Υπέρ της δημιουργίας ενός Κοινού Φορέα Τουριστικής προβολής με τη
σύμπραξη του Δημόσιου και του Ιδιωτικού Τομέα τάσσεται η πλειονότητα της
Ελληνικής τουριστικής αγοράς, διατηρώντας ωστόσο ισχυρές επιφυλάξεις,
όσον αφορά στην άσκηση εμπορικής δραστηριότητας του εν λόγω φορέα.
Το γεγονός αυτό προκύπτει τόσο μέσα από την online ψηφοφορία του LTCnews, η οποία έληξε εχθές το πρωΐ και διήρκησε περίπου δύο εβδομάδες όσο και από τις συνεντεύξεις και τις δηλώσεις επιχειρηματιών του κλάδου.
Με αφορμή την ψηφοφορία αυτή, το LTCnews συγκέντρωσε τις κυριότερες απόψεις σχετικά με
το θέμα καθώς επίσης και στοιχεία από το τη λειτουργία του Visit Britain που επισημαίνουν τους κινδύνους που θα πρέπει να αποφύγει ο νέος φορέας προβολής.
Διαδικτυακός τόπος κρατήσεων το Visit Greece;
Πριν λίγους μήνες ο Υπουργός Πολιτισμού & Τουρισμού κ.Παύλος Γερουλάνος, ανακοίνωσε την υλοποίηση διαδικτυακού τόπου κρατήσεων τουριστικών πακέτων στην Ελληνική επικράτεια σε συνεργασία με το ΣΕΤΕ.
Για το σκοπό αυτόν, είχε αναφέρει ο υπουργός, θα συσταθεί ένας φορέας ο οποίος θα αναλάβει και τη διαχείριση της ιστοσελίδας ενώ σε συζήτηση που είχε με δημοσιογράφους, ο κ.Γερουλάνος τόνισε ότι αυτό θα είναι το πρώτο βήμα προς την κατεύθυνση δημιουργίας κοινού φορέα προώθησης και προβολής του Ελληνικού τουριστικού προϊόντος.
Η εμπορική δραστηριότητα προβάλλεται κυρίως ως μέσο εξεύρεσης εσόδων για την προώθηση του Ελληνικού τουρισμού στο εξωτερικό εξαιτίας της αδυναμίας του κράτους να χρηματοδότησει τέτοιου είδους ενέργειες.
«Σε καμία περίπτωση ο νέος φορέας δεν έρχεται να αντικαταστήσει τον ΕΟΤ.», δήλωσε πριν από λίγο καιρό ο πρόεδρος του ΕΟΤ κ. Νικόλας Κανελλόπουλος, σε συνέντευξή του στο LTCnews. Ο κ. Κανελλόπουλος εξήγησε ότι ο φορέας αυτός «θα δημιουργεί νέους πόρους οι οποίοι χρειάζονται για την προβολή της χώρας κάτι που το ισχύον νομικό πλαίσιο δεν επιτρέπει στον ΕΟΤ να κάνει.»
Δύομιση μήνες μετά και ενώ ήδη έχει ανακοινωθεί ότι δρομολογείται η ανανέωση του διαδικτυακού τόπου του Visit Greece, ο τουριστικός κόσμος εκφράζει τις ανησυχίες του για τον εν λόγω φορέα και κυρίως για την εμπορική δραστηριότητα που ετοιμάζεται να ασκήσει.
Κοινός Φορέας μόνο προβολής και όχι πωλήσεων
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της ψηφοφορίας του LTCnews, στην ερώτηση «Πώς πιστεύετε ότι πρέπει να οργανωθεί η τουριστική προβολή στην Ελλάδα σήμερα;»:
Τις επιφυλάξεις του εκφράζει και ο τουριστικός πράκτορας κ. Μιχάλης Αργύρης, ο οποίος δήλωσε στο LTCnews ότι το πρόβλημα της τουριστικής προβολής της χώρας δεν λύνεται με τη δημιουργία μίας ιστοσελίδας που να πουλά τουριστικά πακέτα. «Αυτό μπορεί να το κάνει κι ένας επιχειρηματίας μόνος του.», υπογραμμίζει.
Ο κ. Αργύρης τονίζει ότι θα πρέπει να ξεκινήσουμε από τη βάση της τουριστικής προβολής που είναι το χτίσιμο της εικόνας της χώρας ως τουριστικού προορισμού ενώ παράλληλα απαιτείται ένας μακροπρόθεσμος σχεδιασμός . «Δεν είναι ο βασικός στόχος η πώληση τουριστικών πακέτων αλλά η σωστή τουριστική προβολή.», τονίζει χαρακτηριστικά.
Μαθαίνουμε από τα λάθη των άλλων;
Κατά τα λεγόμενα της πολιτικής ηγεσίας, το μοντέλο που προωθείται στη χώρα μας όσον αφορά στην τουριστική προβολή φέρει αρκετές ομοιότητες με αυτό που εφαρμόζεται στη Μ.Βρετανία.
Ο λόγος για τον Εθνικό Οργανισμό της χώρας το Visit Britain ο οποίος μετετράπει σε Κοινό Φορέα Τουριστικής Προβολής με εμπορική δραστηριότητα το 2003. Στην ιστοσελίδα του μπορεί κανείς να λάβει πληροφορίες σχετικά με το ταξίδι του στη χώρα αφέτερου δε μπορεί να κάνει επιτόπου κράτηση τουριστικών υπηρεσιών όπως αεροπορικό εισιτήριο και ξενοδοχείο.
Σύμφωνα, ωστόσο, με τα στοιχεία του National Audit Office της Μεγάλης Βρετανίας για το Visit Britain κατά τον πρώτο χρόνο λειτουργίας τους, αναφέρονται δεδομένα που θα έπρεπε πιθανόν να επανεξετάσουν οι αρμόδιοι ώστε να μην υπάρξουν ανάλογα προβλήματα στη χώρα μας.
Η έκθεση του National Audit Office, διαπίστωσε, κατά τον πρώτο χρόνο λειτουργίας του Visit Britain με εμπορική δραστηριότητα, ότι δεν δινόταν η ευκαιρία σε όλες τις τουριστικές επιχειρήσεις να προβάλλουν τις προσφορές τους και τα τουριστικά πάκετα τους ενώ κάποιες επιχειρήσεις του κλάδου αποκλείονταν από τη διαδικασία. Αυτό συνέβαινε διότι, παρά το γεγονός ότι o Visit Britain ήταν ανοιχτός στις προσφορές των εγχώριων τουριστικών επιχειρήσεων, μόνο κάποιες από αυτές επιλέγονταν για να προβληθούν μέσα από το διαδικτυακό τόπο του φορέα.
Επίσης, η συγκεκριμένη έκθεση αποκαλύπτει τις αντιδράσεις των τουριστικών επιχειρηματιών όπως εκδηλώθηκαν μέσα από τα focus groups που οργανώθηκαν για το σκοπό αυτόν. Οι επιχειρηματίες ανέφεραν ότι αισθάνονταν ότι ο μεγάλος τους ανταγωνιστής ήταν το Visit Britain, δηλαδή ο φορέας που θα έπρεπε κατ’ άλλα να φροντίζει για την προβολή τους και την προώθησή τους στο εξωτερικό.
Μάλιστα οι συμμετέχοντες στην έρευνα, ανέφεραν ότι ο ρόλος του Visit Britain θα έπρεπε να περιοριστεί στο να προβάλλει περισσότερο τον προορισμό και να κινεί την εμπορική δραστηριότητα παρά να λειτουργεί ο ίδιος ως εμπορικός οργανισμός πουλώντας τουριστικές υπηρεσίες.
LTCnews
Το γεγονός αυτό προκύπτει τόσο μέσα από την online ψηφοφορία του LTCnews, η οποία έληξε εχθές το πρωΐ και διήρκησε περίπου δύο εβδομάδες όσο και από τις συνεντεύξεις και τις δηλώσεις επιχειρηματιών του κλάδου.
Με αφορμή την ψηφοφορία αυτή, το LTCnews συγκέντρωσε τις κυριότερες απόψεις σχετικά με
το θέμα καθώς επίσης και στοιχεία από το τη λειτουργία του Visit Britain που επισημαίνουν τους κινδύνους που θα πρέπει να αποφύγει ο νέος φορέας προβολής.
Διαδικτυακός τόπος κρατήσεων το Visit Greece;
Πριν λίγους μήνες ο Υπουργός Πολιτισμού & Τουρισμού κ.Παύλος Γερουλάνος, ανακοίνωσε την υλοποίηση διαδικτυακού τόπου κρατήσεων τουριστικών πακέτων στην Ελληνική επικράτεια σε συνεργασία με το ΣΕΤΕ.
Για το σκοπό αυτόν, είχε αναφέρει ο υπουργός, θα συσταθεί ένας φορέας ο οποίος θα αναλάβει και τη διαχείριση της ιστοσελίδας ενώ σε συζήτηση που είχε με δημοσιογράφους, ο κ.Γερουλάνος τόνισε ότι αυτό θα είναι το πρώτο βήμα προς την κατεύθυνση δημιουργίας κοινού φορέα προώθησης και προβολής του Ελληνικού τουριστικού προϊόντος.
Η εμπορική δραστηριότητα προβάλλεται κυρίως ως μέσο εξεύρεσης εσόδων για την προώθηση του Ελληνικού τουρισμού στο εξωτερικό εξαιτίας της αδυναμίας του κράτους να χρηματοδότησει τέτοιου είδους ενέργειες.
«Σε καμία περίπτωση ο νέος φορέας δεν έρχεται να αντικαταστήσει τον ΕΟΤ.», δήλωσε πριν από λίγο καιρό ο πρόεδρος του ΕΟΤ κ. Νικόλας Κανελλόπουλος, σε συνέντευξή του στο LTCnews. Ο κ. Κανελλόπουλος εξήγησε ότι ο φορέας αυτός «θα δημιουργεί νέους πόρους οι οποίοι χρειάζονται για την προβολή της χώρας κάτι που το ισχύον νομικό πλαίσιο δεν επιτρέπει στον ΕΟΤ να κάνει.»
Δύομιση μήνες μετά και ενώ ήδη έχει ανακοινωθεί ότι δρομολογείται η ανανέωση του διαδικτυακού τόπου του Visit Greece, ο τουριστικός κόσμος εκφράζει τις ανησυχίες του για τον εν λόγω φορέα και κυρίως για την εμπορική δραστηριότητα που ετοιμάζεται να ασκήσει.
Κοινός Φορέας μόνο προβολής και όχι πωλήσεων
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της ψηφοφορίας του LTCnews, στην ερώτηση «Πώς πιστεύετε ότι πρέπει να οργανωθεί η τουριστική προβολή στην Ελλάδα σήμερα;»:
- το 72% απάντησε ναι στη δημιουργία ενός Κοινού Φορέα Τουριστικής Προβολής με τη σύμπραξη Δημόσιου και Ιδιωτικού τομέα χωρίς εμπορική δραστηριότητα,
- το 21% ψήφισε ναι στη δημιουργία κοινού φορέα τουριστικής προβολής με εμπορική δραστηριότητα και
- μόλις το 5% υποστηρίζει ότι η τουριστική προβολή θα πρέπει να παραμείνει ως έχει με τον ΕΟΤ να είναι ο μόνος φορέας τουριστικής προβολής στη χώρα.
Τις επιφυλάξεις του εκφράζει και ο τουριστικός πράκτορας κ. Μιχάλης Αργύρης, ο οποίος δήλωσε στο LTCnews ότι το πρόβλημα της τουριστικής προβολής της χώρας δεν λύνεται με τη δημιουργία μίας ιστοσελίδας που να πουλά τουριστικά πακέτα. «Αυτό μπορεί να το κάνει κι ένας επιχειρηματίας μόνος του.», υπογραμμίζει.
Ο κ. Αργύρης τονίζει ότι θα πρέπει να ξεκινήσουμε από τη βάση της τουριστικής προβολής που είναι το χτίσιμο της εικόνας της χώρας ως τουριστικού προορισμού ενώ παράλληλα απαιτείται ένας μακροπρόθεσμος σχεδιασμός . «Δεν είναι ο βασικός στόχος η πώληση τουριστικών πακέτων αλλά η σωστή τουριστική προβολή.», τονίζει χαρακτηριστικά.
Μαθαίνουμε από τα λάθη των άλλων;
Κατά τα λεγόμενα της πολιτικής ηγεσίας, το μοντέλο που προωθείται στη χώρα μας όσον αφορά στην τουριστική προβολή φέρει αρκετές ομοιότητες με αυτό που εφαρμόζεται στη Μ.Βρετανία.
Ο λόγος για τον Εθνικό Οργανισμό της χώρας το Visit Britain ο οποίος μετετράπει σε Κοινό Φορέα Τουριστικής Προβολής με εμπορική δραστηριότητα το 2003. Στην ιστοσελίδα του μπορεί κανείς να λάβει πληροφορίες σχετικά με το ταξίδι του στη χώρα αφέτερου δε μπορεί να κάνει επιτόπου κράτηση τουριστικών υπηρεσιών όπως αεροπορικό εισιτήριο και ξενοδοχείο.
Σύμφωνα, ωστόσο, με τα στοιχεία του National Audit Office της Μεγάλης Βρετανίας για το Visit Britain κατά τον πρώτο χρόνο λειτουργίας τους, αναφέρονται δεδομένα που θα έπρεπε πιθανόν να επανεξετάσουν οι αρμόδιοι ώστε να μην υπάρξουν ανάλογα προβλήματα στη χώρα μας.
Η έκθεση του National Audit Office, διαπίστωσε, κατά τον πρώτο χρόνο λειτουργίας του Visit Britain με εμπορική δραστηριότητα, ότι δεν δινόταν η ευκαιρία σε όλες τις τουριστικές επιχειρήσεις να προβάλλουν τις προσφορές τους και τα τουριστικά πάκετα τους ενώ κάποιες επιχειρήσεις του κλάδου αποκλείονταν από τη διαδικασία. Αυτό συνέβαινε διότι, παρά το γεγονός ότι o Visit Britain ήταν ανοιχτός στις προσφορές των εγχώριων τουριστικών επιχειρήσεων, μόνο κάποιες από αυτές επιλέγονταν για να προβληθούν μέσα από το διαδικτυακό τόπο του φορέα.
Επίσης, η συγκεκριμένη έκθεση αποκαλύπτει τις αντιδράσεις των τουριστικών επιχειρηματιών όπως εκδηλώθηκαν μέσα από τα focus groups που οργανώθηκαν για το σκοπό αυτόν. Οι επιχειρηματίες ανέφεραν ότι αισθάνονταν ότι ο μεγάλος τους ανταγωνιστής ήταν το Visit Britain, δηλαδή ο φορέας που θα έπρεπε κατ’ άλλα να φροντίζει για την προβολή τους και την προώθησή τους στο εξωτερικό.
Μάλιστα οι συμμετέχοντες στην έρευνα, ανέφεραν ότι ο ρόλος του Visit Britain θα έπρεπε να περιοριστεί στο να προβάλλει περισσότερο τον προορισμό και να κινεί την εμπορική δραστηριότητα παρά να λειτουργεί ο ίδιος ως εμπορικός οργανισμός πουλώντας τουριστικές υπηρεσίες.
LTCnews
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Το Loutraki One σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά προτιμά τα Eλληνικά και όχι τα greeklish, το χιούμορ και όχι τις ύβρεις.
Επειδή το Loutraki One πιστεύει στη δύναμη του διαλόγου, αλλά όχι στην εμπαθή και στείρα αντιπαράθεση μόνο για το θεαθήναι, διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά σχόλια που είναι υπέρ το δέον υβριστικά ή άσχετα με το άρθρο, που αναφέρονται σε προσωπικά δεδομένα τoυ αρθρογράφoυ ή που δεν περιέχουν το e-mail του αποστολέα. Tο email των αποστολέων σχολίων δεν εμφανίζεται δημόσια.