ΜΑ ΔΕΝ ΣΕΒΕΣΤΕ ΤΙΠΟΤΑ ΠΙΑ; ΟΥΤΕ ΕΝΑΣ ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΤΟΥΣ ΜΝΗΜΟΝΙΟΚΕΦΑΛΟΥΣ;
Με τη μέχρι και σήμερα ισχύουσα νομοθεσία για τις μετεγγραφές τριτέκτων-πολυτέκνων, ορφανών, κλπ, ισχύει ότι όταν ένας μαθητής εισαχθεί σε οποιαδήποτε σχολή π.χ. Οικονομικό Πελοποννήσου ή Αιγαίου (στο οποίο απαιτούνται 14.800 έως 15.200 μονάδες), μετεγγράφεται στην πόλη που διαμένει η οικογένειά του και στην αντίστοιχη σχολή (χωρίς να υπάρχει
συγκεκριμένο ποσοστό εισακτέων ή οποιαδήποτε άλλη προϋπόθεση).
Το Υπουργείο Παιδείας θέλει να αλλάξει από αυτή τη στιγμή τη διαδικασία αυτή (ενώ σε 10 μέρες αρχίζουν οι πανελλαδικές), ορίζοντας ποσοστό μετεγγραφόμενων φοιτητών στην κάθε σχολή και όριο εισοδήματος για Αθήνα και Θεσσαλονίκη για να ισχύσουν τα κοινωνικά κριτήρια.
Σημ. Το” Όριο Εισοδήματος” κρίθηκε αντισυνταγματικό σε άλλη περίπτωση.
Καταρχήν, κανείς δεν σκέφτηκε την ψυχολογία χιλιάδων παιδιών που σε 10 μέρες ξεκινούν τις εξετάσεις τους και ανατρέπονται όλα τα δεδομένα με τα οποία σχεδίασαν, κόπιασαν ή ξόδεψαν.
Παραδείγματα:
1) Ένας νέος που δεν είχε οικονομική άνεση η οικογένειά του και δεν επέλεξε να κάνει φροντιστήριο, ταλαιπωρήθηκε 3 χρόνια, εκτιμώντας ότι μπορεί να πετύχει 15-16.000 μονάδες για να μπει σε κάποιο οικονομικό πανεπιστήμιο και να σπουδάσει στην πόλη που ζει η οικογένειά του. και ενώ πέτυχε το στόχο του, δεν μπορεί να σπουδάσει, αφού το ποσοστό εισακτέων μπορεί να καλυφθεί από άλλα παιδιά με ψηλότερο βαθμό και η οικογένειά του δεν έχει χρήματα να τον στείλει στην πόλη που πέρασε.
2) Σε άλλη περίπτωση, μαθητής που ήταν μέτριος (βαθμός ΛΥΚΕΙΟΥ 15-16), αποφάσισε να διεκδικήσει μια θέση σε ένα Οικονομικό τμήμα Πελοποννήσου ή Πάτρας ή Αιγαίου, με σκοπό να σπουδάσει στη Θεσσαλονίκη όπου διαμένει, ταλαιπωρήθηκε 2 χρόνια, η οικογένειά του ξόδεψε για ιδιαίτερα φροντιστήρια γύρω στις 25-30.000€ και τώρα μπορεί να μην πάει στη Θεσσαλονίκη (αφού δεν επιτρέπεται η μετεγγραφή όπως πριν, δηλαδή χωρίς προϋποθέσεις). και αν τελικά η οικογένειά του δεν μπορεί να ξοδέψει για 5 χρόνια ακόμη, το αποτέλεσμα θα είναι να μην σπουδάσει ή να σπουδάσει κάτι άσχετο σε σχολή που δεν επιθυμεί.
3) Άλλος γονιός μπορεί να αγόρασε σπίτι στην πόλη που ζει η οικογένειά του, γνωρίζοντας ότι το παιδί του θα σπουδάσει σε αυτή (και φυσικά τώρα υπάρχει η περίπτωση να μην μπορεί)
Ίσως το νομοσχέδιο να έχει και σωστά στοιχεία π.χ. μια σχολή δεν είναι σωστό να περιμένει 1.000 φοιτητές και να της έρχονται 3.000 (αν υπάρχει αυτό το παράδειγμα)
Όμως σε κάθε περίπτωση, όποια αλλαγή απαιτείται να γίνει, θα πρέπει να αφορά την επόμενη ή και τη μεθεπόμενη χρονιά, ώστε κάθε μελλοντικός φοιτητής και η οικογένειά του να μπορεί να κάνει τον προγραμματισμό της.
Να σημειωθεί ότι επικοινώνησα με τους εκπροσώπους των αντίστοιχων κοινωνικών ομάδων, καθώς και με την ΟΛΜΕ. Στην περίφημη διαβούλευση όχι μόνο δεν υιοθέτησαν αλλά δεν άκουσαν την γνώμη κανενός.
Σε επικοινωνία με το γραφείο του κύριου Πανάρετου, εξέφρασαν την απορία τους γιατί υπάρχει πρόβλημα με τις αλλαγές (δεν αντιλαμβάνονται ούτε τα αποτελέσματα των πράξεών τους) και μας είπε ότι οι προθέσεις του Υπουργείου (το νομοσχέδιο) είναι σε διαβούλευση και άρα γνωστό 3-4 μήνες.
Το νομοσχέδιο βρίσκετε στο site της Βουλής και όχι του Υπουργείου Παιδείας και έχει ημερομηνία ανάρτησης Απριλίου.
Έχω απορία για το πώς θα το έβρισκε κάποιος, αλλά και αν το είχε δει, τί θα μπορούσε να κάνει ακούγοντας της προθέσεις του Υπουργείου τόσο αργά. Να αλλάξει το σχεδιασμό του τώρα?? Και με ποιο σκεπτικό? Σχεδιάζει κανείς με τις προθέσεις που ανακοινώνει το κάθε Υπουργείο ή με τον ισχύοντα νόμο?
Με τη μέχρι και σήμερα ισχύουσα νομοθεσία για τις μετεγγραφές τριτέκτων-πολυτέκνων, ορφανών, κλπ, ισχύει ότι όταν ένας μαθητής εισαχθεί σε οποιαδήποτε σχολή π.χ. Οικονομικό Πελοποννήσου ή Αιγαίου (στο οποίο απαιτούνται 14.800 έως 15.200 μονάδες), μετεγγράφεται στην πόλη που διαμένει η οικογένειά του και στην αντίστοιχη σχολή (χωρίς να υπάρχει
συγκεκριμένο ποσοστό εισακτέων ή οποιαδήποτε άλλη προϋπόθεση).
Το Υπουργείο Παιδείας θέλει να αλλάξει από αυτή τη στιγμή τη διαδικασία αυτή (ενώ σε 10 μέρες αρχίζουν οι πανελλαδικές), ορίζοντας ποσοστό μετεγγραφόμενων φοιτητών στην κάθε σχολή και όριο εισοδήματος για Αθήνα και Θεσσαλονίκη για να ισχύσουν τα κοινωνικά κριτήρια.
Σημ. Το” Όριο Εισοδήματος” κρίθηκε αντισυνταγματικό σε άλλη περίπτωση.
Καταρχήν, κανείς δεν σκέφτηκε την ψυχολογία χιλιάδων παιδιών που σε 10 μέρες ξεκινούν τις εξετάσεις τους και ανατρέπονται όλα τα δεδομένα με τα οποία σχεδίασαν, κόπιασαν ή ξόδεψαν.
Παραδείγματα:
1) Ένας νέος που δεν είχε οικονομική άνεση η οικογένειά του και δεν επέλεξε να κάνει φροντιστήριο, ταλαιπωρήθηκε 3 χρόνια, εκτιμώντας ότι μπορεί να πετύχει 15-16.000 μονάδες για να μπει σε κάποιο οικονομικό πανεπιστήμιο και να σπουδάσει στην πόλη που ζει η οικογένειά του. και ενώ πέτυχε το στόχο του, δεν μπορεί να σπουδάσει, αφού το ποσοστό εισακτέων μπορεί να καλυφθεί από άλλα παιδιά με ψηλότερο βαθμό και η οικογένειά του δεν έχει χρήματα να τον στείλει στην πόλη που πέρασε.
2) Σε άλλη περίπτωση, μαθητής που ήταν μέτριος (βαθμός ΛΥΚΕΙΟΥ 15-16), αποφάσισε να διεκδικήσει μια θέση σε ένα Οικονομικό τμήμα Πελοποννήσου ή Πάτρας ή Αιγαίου, με σκοπό να σπουδάσει στη Θεσσαλονίκη όπου διαμένει, ταλαιπωρήθηκε 2 χρόνια, η οικογένειά του ξόδεψε για ιδιαίτερα φροντιστήρια γύρω στις 25-30.000€ και τώρα μπορεί να μην πάει στη Θεσσαλονίκη (αφού δεν επιτρέπεται η μετεγγραφή όπως πριν, δηλαδή χωρίς προϋποθέσεις). και αν τελικά η οικογένειά του δεν μπορεί να ξοδέψει για 5 χρόνια ακόμη, το αποτέλεσμα θα είναι να μην σπουδάσει ή να σπουδάσει κάτι άσχετο σε σχολή που δεν επιθυμεί.
3) Άλλος γονιός μπορεί να αγόρασε σπίτι στην πόλη που ζει η οικογένειά του, γνωρίζοντας ότι το παιδί του θα σπουδάσει σε αυτή (και φυσικά τώρα υπάρχει η περίπτωση να μην μπορεί)
Ίσως το νομοσχέδιο να έχει και σωστά στοιχεία π.χ. μια σχολή δεν είναι σωστό να περιμένει 1.000 φοιτητές και να της έρχονται 3.000 (αν υπάρχει αυτό το παράδειγμα)
Όμως σε κάθε περίπτωση, όποια αλλαγή απαιτείται να γίνει, θα πρέπει να αφορά την επόμενη ή και τη μεθεπόμενη χρονιά, ώστε κάθε μελλοντικός φοιτητής και η οικογένειά του να μπορεί να κάνει τον προγραμματισμό της.
Να σημειωθεί ότι επικοινώνησα με τους εκπροσώπους των αντίστοιχων κοινωνικών ομάδων, καθώς και με την ΟΛΜΕ. Στην περίφημη διαβούλευση όχι μόνο δεν υιοθέτησαν αλλά δεν άκουσαν την γνώμη κανενός.
Σε επικοινωνία με το γραφείο του κύριου Πανάρετου, εξέφρασαν την απορία τους γιατί υπάρχει πρόβλημα με τις αλλαγές (δεν αντιλαμβάνονται ούτε τα αποτελέσματα των πράξεών τους) και μας είπε ότι οι προθέσεις του Υπουργείου (το νομοσχέδιο) είναι σε διαβούλευση και άρα γνωστό 3-4 μήνες.
Το νομοσχέδιο βρίσκετε στο site της Βουλής και όχι του Υπουργείου Παιδείας και έχει ημερομηνία ανάρτησης Απριλίου.
Έχω απορία για το πώς θα το έβρισκε κάποιος, αλλά και αν το είχε δει, τί θα μπορούσε να κάνει ακούγοντας της προθέσεις του Υπουργείου τόσο αργά. Να αλλάξει το σχεδιασμό του τώρα?? Και με ποιο σκεπτικό? Σχεδιάζει κανείς με τις προθέσεις που ανακοινώνει το κάθε Υπουργείο ή με τον ισχύοντα νόμο?
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Το Loutraki One σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά προτιμά τα Eλληνικά και όχι τα greeklish, το χιούμορ και όχι τις ύβρεις.
Επειδή το Loutraki One πιστεύει στη δύναμη του διαλόγου, αλλά όχι στην εμπαθή και στείρα αντιπαράθεση μόνο για το θεαθήναι, διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά σχόλια που είναι υπέρ το δέον υβριστικά ή άσχετα με το άρθρο, που αναφέρονται σε προσωπικά δεδομένα τoυ αρθρογράφoυ ή που δεν περιέχουν το e-mail του αποστολέα. Tο email των αποστολέων σχολίων δεν εμφανίζεται δημόσια.