Υπό τον πλήρη έλεγχο του υπολογιστή βρίσκεται το πλήρως αυτοματοποιημένο
αυτοκίνητο, που είναι το Ι.Χ. του μέλλοντος και έκανε την πρώτη του
βόλτα στους δρόμους του Βερολίνου.
Το αυτοκίνητο διένυσε μια απόσταση 20 χιλιομέτρων, ανάμεσα στο Διεθνές Συνεδριακό Κέντρο και την Πύλη του Βραδεμβούργου, μετά από ειδική άδεια που εξασφάλισε από τις Αρχές της πόλης, χωρίς κανένα απρόοπτο.
Για λόγους Ασφαλείας σε αυτή την πρώτη δοκιμή
σε πραγματικές συνθήκες δρόμου, οι Αρχές απαίτησαν να βρίσκεται ένας οδηγός πίσω από το τιμόνι, έστω κι αν στην ουσία δεν άγγιξε τίποτε και η παρουσία του ήταν διακοσμητική.
Στα ειδικά πεδία δοκιμών όμως, εκτός πόλης, το αυτοκίνητο κυκλοφορεί τελείως μόνο του, χωρίς καν οδηγό ασφαλείας.
Το όχημα μπορεί να δει, να μιλήσει και να αυτο-οδηγηθεί, χωρίς την παραμικρή παρουσία και επέμβαση ανθρώπινου χεριού, ούτε καν εξ αποστάσεως. Διαθέτει ένα πολύπλοκο «οπλοστάσιο» ηλεκτρονικών συσκευών και υπολογιστών, ένα δορυφορικό σύστημα πλοήγησης μεγάλης ακρίβειας, τρεις βιντεοκάμερες και πληθώρα αισθητήρων λέιζερ αόρατου υπερύθρου φωτός γύρω-γύρω και πάνω στην οροφή του.
To αυτόματο όχημα μπορεί να αναγνωρίσει τα άλλα αυτοκίνητα στο δρόμο, τους πεζούς, τα κτίρια και τα δέντρα σε απόσταση έως 70 μέτρων γύρω του ενώ μπορεί να δει αν τα φώτα στα φανάρια μπροστά του είναι πράσινα ή κόκκινα και έτσι να συμπεριφερθεί ανάλογα.
Στο μέλλον ο κάτοχος του αυτόματου αυτοκινήτου, μέσω ενός έξυπνου κινητού ή ενός φορητού υπολογιστή ή ταμπλέτας, θα μπορεί να στέλνει μήνυμα στο αυτοκίνητό του να τον παραλάβει από το σημείο που ο ίδιος θα βρίσκεται και μετά να τον πάει όπου θέλει.
Το αυτοκίνητο χρηματοδοτείται από το γερμανικό Υπουργείο Παιδείας και Έρευνας και είναι ένα διασκευασμένο Volkswagen Passat, το κόστος του οποίου έχει φθάσει τα 400.000 ευρώ, μετά από τέσσερα χρόνια ερευνών και συνεχών βελτιώσεων. Υπάρχουν και άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες που αναπτύσσουν αυτόματα οχήματα, όπως η Google που κάνει δοκιμές με ένα ρομποτικό Toyota Prius στη Νεβάδα.
Υπάρχουν, όμως και νομικά ζητήματα σχετικά με την κυκλοφορία των αυτοματοποιημένων οχημάτων όπως, για παράδειγμα, αν συμβεί ατύχημα, ποιος τελικά θα φέρει την ευθύνη: ο κάτοχος του αυτοκινήτου που δεν το οδηγούσε, ο υπολογιστής που έλεγχε το όχημα ή η εταιρία που το έφτιαξε;
Το αυτοκίνητο διένυσε μια απόσταση 20 χιλιομέτρων, ανάμεσα στο Διεθνές Συνεδριακό Κέντρο και την Πύλη του Βραδεμβούργου, μετά από ειδική άδεια που εξασφάλισε από τις Αρχές της πόλης, χωρίς κανένα απρόοπτο.
Για λόγους Ασφαλείας σε αυτή την πρώτη δοκιμή
σε πραγματικές συνθήκες δρόμου, οι Αρχές απαίτησαν να βρίσκεται ένας οδηγός πίσω από το τιμόνι, έστω κι αν στην ουσία δεν άγγιξε τίποτε και η παρουσία του ήταν διακοσμητική.
Στα ειδικά πεδία δοκιμών όμως, εκτός πόλης, το αυτοκίνητο κυκλοφορεί τελείως μόνο του, χωρίς καν οδηγό ασφαλείας.
Το όχημα μπορεί να δει, να μιλήσει και να αυτο-οδηγηθεί, χωρίς την παραμικρή παρουσία και επέμβαση ανθρώπινου χεριού, ούτε καν εξ αποστάσεως. Διαθέτει ένα πολύπλοκο «οπλοστάσιο» ηλεκτρονικών συσκευών και υπολογιστών, ένα δορυφορικό σύστημα πλοήγησης μεγάλης ακρίβειας, τρεις βιντεοκάμερες και πληθώρα αισθητήρων λέιζερ αόρατου υπερύθρου φωτός γύρω-γύρω και πάνω στην οροφή του.
To αυτόματο όχημα μπορεί να αναγνωρίσει τα άλλα αυτοκίνητα στο δρόμο, τους πεζούς, τα κτίρια και τα δέντρα σε απόσταση έως 70 μέτρων γύρω του ενώ μπορεί να δει αν τα φώτα στα φανάρια μπροστά του είναι πράσινα ή κόκκινα και έτσι να συμπεριφερθεί ανάλογα.
Στο μέλλον ο κάτοχος του αυτόματου αυτοκινήτου, μέσω ενός έξυπνου κινητού ή ενός φορητού υπολογιστή ή ταμπλέτας, θα μπορεί να στέλνει μήνυμα στο αυτοκίνητό του να τον παραλάβει από το σημείο που ο ίδιος θα βρίσκεται και μετά να τον πάει όπου θέλει.
Το αυτοκίνητο χρηματοδοτείται από το γερμανικό Υπουργείο Παιδείας και Έρευνας και είναι ένα διασκευασμένο Volkswagen Passat, το κόστος του οποίου έχει φθάσει τα 400.000 ευρώ, μετά από τέσσερα χρόνια ερευνών και συνεχών βελτιώσεων. Υπάρχουν και άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες που αναπτύσσουν αυτόματα οχήματα, όπως η Google που κάνει δοκιμές με ένα ρομποτικό Toyota Prius στη Νεβάδα.
Υπάρχουν, όμως και νομικά ζητήματα σχετικά με την κυκλοφορία των αυτοματοποιημένων οχημάτων όπως, για παράδειγμα, αν συμβεί ατύχημα, ποιος τελικά θα φέρει την ευθύνη: ο κάτοχος του αυτοκινήτου που δεν το οδηγούσε, ο υπολογιστής που έλεγχε το όχημα ή η εταιρία που το έφτιαξε;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Το Loutraki One σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά προτιμά τα Eλληνικά και όχι τα greeklish, το χιούμορ και όχι τις ύβρεις.
Επειδή το Loutraki One πιστεύει στη δύναμη του διαλόγου, αλλά όχι στην εμπαθή και στείρα αντιπαράθεση μόνο για το θεαθήναι, διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά σχόλια που είναι υπέρ το δέον υβριστικά ή άσχετα με το άρθρο, που αναφέρονται σε προσωπικά δεδομένα τoυ αρθρογράφoυ ή που δεν περιέχουν το e-mail του αποστολέα. Tο email των αποστολέων σχολίων δεν εμφανίζεται δημόσια.