Βρέθηκε στη Φλωρεντία το κρανίο της Τζοκόντα

Ιταλοί επιστήμονες λύνουν το μυστήριο για την ταυτότητα της «Μόνα Λίζα»

Πολλά είναι τα σενάρια που έχουν διατυπωθεί κατά καιρούς, σχετικά με την ταυτότητα του προσώπου, το οποίο πόζαρε στον Λεονάρντο ντα Βίντσι, όταν εκείνος ζωγράφιζε την Τζοκόντα.

Κάποια υποστήριζαν ότι δεν πρόκειται για ένα μόνο πρόσωπο αλλά για κολάζ χαρακτηριστικών φίλων και γνωστών του καλλιτέχνη, άλλα ότι η Μόνα Λίζα δεν είναι τίποτα περισσότερο από μια αυτοπροσωπογραφία του διάσημου Ιταλού εκπροσώπου της Αναγέννησης.

Τελικά η αρχαιολογική σκαπάνη Ιταλών επιστημόνων κατά πάσα πιθανότητα θα δώσει ένα τέλος σε όλα αυτά τα σενάρια.
Σύμφωνα με τους αρχαιολόγους του Πανεπιστημίου της Φλωρεντίας, βρέθηκε ο τάφος της γυναίκας η οποία υπήρξε το μοντέλο για τη Μόνα Λίζα.

Όπως αναφέρει το δημοσίευμα του «Ελεύθερου Τύπου», ονομαζόταν Λίζα Γκεραρντίνι ντελ Τζοκόντο και είναι θαμμένη σε κρύπτη, στην εγκαταλειμμένη μονή της Αγίας Ούρσουλας. Ήδη η αρχαιολογική σκαπάνη έχει εντοπίσει το κρανίο της γυναίκας, η οποία ήταν σύζυγος εμπόρου μεταξιού και πέθανε το 1542 σε ηλικία 63 ετών.

Οι περισσότεροι ιστορικοί υποστήριζαν ότι η διάσημη Τζοκόντα απεικονίζει στην πραγματικότητα τη 16χρονη σύζυγο του 35χρονου εμπόρου Φραντσέσκο ντι Τζοκόντο. Τώρα πια οι επιστήμονες ελπίζουν ότι θα αποδείξουν τους ισχυρισμούς τους, αφού χάρη στο κρανίο που βρέθηκε στον τάφο, θα πραγματοποιηθεί ανάλυση μέσω υπολογιστή για να συγκριθούν τα χαρακτηριστικά και το μέγεθος του προσώπου με εκείνο του πίνακα.

Το πρώτο βήμα για τους αρχαιολόγους είναι η πιστοποίηση της ταυτότητας του σωρού, η οποία θα πραγματοποιηθεί με τη βοήθεια εξέτασης DNA.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Το Loutraki One σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά προτιμά τα Eλληνικά και όχι τα greeklish, το χιούμορ και όχι τις ύβρεις.

Επειδή το Loutraki One πιστεύει στη δύναμη του διαλόγου, αλλά όχι στην εμπαθή και στείρα αντιπαράθεση μόνο για το θεαθήναι, διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά σχόλια που είναι υπέρ το δέον υβριστικά ή άσχετα με το άρθρο, που αναφέρονται σε προσωπικά δεδομένα τoυ αρθρογράφoυ ή που δεν περιέχουν το e-mail του αποστολέα. Tο email των αποστολέων σχολίων δεν εμφανίζεται δημόσια.