της Άντας Καραγιάννη.
Η κρίση που βιώνουμε χαρακτηρίζεται ως μόνιμη αλλαγή στο οικονομικό και κοινωνικό περιβάλλον και απαιτεί την οριστική προσαρμογή σε νέα δεδομένα. Μετά την περίοδο πανικού, αναζητούμε τις λύσεις για την επιβίωσή μας σήμερα ώστε να εξασφαλίσουμε την μακροχρόνια παρουσία μας ως ανταγωνιστικού προορισμού. Οι επιχειρήσεις, ο Δήμος, η Περιφέρεια είναι ανάγκη να επενδύσουν άμεσα στις σύγχρονες τεχνολογικές εφαρμογές και τα social media για την ανάπτυξη. Οι επενδύσεις αυτές απαιτούν σχετικά χαμηλούς πόρους και δίνουν πολλαπλασιαστικά και ΜΕΤΡΗΣΙΜΑ αποτελέσματα.
Τα social media ως σύγχρονος τρόπος επικοινωνίας, έχουν τη δική τους φιλοσοφία και στρατηγική
. Κάθε ένα από αυτά έχει άλλη συμμετοχή και ωφέλεια ανάλογα με την περίπτωση. Η γνώση τους είναι το πρώτο βήμα, η εξοικείωση και η αξιοποίηση είναι η συνέχεια. Είναι η σύγχρονη τεχνολογία που απαιτεί προσέγγιση μάρκετινγκ και εφαρμογή των κανόνων της επικοινωνίας για να δώσει αποτελέσματα.
Επί πλέον μέσα από τα social media, έχουμε τη δυνατότητα να παρακολουθούμε τον ανταγωνισμό και να κάνουμε συγκριτική ανάλυση. Ο γιγαντισμός των μεγάλων Τ.Ο. καθυστέρησε αρχικά την υιοθέτηση της σύγχρονης επικοινωνίας μέσα από τα κοινωνικά δίκτυα γιατί έχουν πολύπλοκες δομές με μειωμένη ευελιξία και μεγάλη αδράνεια. Αυτό έδωσε το προβάδισμα σε μικρούς ευέλικτους οργανισμούς και ιντερνετικά δίκτυα που ενίσχυσαν τις πωλήσεις τους έναντι των μεγάλων αντιπάλων. Σήμερα, το δίκτυο διανομής του τουριστικού προϊόντος ενισχύεται σε κάθε επίπεδο από τις δυνατότητες που προσφέρουν τα κοινωνικά δίκτυα στα οποία ο κυρίαρχος είναι πλέον ο πελάτης.
Τα social media όπως και κάθε μορφή επικοινωνίας δίνουν βάρος όχι στην ανάπτυξη μεγάλου αριθμού φίλων, followers κλπ αλλά στο περιεχόμενο του μηνύματος. Ο σχεδιασμός της αρχιτεκτονικης είναι σημαντικός. Η κεντρική ιδέα απαιτεί προσέγγιση 360˚. Οι επαγγελματίες των δημοσίων σχέσεων διαχειρίζονται καλύτερα τα κοινωνικά δίκτυα γιατί χτίζουν το brand και λειτουργούν σε πιο απρόβλεπτο περιβάλλον. Σε κάθε περίπτωση η επικοινωνία που αναπτύσσεται πρέπει να έχει νόημα και περιεχόμενο.
Το χτίσιμο των brands (χτίσιμο μάρκας, στήριξη ονόματος) ευνοείται από τα social media γιατί οι καταναλωτές δίνουν μεγάλο βάρος στις εμπειρίες, on line, πελατών. Το ξενοδοχείο και ο τουριστικός προορισμός μπορεί να:
• δυναμώσει το brand μέσα από συνεργασίες,
• αυξήσει την αναγνωρισιμότητα,
• καλλιεργήσει δημόσιες σχέσεις με κοινά που το ενδιαφέρουν,
• καλύψει τις ανάγκες και τα ενδιαφέροντα της αγοράς με περιεχόμενο,
• δημιουργήσει υποστηρικτές και πιστότητα (loyalty),
• διαχειριστεί αρνητικά σχόλια,
• αντιμετωπίσει κρίση και πολλά άλλα
Δίνει δε στο χρήστη μέσα από τις εφαρμογές:
• ψυχαγωγία,
• χρησιμότητα και
• σε βάθος εμπειρία για την επιχείρηση ή τον προορισμό, χρησιμοποιώντας διαδραστικές εφαρμογές, διαγωνισμούς, παιχνίδια κ.λπ.
Ο Καλλικράτης έχει την ευκαιρία να σχεδιάσει στρατηγικά την ανάπτυξη του τουρισμού με σύγχρονα εργαλεία μάρκετινγκ. Οι παραδοσιακές ενέργειες, όπως οι εκθέσεις τουρισμού κ.λπ., ενισχύονται από τις επί πλέον δράσεις, φυσικές όπως τα road shows, εκδηλώσεις, workshops κ.λπ. και ηλεκτρονικές με τη χρήση των νέων μέσων. Δημιουργείται έτσι ένα χαρτοφυλάκιο δράσεων (portfolio) που βασίζεται στα δυνατά σημεία του προορισμού. Επί πλέον οι συνέργειες με άλλους φορείς, ακόμη και με αυτούς που θεωρούμε ανταγωνιστές, μεγαλώνουν τα όρια του αποτελέσματος και συμπληρώνουν τις δυνατότητές μας.
Τα κοινωνικά δίκτυα είναι η λύση επαγγελματικής επικοινωνίας για μεγάλες και σίγουρα για μικρές επιχειρήσεις με ενημερωμένο περιεχόμενο που ανανεώνεται συνεχώς και ανοιχτό διάλογο με τους καταναλωτές. Εγκαταλείπουμε την επιτηδευμένη εικόνα και υιοθετούμε την υπεύθυνη, διάφανη και γρήγορη ενημέρωση για τα καλά και κακά νέα. Αυτό μας κατευθύνει σε συνεχή αυτοβελτίωση τόσο στις υποδομές όσο και στις υπηρεσίες.
Επί πλέον, μπορούμε να υιοθετήσουμε σύγχρονη παρουσία σε κάθε ευκαιρία. ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ: τα περίπτερα στις τουριστικές εκθέσεις μπορούν να μετατραπούν σε «έξυπνα περίπτερα» με τη βοήθεια της τεχνολογίας. Θα διαθέτουν χώρους στάσης για τους επισκέπτες και διαδραστικές εφαρμογές ελκυστικές στο μάτι, ψυχαγωγικές και ταυτόχρονα εκπαιδευτικές με θέματα από τον προορισμό και τα τουριστικά προϊόντα (αξιοθέατα, εναλλακτικός τουρισμός, ψυχαγωγία, αθλητισμός, επιχειρήσεις κλπ), κατάλληλες για κάθε ηλικία. Μέσα από τις ευχάριστες διαδικασίες, την επιβράβευση του επισκέπτη για την ενασχόληση, την καταχώρησή του ως φίλου για την ανάπτυξη σχέσης με πιστότητα (loyalty), θα γνωρίσουμε το profile του. Σε σύντομο χρόνο θα έχουμε προσελκύσει δεκάδες δυνητικούς επισκέπτες αλλά και πρεσβευτές του τόπου με ιδιαίτερα ενδιαφέροντα και ανάγκες που θα τα δέσουμε με τα χαρακτηριστικά του τουριστικού προϊόντος (positioning).
Τα παραπάνω είναι ευχάριστα στη δημιουργία και την εφαρμογή, απαιτούν νέα προσέγγιση και τρόπο σκέψης, είναι μετρήσιμα και επιτρέπουν συνεχή προσαρμογή για να επιτύχουμε τους στρατηγικούς στόχους. Συνθήκη για την επιτυχία είναι η εσωτερική συνοχή, η απόλυτη συνεργασία όλων των φορέων, η αξιοποίηση του καλύτερου, έμπειρου, νεανικού ανθρώπινου δυναμικού και το χτίσιμο εσωτερικών διαδικασιών με μοντέλα της επόμενης 3ετίας.
* Η κυρία Αντα Καραγιάννη είναι μέλος του Δ.Σ. της Ένωσης Ξενοδόχων Ρόδου, του Δ.Σ. του Δωδεκανησιακού Οργανισμού Τουρισμού Νομαρχίας Δωδεκανήσου, της Ελληνικής Ακαδημίας Μάρκετινγκ, της Ελληνικής Εταιρείας Διοικήσεως Επιχειρήσεων, του ΕΙΜ, του Συλλόγου Διευθυντών Ξενοδοχείων Ρόδου. Ασχολείται επαγγελματικά στα Δωδεκάνησα με την εταιρεία στρατηγικής επικοινωνίας, μάρκετινγκ & δημοσίων σχέσεων Praxis Plus.
Άρθρο από LTC News
Η κρίση που βιώνουμε χαρακτηρίζεται ως μόνιμη αλλαγή στο οικονομικό και κοινωνικό περιβάλλον και απαιτεί την οριστική προσαρμογή σε νέα δεδομένα. Μετά την περίοδο πανικού, αναζητούμε τις λύσεις για την επιβίωσή μας σήμερα ώστε να εξασφαλίσουμε την μακροχρόνια παρουσία μας ως ανταγωνιστικού προορισμού. Οι επιχειρήσεις, ο Δήμος, η Περιφέρεια είναι ανάγκη να επενδύσουν άμεσα στις σύγχρονες τεχνολογικές εφαρμογές και τα social media για την ανάπτυξη. Οι επενδύσεις αυτές απαιτούν σχετικά χαμηλούς πόρους και δίνουν πολλαπλασιαστικά και ΜΕΤΡΗΣΙΜΑ αποτελέσματα.
Τα social media ως σύγχρονος τρόπος επικοινωνίας, έχουν τη δική τους φιλοσοφία και στρατηγική
. Κάθε ένα από αυτά έχει άλλη συμμετοχή και ωφέλεια ανάλογα με την περίπτωση. Η γνώση τους είναι το πρώτο βήμα, η εξοικείωση και η αξιοποίηση είναι η συνέχεια. Είναι η σύγχρονη τεχνολογία που απαιτεί προσέγγιση μάρκετινγκ και εφαρμογή των κανόνων της επικοινωνίας για να δώσει αποτελέσματα.
Επί πλέον μέσα από τα social media, έχουμε τη δυνατότητα να παρακολουθούμε τον ανταγωνισμό και να κάνουμε συγκριτική ανάλυση. Ο γιγαντισμός των μεγάλων Τ.Ο. καθυστέρησε αρχικά την υιοθέτηση της σύγχρονης επικοινωνίας μέσα από τα κοινωνικά δίκτυα γιατί έχουν πολύπλοκες δομές με μειωμένη ευελιξία και μεγάλη αδράνεια. Αυτό έδωσε το προβάδισμα σε μικρούς ευέλικτους οργανισμούς και ιντερνετικά δίκτυα που ενίσχυσαν τις πωλήσεις τους έναντι των μεγάλων αντιπάλων. Σήμερα, το δίκτυο διανομής του τουριστικού προϊόντος ενισχύεται σε κάθε επίπεδο από τις δυνατότητες που προσφέρουν τα κοινωνικά δίκτυα στα οποία ο κυρίαρχος είναι πλέον ο πελάτης.
Τα social media όπως και κάθε μορφή επικοινωνίας δίνουν βάρος όχι στην ανάπτυξη μεγάλου αριθμού φίλων, followers κλπ αλλά στο περιεχόμενο του μηνύματος. Ο σχεδιασμός της αρχιτεκτονικης είναι σημαντικός. Η κεντρική ιδέα απαιτεί προσέγγιση 360˚. Οι επαγγελματίες των δημοσίων σχέσεων διαχειρίζονται καλύτερα τα κοινωνικά δίκτυα γιατί χτίζουν το brand και λειτουργούν σε πιο απρόβλεπτο περιβάλλον. Σε κάθε περίπτωση η επικοινωνία που αναπτύσσεται πρέπει να έχει νόημα και περιεχόμενο.
Το χτίσιμο των brands (χτίσιμο μάρκας, στήριξη ονόματος) ευνοείται από τα social media γιατί οι καταναλωτές δίνουν μεγάλο βάρος στις εμπειρίες, on line, πελατών. Το ξενοδοχείο και ο τουριστικός προορισμός μπορεί να:
• δυναμώσει το brand μέσα από συνεργασίες,
• αυξήσει την αναγνωρισιμότητα,
• καλλιεργήσει δημόσιες σχέσεις με κοινά που το ενδιαφέρουν,
• καλύψει τις ανάγκες και τα ενδιαφέροντα της αγοράς με περιεχόμενο,
• δημιουργήσει υποστηρικτές και πιστότητα (loyalty),
• διαχειριστεί αρνητικά σχόλια,
• αντιμετωπίσει κρίση και πολλά άλλα
Δίνει δε στο χρήστη μέσα από τις εφαρμογές:
• ψυχαγωγία,
• χρησιμότητα και
• σε βάθος εμπειρία για την επιχείρηση ή τον προορισμό, χρησιμοποιώντας διαδραστικές εφαρμογές, διαγωνισμούς, παιχνίδια κ.λπ.
Ο Καλλικράτης έχει την ευκαιρία να σχεδιάσει στρατηγικά την ανάπτυξη του τουρισμού με σύγχρονα εργαλεία μάρκετινγκ. Οι παραδοσιακές ενέργειες, όπως οι εκθέσεις τουρισμού κ.λπ., ενισχύονται από τις επί πλέον δράσεις, φυσικές όπως τα road shows, εκδηλώσεις, workshops κ.λπ. και ηλεκτρονικές με τη χρήση των νέων μέσων. Δημιουργείται έτσι ένα χαρτοφυλάκιο δράσεων (portfolio) που βασίζεται στα δυνατά σημεία του προορισμού. Επί πλέον οι συνέργειες με άλλους φορείς, ακόμη και με αυτούς που θεωρούμε ανταγωνιστές, μεγαλώνουν τα όρια του αποτελέσματος και συμπληρώνουν τις δυνατότητές μας.
Τα κοινωνικά δίκτυα είναι η λύση επαγγελματικής επικοινωνίας για μεγάλες και σίγουρα για μικρές επιχειρήσεις με ενημερωμένο περιεχόμενο που ανανεώνεται συνεχώς και ανοιχτό διάλογο με τους καταναλωτές. Εγκαταλείπουμε την επιτηδευμένη εικόνα και υιοθετούμε την υπεύθυνη, διάφανη και γρήγορη ενημέρωση για τα καλά και κακά νέα. Αυτό μας κατευθύνει σε συνεχή αυτοβελτίωση τόσο στις υποδομές όσο και στις υπηρεσίες.
Επί πλέον, μπορούμε να υιοθετήσουμε σύγχρονη παρουσία σε κάθε ευκαιρία. ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ: τα περίπτερα στις τουριστικές εκθέσεις μπορούν να μετατραπούν σε «έξυπνα περίπτερα» με τη βοήθεια της τεχνολογίας. Θα διαθέτουν χώρους στάσης για τους επισκέπτες και διαδραστικές εφαρμογές ελκυστικές στο μάτι, ψυχαγωγικές και ταυτόχρονα εκπαιδευτικές με θέματα από τον προορισμό και τα τουριστικά προϊόντα (αξιοθέατα, εναλλακτικός τουρισμός, ψυχαγωγία, αθλητισμός, επιχειρήσεις κλπ), κατάλληλες για κάθε ηλικία. Μέσα από τις ευχάριστες διαδικασίες, την επιβράβευση του επισκέπτη για την ενασχόληση, την καταχώρησή του ως φίλου για την ανάπτυξη σχέσης με πιστότητα (loyalty), θα γνωρίσουμε το profile του. Σε σύντομο χρόνο θα έχουμε προσελκύσει δεκάδες δυνητικούς επισκέπτες αλλά και πρεσβευτές του τόπου με ιδιαίτερα ενδιαφέροντα και ανάγκες που θα τα δέσουμε με τα χαρακτηριστικά του τουριστικού προϊόντος (positioning).
Τα παραπάνω είναι ευχάριστα στη δημιουργία και την εφαρμογή, απαιτούν νέα προσέγγιση και τρόπο σκέψης, είναι μετρήσιμα και επιτρέπουν συνεχή προσαρμογή για να επιτύχουμε τους στρατηγικούς στόχους. Συνθήκη για την επιτυχία είναι η εσωτερική συνοχή, η απόλυτη συνεργασία όλων των φορέων, η αξιοποίηση του καλύτερου, έμπειρου, νεανικού ανθρώπινου δυναμικού και το χτίσιμο εσωτερικών διαδικασιών με μοντέλα της επόμενης 3ετίας.
* Η κυρία Αντα Καραγιάννη είναι μέλος του Δ.Σ. της Ένωσης Ξενοδόχων Ρόδου, του Δ.Σ. του Δωδεκανησιακού Οργανισμού Τουρισμού Νομαρχίας Δωδεκανήσου, της Ελληνικής Ακαδημίας Μάρκετινγκ, της Ελληνικής Εταιρείας Διοικήσεως Επιχειρήσεων, του ΕΙΜ, του Συλλόγου Διευθυντών Ξενοδοχείων Ρόδου. Ασχολείται επαγγελματικά στα Δωδεκάνησα με την εταιρεία στρατηγικής επικοινωνίας, μάρκετινγκ & δημοσίων σχέσεων Praxis Plus.
Άρθρο από LTC News
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Το Loutraki One σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά προτιμά τα Eλληνικά και όχι τα greeklish, το χιούμορ και όχι τις ύβρεις.
Επειδή το Loutraki One πιστεύει στη δύναμη του διαλόγου, αλλά όχι στην εμπαθή και στείρα αντιπαράθεση μόνο για το θεαθήναι, διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά σχόλια που είναι υπέρ το δέον υβριστικά ή άσχετα με το άρθρο, που αναφέρονται σε προσωπικά δεδομένα τoυ αρθρογράφoυ ή που δεν περιέχουν το e-mail του αποστολέα. Tο email των αποστολέων σχολίων δεν εμφανίζεται δημόσια.