Πόσο κόστιζε η διατροφή στην αρχαιότητα και πόσο σήμερα;

Το ΚΑΣ ενέκρινε έκθεση στην Κύπρο

Η έκθεση του Νομισματικού Μουσείου «Το κόστος της διατροφής. Πόσο κοστίζει τι…από την αρχαιότητα έως σήμερα», που θα διεξαχθεί στην Κύπρο, πήρε το πράσινο φως από το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο.

Πόσο κόστιζε ένα ποδαράκι χοίρου στην αρχαιότητα; Πόσες ήταν οι αποδοχές ενός λεγεωνάριου στην αρχαία Ρώμη; Πόσα έπρεπε να
ξοδέψει κανείς στα χρόνια του Βυζαντίου για ένα μεταξωτό ύφασμα; Σε αυτά και ακόμα περισσότερα ερωτήματα έρχεται να απαντήσει η έκθεση, που θα πραγματοποιηθεί στην Κύπρο από τον Οκτώβριο του 2011 έως τον Φεβρουάριου του 2012.

Το Νομισματικό Μουσείο με 397 αρχαία, μεσαιωνικά και νεότερα νομίσματα και 8 οθωμανικά από τη Συλλογή του Παναγιώτη Κόκκα, που φυλάσσονται στο Μουσείο, θα πλαισιώσει την πρωτότυπη αυτή έκθεση, στην οποία θα συμμετέχει και το Επιγραφικό Μουσείο.

Η έκθεση θα αποτελείται από πέντε ενότητες: «Αρχαία Ελλάδα. 5ος - 2ος αιώνας π. Χ.», «Ρώμη. 2ος - 5ος αιώνας μ. Χ.», «Βυζάντιο. 5ος - 15ος αιώνας», «Ελλάδα υπό ξένη κυριαρχία» και «Νεότερη Ελλάδα», οι οποίες θα περιλαμβάνουν ενδεικτικές τιμές και συνταγές.

Η έκθεση απαντά και σε ερωτήματα που ίσως δεν σκεφτόμασταν ποτέ. Όπως, το πόσα…άσπρα έκανε ένα κοτόπουλο. Μια απάντηση που εντυπωσιάζει λιγότερο από την ίδια την ερώτηση και την πληροφορία ότι παλιότερα τα λεφτά ονομάζονταν άσπρα (από το λατινικό aspera, που σημαίνει τραχύς). Και ερχόμαστε στη νεότερη Ελλάδα, την περίοδο από το 1863 έως το 1922. Το γάλα, το ψωμί, πόσες δραχμές κόστιζαν; Οι πατατοκεφτέδες φτιάχνονταν με τον ίδιο τρόπο;

Οι απαντήσεις θα δοθούν στην πολύ ενδιαφέρουσα έκθεση, που θα γίνει στη Λευκωσία, στο πλαίσιο της ετήσιας συνάντησης της Διεθνούς Επιτροπής Νομισματικών και Τραπεζικών Μουσείων.

newsbeast

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Το Loutraki One σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά προτιμά τα Eλληνικά και όχι τα greeklish, το χιούμορ και όχι τις ύβρεις.

Επειδή το Loutraki One πιστεύει στη δύναμη του διαλόγου, αλλά όχι στην εμπαθή και στείρα αντιπαράθεση μόνο για το θεαθήναι, διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά σχόλια που είναι υπέρ το δέον υβριστικά ή άσχετα με το άρθρο, που αναφέρονται σε προσωπικά δεδομένα τoυ αρθρογράφoυ ή που δεν περιέχουν το e-mail του αποστολέα. Tο email των αποστολέων σχολίων δεν εμφανίζεται δημόσια.