες. Εκείνος ήταν ο εμπνευστής και δημιουργός ενός συστήματος ψυχοσωματικής πειθαρχίας, το οποίο μετασχηματίστηκε στα διάφορα είδη πολεμικών τεχνών της Ανατολής. Είναι αξιοσημείωτο το γεγονός ότι επειδή οι Σαολίν πολεμιστές ήταν βουδιστές μοναχοί, είχαν ως αρχή τους να μην κάνουν φόνο, αλλά να εξουδετερώνουν τους εχθρούς, θέτοντάς τους εκτός μάχης με έξυπνες τεχνικές, που απορρέουν από την πνευματική ευστροφία και την σωματική ετοιμότητα. Γι’ αυτό και η τέχνη της μάχης τους ήταν αλληλένδετη με τη φιλοσοφία, την ποίηση, τη ρητορική καθώς και την ιατρική.
Ο τρόπος «πολέμου» των καλλιτεχνών Σαολίν ακολουθεί τις πολεμικές μεθόδους πέντε ζώων, του δράκοντα, του φιδιού, της τίγρης, της λεοπάρδαλης και του πελαργού. Η «τεχνική του δράκοντα», βάση της οποίας γίνονται αργές, μαλακές κινήσεις σαν οδηγούν στη ψευδαίσθηση της αιώρησης, αποσκοπεί στην ανάπτυξη του νου και της καρδιάς. Αυτή είναι η πιο πνευματική από όλες τις τεχνικές και η κυρίαρχη όλων. Η «τεχνική του φιδιού» αναπτύσσει αλλεπάλληλες, ελικοειδείς κινήσεις σαν του φιδιού που τυλίγεται με δύναμη λίγο από το θήραμά του. Η «τεχνική της τίγρης», με την οποία ενδυναμώνουν και ενεργοποιούνται τα οστά, απαιτεί εναλλαγή αργών και γρήγορων κινήσεων με υπερβολική ένταση. Η «τεχνική της λεοπάρδαλης» μοιάζει με γιαπωνέζικο καράτε και μεταφράζεται σε απόλυτη ευελιξία των μυών και ξάφνιασμα στις επιθέσεις. Η «τεχνική του πελαργού» είναι υπεύθυνη για τη σωστή στάση, προσδίνοντας την εικόνα της ενότητας και της αρμονίας σε όλα τα μέρη του σώματος. Στις κινήσεις ο κορμός είναι σε όρθια στάση και πολλές φορές στηριγμένος στο ένα πόδι, την ίδια στιγμή που τα χέρια σαν φτερά αποκρούουν τα χτυπήματα αστραπιαία. Η εφαρμογή αυτών των πέντε πολεμικών τεχνικών κάνουν την ομάδα των Σαολίν ακαταμάχητα γοητευτική στους θεατές της, σε όλο τον κόσμο.
ΠΗΓΗ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Το Loutraki One σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά προτιμά τα Eλληνικά και όχι τα greeklish, το χιούμορ και όχι τις ύβρεις.
Επειδή το Loutraki One πιστεύει στη δύναμη του διαλόγου, αλλά όχι στην εμπαθή και στείρα αντιπαράθεση μόνο για το θεαθήναι, διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά σχόλια που είναι υπέρ το δέον υβριστικά ή άσχετα με το άρθρο, που αναφέρονται σε προσωπικά δεδομένα τoυ αρθρογράφoυ ή που δεν περιέχουν το e-mail του αποστολέα. Tο email των αποστολέων σχολίων δεν εμφανίζεται δημόσια.