Φέτος η γιορτής της Ανάστασης γιορτάζεται ταυτόχρονα στην Ελλάδα και σε άλλες χώρες (συνήθως υπάρχει 1 εβδομάδα διαφορά). Η γιορτής της Ανάστασης του Ιησού (και όχι Πάσχα, μια και το Πάσχα είναι εβραϊκή γιορτή που υποδηλώνει την έξοδο και το πέρασμα από την Αίγυπτο στην Παλαιστίνη) δεν είναι μόνο ελληνική υπόθεση! Και σε άλλες χώρες τηρούν τα έθιμα, διαφορετικά απο τα δικά μας.
Στη Γαλλία, την Ολλανδία και το Βέλγιο υπάρχει ο μύθος ότι οι καμπάνες των εκκλησιών ταξιδεύουν για λίγες ημέρες στη Ρώμη και επιστρέφουν το πρωί της Ανάστασης. Υποτίθεται ότι φέρνουν χρωματιστά αυγά και σοκολατένια λαγουδάκια.Στη Σουηδία τα μικρά παιδιά ντύνονται μάγοι και μάγισσες και περιφέρονται λέγοντας την γνωστή φράση του Halloween «γλυκό ή πείραγμα». Αυτό
συμβαίνει γιατί στη Σουηδία η Ανάσταση συνήθως συμπίπτει με τη νύχτα Walpurgis, την 30η Απριλίου. Εκέινη τη νύχτα ανάβουν τους δαυλούς για να διώξουν μακριά διαβολικά πνεύματα και μάγισσες. Μαζί με τα κακά πνεύματα διώχνουν και τον Ιούδα, ενώ το μενού της ημέρας περιλαμβάνει το γεύμα gravlax, δηλαδή νωπό σολομό, μαριναρισμένο με αλάτι, ζάχαρη και φρέσκο άνηθο.
Τις άγιες ημέρες του Πάσχα στην Τσεχία, την Ουγγαρία και την Σλοβακία οι άντρες χτυπούν με καμουτσίκι τις γυναίκες και τις φιλενάδες τους! Συγκεκριμένα τη Μεγάλη Δευτέρα, χρησιμοποιώντας χειροποίητο καμουτσίκι, από ξύλο ιτιάς διακοσμημένο με μια χρωματιστή κορδέλα στην άκρη του. Σύμφωνα με την παράδοση δεν το κάνουν για να τις πονέσουν αλλά για καλή τύχη και για να διατηρήσουν οι γυναίκες τους την υγεία και την ομορφιά τους τον επόμενο χρόνο. Εκείνες απαντούν με κουβάδες γεμάτους παγωμένο νερό!
Στην πόλη Χάνγκερφορντ της Βρετανίας οι νεοδιορισμένοι αστυνομικοί καλούν όλους τους άνδρες στο δημαρχείο της πόλης, σφυρίζοντας ένα χαρακτηριστικό σύνθημα με την σφυρίχτρα τους. Δυο άντρες επιλέγονται να παρελάσουν σε όλη την πόλη μοιράζοντας πορτοκάλια στις διερχόμενες κυρίες. Σε αντάλλαγμα παίρνουν ένα φιλί!
Στη μεσαιωνική πόλη Verges της Ισπανίας, τη Μεγάλη Πέμπτη γίνεται ο παραδοσιακός "χορός του θανάτου" που περιλαμβάνει παρέλαση στους δρόμους. Όλοι όσοι παίρνουν μέρος είναι ντυμένοι με στολές και η διαδικασία τελειώνει με ανθρώπους ντυμένους σκελετούς που κουβαλούν κουτιά με στάχτες. Ο τρομακτικός χορός ξεκινάει τα μεσάνυχτα και συνεχίζεται για τρεις ώρες.
Ισπανία
Όλοι θα έχετε δει την αυτο-σταύρωση στις Φιλιππίνες. Πρόκειται για ένα μαρτυρικό έθιμο όπου αρκετοί ευσεβείς Καθολικοί δοκιμάζουν να σταυρωθούν, αναβιώνοντας έτσι το Θείο Δράμα. Η ιδέα πίσω από αυτή τη νοσογόνο τελετουργία είναι η κάθαρση και άφεση αμαρτιών. Η ρωμαϊκή Καθολική Εκκλησία προσπαθεί επανειλημμένως να αποθαρρύνει τους οπαδούς αυτής της πρακτικής, χωρίς όμως ιδιαίτερη επιτυχία.
Φιλιππίνες
Στην Φινλανδία, τα παιδιά μασκαρεύονται και ζητιανεύουν στους δρόμους, ενώ στα χέρια τους κρατούν δύο μπαγκέτες. Στα δυτικά της χώρας ρίχνουν πυροτεχνήματα για να τρομάξουν τις μάγισσες που περιφέρονται ελεύθερες στο χρονικό διάστημα μεταξύ Μεγάλης Παρασκευής και Μεγάλου Σαββάτου.
Στην πόλη Χοξ της Γαλλίας χρησιμοποιούνται κάθε χρόνο περισσότερα από 4500 αβγά για την παρασκευή μιας γιγαντιαίας ομελέτας. Το γεύμα προορίζεται να σιτίσει 1000 άτομα, ενώ το μαγείρεμα της γίνεται στην κεντρική πλατεία της πόλης.
Σε ολόκληρη την Ελβετία αλλά ιδιαίτερα στα μικρά χωριά, οι ντόπιοι μετατρέπουν τις βρύσες τους σε Πασχαλινά Πηγάδια. Βάφουν τις όψεις των πηγών και τοποθετούν λουλούδια για την διακόσμησή τους. Σκοπός είναι να γιορτάσουν τον συμβολισμό του νερού αλλά και την σημασία του για τις ξηρές περιοχές των Άλπεων.
Στη Γερμανία η παράδοση προβλέπει την καύση των χριστουγεννιάτικων δέντρων την περίοδο του Πάσχα. Συμβολίζει την νίκη της όμορφης και ηλιόλουστης άνοιξης, έναντι των κρύων γκρίζων ημερών του χειμώνα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Το Loutraki One σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά προτιμά τα Eλληνικά και όχι τα greeklish, το χιούμορ και όχι τις ύβρεις.
Επειδή το Loutraki One πιστεύει στη δύναμη του διαλόγου, αλλά όχι στην εμπαθή και στείρα αντιπαράθεση μόνο για το θεαθήναι, διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά σχόλια που είναι υπέρ το δέον υβριστικά ή άσχετα με το άρθρο, που αναφέρονται σε προσωπικά δεδομένα τoυ αρθρογράφoυ ή που δεν περιέχουν το e-mail του αποστολέα. Tο email των αποστολέων σχολίων δεν εμφανίζεται δημόσια.