Πότε έγινε ο Μυστικός Δείπνος? Τι λένε νέα στοιχεία και αρχαίο ημερολόγιο.

Αρχαίο ημερολόγιο έρχεται να αλλάξει τα δεδομένα

Δύο χιλιάδες χρόνια μετά την ανάσταση του Θεανθρώπου οι ιστορικοί εξακολουθούν να ερίζουν για το αν τα γεγονότα που οδήγησαν στο Θείο Πάθος συνέβησαν με τη σειρά που τα γνωρίζουμε.

Ο βρετανός καθηγητής του Κέμπριτζ, σερ Κόλιν Χάμφρεϊς, έρχεται να ταράξει τα νερά καθώς υποστηρίζει ότι ο Μυστικός Δείπνος έγινε Τετάρτη (και όχι τη Μεγάλη Πέμπτη, όπως γνωρίζουμε) της 1ης Απριλίου του 33 μ.Χ.

Στα Ευαγγέλια του Ματθαίου, του Μάρκου και του Λουκά αναφέρεται ότι ο Μυστικός Δείπνος συμπίμπτει με το εβραϊκό Πάσχα, ενώ σύμφωνα με τον Ιωάννη ο Χριστός και οι μαθητές του συνέφαγαν μία μέρα νωρίτερα.

Ο καθηγητής αποδίδει τη διαφορά του χρονικού προσδιορισμού μεταξύ των Ευαγγελιστών στο γεγονός ότι ο Ιωάννης χρησιμοποίησε το επίσημο Εβραϊκό ημερολόγιο της εποχής, ενώ οι άλλοι τρεις ένα αρχαιότερο σεληνιακό ημερολόγιο το οποίο χρονολογείτο από την εποχή του Μωυσή και το χρησιμοποιούσαν κυρίως αγρότες.

Η ανακάλυψη ενός τέτοιου ημερολογίου έγινε πρόσφατα στη διάρκεια ανασκαφών στο Ισραήλ, δίνοντας την ευκαιρία στον Χάμφρεϊς να προσδιορίσει με βάση αυτό ποια ημερομηνία είχε πέσει το Εβραϊκό Πάσχα, το έτος της Σταύρωσης και επομένως να προσδιοριστεί με ακρίβεια η ημερομηνία του Μυστικού Δείπνου.

«Ό,τι και να πιστεύει κανείς για τα Ευαγγέλια, οι εβραίοι δεν θα μπέρδευαν ποτέ το γεύμα του Πάσχα με ένα οποιοδήποτε άλλο γεύμα γιατί είχε ιδιαίτερη σημασία. Κατά συνέπεια είναι δύσκολο να κατανοήσουμε γιατί ευαγγέλια αντιφάσκουν» δήλωσε ο καθηγητής.

Ο καθηγητής υποστηρίζει ακόμα ότι βάσει αυτής της θεωρίας το Πάσχα θα μπορούσε πλέον να εορτάζεται σταθερά την πρώτη Κυριακή του Απριλίου.

Πηγή: το τέρας των ειδήσεων

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Το Loutraki One σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά προτιμά τα Eλληνικά και όχι τα greeklish, το χιούμορ και όχι τις ύβρεις.

Επειδή το Loutraki One πιστεύει στη δύναμη του διαλόγου, αλλά όχι στην εμπαθή και στείρα αντιπαράθεση μόνο για το θεαθήναι, διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά σχόλια που είναι υπέρ το δέον υβριστικά ή άσχετα με το άρθρο, που αναφέρονται σε προσωπικά δεδομένα τoυ αρθρογράφoυ ή που δεν περιέχουν το e-mail του αποστολέα. Tο email των αποστολέων σχολίων δεν εμφανίζεται δημόσια.